A Toyota bemutatta a Subaruval közösen fejlesztett GT 86 utódját, a GR 86-ot. A GR Yaris és a GR Supra tehát kapott egy tesót, amely külsőleg nem sokban tér el az elődjétől, ám annál gyorsabb, ami talán el is várható egy második generációs sportverdától.

Toyota GR 86

A Subaru öt hónappal ezelőtt, 2020 novemberében mutatta be a BRZ második kiadását, várható volt tehát, hogy fél éven belül a Toyota is előrukkol a GT 86 utódjával, így is történt. Az újdonságot GT-ről átkeresztelték GR-re, hogy jobban belesimuljon a márka sportkocsikat felmutató portfóliójába.

Toyota GR 86 szemből

A gyártó nem sokat változtatott a dizájnon, az új BRZ és a GR 86 ránézésre sokban hasonlít egymásra, az első lökhárítók azonban markánsan eltérnek egymástól, na meg nyilván az embléma sem ugyanaz a két autón. A GR 86 esetében a mérnökök a súly kordában tartása érdekében alumíniumot használtak a tetőhöz és a sárvédőkhöz, az újfajta tető által csökkent az autó súlypontja. Az új GR 86 össztömege 1270 kilogramm, torziós merevsége 50 százalékkal nőtt a GT 86-hoz képest.

Egy képen a Toyota GR 86 és a Subaru BRZ

Toyota GR 86 hátulról

A kocsi orrába az a négyhengeres benzinmotor került, amit a Toyota és a Subaru közösen fejlesztett ki. A 2,4 literes 232 lóerőt és 250 Nm forgatónyomatékot produkál. Az új modell 6,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, ez 1,1 másodperccel jobb érték annál, amit az előd fel tud mutatni. A modell hatfokozatú manuális és ugyanennyi fokozatú automata váltóval is kérhető lesz.

2,4 literes benzinmotor

Toyota GR 86 utastere

Az új GR 86 értékesítése idén ősszel kezdődik Japánban, Észak-Amerikába és Európába vélhetően csak jövőre jut el az autó, de ez csak feltételezés, az ezzel kapcsolatos részletekről későbbre ígért tájékoztatást a Toyota.