Ilyen lenne egy Ferrari, vagy egy Koenigsegg kamion?

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-09-08, 10:44

Sose fog megvalósulni, de most láthatjuk, hogy milyen lenne akár egy Ferrari, Lamborghini, esetleg egy McLaren kamion.

A teherautó-piac egy olyan szegmens, ahol közel sem a dizájn az elsődleges. A legnagyobb gyártók fő szempontjai a tervezés során a komfort, az ergonómia, a hatékony üzemelés és a technikai felszereltség, amivel segíthetik a sofőrök munkavégzését. Habár vannak modellek Amerikában, amik egész jól is néznek ki, akadnak különleges kialakítások, de nem ez a jellemző.

Most azonban a Fleetlogging jóvoltából megnézhetjük, hogy milyen lenne egy kamion a legnagyobb sportautókat gyártó márkák formatervével. Az első az Aston Martin, amelyhez a DB11-ből merítettek ihletet. Átvették a hatalmasra nyílt első hűtőrácsot és a fényszórókat. Továbbá növelték a motorháztető emelkedési szögét is.

Aston Martin DB11 koncepció kamion féloldalról

A Ferrari kamionjának alapja a Portfino modellre épül, ami egy keménytetős sportautó. Az olasz márka 2017-ben kezdte el gyártani, és azóta is ott van a termékpalettán. A dizájnerek nem egy “kabrió kamiont” akartak létrehozni, ezért egy teljes üvegkupolát tettek rá.

Ferrari Portfino koncepció féloldalról

Van egy még különlegesebb darab, a Koenigsegg. A svéd hiperautókat gyártó cég Agera modelljét alakították át úgy, hogy kamion legyen. A végeredmény egy kisebb kivitel lett, akárcsak a Ferrari. Kisebb és egyben karcsúbb pótkocsival, megtartva a szélvédő jellegzetes kialakítását és a közepén elhelyezett ablaktörlőt.

Koenigsegg koncepció kamion féloldalról

A Lamborghini kamionjának az Urus lett az alapja, miért is lenne más, hiszen ebben a modellben ötvözni tudta az olasz márka az SUV-k és a szuperautók sajátosságait. A kamion külsőre megkapta a jellegzetes légbeömlőket, a lámpákat és egy elég magas üvegkupolát. Érdekesség, hogy a Lamborghini valójában traktorok gyártásával kezdte működését, úgyhogy igazán a kamionok gyártása se lenne teljesen irracionális lépés tőlük.

Lamborghini Urus koncepció kamion féloldalról

Két további márka is bekerült a különleges szuperautó-gyártók kamion koncepciói közé, méghozzá a McLaren és a Pagani.

Pagani Zonda koncepció kamion féloldalról

Előbbi alapját a 720S modell, utóbbiét pedig természetesen a Zonda adta. A McLarcen esetén kiemelendő az ötletes pótkocsi-megoldás, ami a brit márka logóját jeleníti meg.

McLaren 720S koncepció kamion féloldalról

Mindent egybevetve, ezek képtelenségek, amelyre valószínűleg soha nem lesz példa, de egy-kettő még akár jól is tudna kinézni. A teljesítményükkel pedig nyilván nem lenne probléma.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika

További hírek