Időutazik a Ferrari 250 GTO

Frissítve:
2018-10-17, 12:33

Az olasz Ares Design modernizálja a limitált példányszámos szörnyeteget

Az olasz Ares Design legújabb projektjének tárgya nem más, mint a legendás 250 GTO. A Ferrari Modenai központjának hátsóudvarán született „izmosító” cég kiadta az érkező modifikált modell első részleteit, a Robb Riportnak adott interjújában.

 Ferrari 250 GTO utcai fotón

A járgány ugyanarra a padlólemezre épül majd, mint a 812 Superfast és az F12 Berlinetta modellek. Amennyiben a vásárló donorként áldozza fel a 812-t akkor egy modern szupersztárt kaphat vissza, amely ötvözi a 250 GTO vonalait és a 789 lóerős V-12-es szívet. Szerintem ez elég jó ajánlat.

Az Ares eredendően egy egyéni megrendelés miatt látott hozzá az elmebeteg átalakításnak. A projekt előrehaladtával azonban úgy gondolták megérné ezt nagyobban is csinálni. Az ár nagyban függ a kereslettől, de a kezdő összeg 1,16 millió dollár, azaz közel 315 millió forint körüli, ami már tartalmazza a 812-es donor árát is.

Ferrari 250 GTO a 812-es padlólemezén terv hátulról

Ferrari 250 GTO a 812-es padlólemezén terv oldalról

A vállalat még nem adott végleges zöld jelzést a projectnek. Az Ares alapítója és vezérigazgatója Dany Bahar tisztában van vele, hogy a 250 GTO mennyire jelentős modell volt a Ferrari történetében, ezért szeretné kivárni mit szólnak az ötlethez a rajongók, ügyfelek és persze maga a Ferrari is.

„Az én nézőpontom szerint a 250 GTO a valaha volt legikonikusabb autó, amit a Ferrari gyártott, és persze a motorok Szent Grálja is egyben – mondja Bahar – Talán az emberek úgy gondolják, van olyan autó, amit nem kell újra elkészíteni. Ha így van, hallgatni fogunk rájuk.”

Ferrari 250 GTO a 812-es padlólemezén terv felülről

Ha az a bizonyos zöld lámpa mégis felvillanna, az Ares 12 hónap alatt készíti el az első kiguruló darabot. A Ferrarit valószínűleg kevésbé nyűgözi le a projekt, hiszen a gyártó még csak nem rég, szeptemberben jelentette be az Icona sorozatot, mely ugyanilyen resto-mod gépekből fog összeállni. Az elsők ezek között a Monza SP1 és SP2 lesz. Persze elhintették, hogy a 250 GTO is felkerülhet erre a resto-mod listára.

Fontos megemlíteni, hogy a Ferrari már dobott ki olyan modelleket, amelyeket a 250 GTO ihletett, de eddig egyik sem volt annyira alakhű, mint amit az Ares álmodott meg. A cégnek már van gyakorlata a klasszikus Ferrari interpretációk terén. A 250 GTO projekttel párhuzamosan egy GTC4 Lusso lemezen nyugvó 412-es modern értelmezésén is dolgoznak.

Forrás:

További autós hírek

Szokásos délutáni dugó a Szentendrei úton befelé. A legtöbben sorolnának be a békásmegyeri lakótelep irányába és mivel egy sáv kanyarodik…

Mint azt tegnap mi is megírtuk, hatalmas méretű szállítmány miatt korlátozzák több autópályán a forgalmat. Több fotó és videó is…

Szombatról vasárnapra virradó éjszaka, a szlovák D2-es autópályára riasztották a rendőröket, miután egy autós a forgalommal szemben haladt – számolt…

Szerda, csütörtök és péntek éjszaka egy extrém méretekkel rendelkező szerelvény bukkan fel a magyar autópályákon. A budapesti bazilikánál alig kisebb,…

Aki gyakran halad kifelé a Gyömrői úton, az bizonyára ismeri a helyszínt és tette már meg számtalanszor azt, hogy a…

Kapcsolódó írások

A 12 legdrágábban árverésen eladott autó
2018. február 05.
Aukciós házak, klasszikus autók, egetverő árak, amik nem lesznek alacsonyabbak: íme a 12 árverésen legdrágábban eladott autó!
A világ legdrágább autója: Ferrari 250 GTO
2018. június 04.
A világ legdrágább autója mindig tud meglepetést okozni: egy Ferrari 250 GTO most éppen 70 millió dollárért, vagyis 19 milliárd forintért cserélt gazdát.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.