2018. október 02. | 17:16

Az olasz Ares Design modernizálja a limitált példányszámos szörnyeteget

Az olasz Ares Design legújabb projektjének tárgya nem más, mint a legendás 250 GTO. A Ferrari Modenai központjának hátsóudvarán született „izmosító” cég kiadta az érkező modifikált modell első részleteit, a Robb Riportnak adott interjújában.

A járgány ugyanarra a padlólemezre épül majd, mint a 812 Superfast és az F12 Berlinetta modellek. Amennyiben a vásárló donorként áldozza fel a 812-t akkor egy modern szupersztárt kaphat vissza, amely ötvözi a 250 GTO vonalait és a 789 lóerős V-12-es szívet. Szerintem ez elég jó ajánlat.

Az Ares eredendően egy egyéni megrendelés miatt látott hozzá az elmebeteg átalakításnak. A projekt előrehaladtával azonban úgy gondolták megérné ezt nagyobban is csinálni. Az ár nagyban függ a kereslettől, de a kezdő összeg 1,16 millió dollár, azaz közel 315 millió forint körüli, ami már tartalmazza a 812-es donor árát is.

A vállalat még nem adott végleges zöld jelzést a projectnek. Az Ares alapítója és vezérigazgatója Dany Bahar tisztában van vele, hogy a 250 GTO mennyire jelentős modell volt a Ferrari történetében, ezért szeretné kivárni mit szólnak az ötlethez a rajongók, ügyfelek és persze maga a Ferrari is.

„Az én nézőpontom szerint a 250 GTO a valaha volt legikonikusabb autó, amit a Ferrari gyártott, és persze a motorok Szent Grálja is egyben – mondja Bahar – Talán az emberek úgy gondolják, van olyan autó, amit nem kell újra elkészíteni. Ha így van, hallgatni fogunk rájuk.”

Ha az a bizonyos zöld lámpa mégis felvillanna, az Ares 12 hónap alatt készíti el az első kiguruló darabot. A Ferrarit valószínűleg kevésbé nyűgözi le a projekt, hiszen a gyártó még csak nem rég, szeptemberben jelentette be az Icona sorozatot, mely ugyanilyen resto-mod gépekből fog összeállni. Az elsők ezek között a Monza SP1 és SP2 lesz. Persze elhintették, hogy a 250 GTO is felkerülhet erre a resto-mod listára.

Fontos megemlíteni, hogy a Ferrari már dobott ki olyan modelleket, amelyeket a 250 GTO ihletett, de eddig egyik sem volt annyira alakhű, mint amit az Ares álmodott meg. A cégnek már van gyakorlata a klasszikus Ferrari interpretációk terén. A 250 GTO projekttel párhuzamosan egy GTC4 Lusso lemezen nyugvó 412-es modern értelmezésén is dolgoznak.