2020. november 05. | 10:10

A 320 lóerő, a 420 newtonméter és a Drift Mode is az alapfelszereltség része.

A Volkswagen lerántotta a leplet vadonatúj hot hatch modelljéről, a 2022-es Golf R-ről, amely bár megjelenésében visszafogott, tele van csúcstechológiával és szinte csak úgy harapja az aszfaltot.

A 8. generációs Golf R célja, hogy továbbra is fenntartsa azt a status quo-t, amelyet a modell előző szériái kialakítottak. Annak ellenére, hogy egyenesben – és kiváltképp nedves aszfalton – képes felvenni a versenyt a legtöbb sportkocsival, mégis a sokan hajlamosak átsiklani felette, mondván, ez csak egy egyszerű, hétköznapi Golf. Láttunk már ilyet ezerszámra. Pedig nem is tévedhetnének nagyobbat.

Ez ugyanis a legerősebb VW Golf R, amit valaha is készített a wolfsburgi gyártó. A turbós, kétliteres, négyhengeres motor 320 lóerőt teljesít és 420 newtonméter forgatónyomaték leadására képes. Így a kocsi mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára, a végsebessége pedig 250 kilométer/órában lett limitálva, amit az R-Performance Package révén egészen 270-ig lehet kitolni. Teljesítmény terén az új Golf R 27 pacival és 20 newtonméterrel lett izmosabb az elődjénél, a vásárlók pedig választhatnak, hogy a motorból érkező erő egy hatsebességes manuális, vagy egy hétsebességes DSG váltón keresztül jusson el a kerekekhez.

A 2022-es Golf R alapfelszereltségként kapja a 4Motion összkerékhajtást – ám némiképp más formában, mint azt az előző generációk esetében megszokhattuk. A VW új hátsó differenciálművet kapott, amely váltakozóan osztja el az erőt a tengelyek között. Ráadásként az új „Drift Mode” funkciót kiválasztva a nyomaték 100 százalékát az ívkülső kerekekre lehet küldeni a kanyarokban. A már hagyományosnak számító Sport, Comfort és Individual üzemmódok mellé bekerült a Drift, és egy speciálisan versenypályára kitalált beállítási lehetőség is, a Race mód is. 

A wolfsburgiak a Golf R futóművét is teljesen átdolgozták: megváltoztatták a geometriáját, keményebb rugókat kapott, két cetivel lejjebb ültették és 3 kilót lefaragtak a súlyából. Így a feszesebb futóműnek köszönhetően a kanyarokban is jobban fekszik és könnyebben irányítható a kocsi.

Megjelenését tekintve a Volkswagen a sportos, de diszkréten visszafogott irányzatra voksolt. A hot hatch új első lökhárítót, motorsport ihletésű hátsó légterelőt, méretes légbeömlőket, valamint az alapfelszereltség részeként 19 colos könnyűfém felniket kapott.

A GTI-hez hasonlóan az R utasterében is a technológiáé a főszerep: az autó szinte összes funkciója a 10 colos érintőképernyőről vagy a kormánykerékről irányítható, ahol ráadásul egy különleges „R” gomb is található, hogy még könnyebben aktiválható legyen a Race üzemmód. Kék színű kiegészítők és „R” logók díszítik a sportüléseket, a műszerfalat és a kormányt is. Valamint a Golf R először kérhető Nappa bőrborítással. 

A Volkswagen egyelőre nem tette közzé, hogy mennyit kell majd fizetni az új Golf R-ért, de azt ígéri a német gyártó, hogy az értékesítés már jövő év végén megkezdődik.