2020. április 29. | 13:12

Az Audi szerint nem tudják hibátlanra csiszolni a technikát, mielőtt bemutatkozik az új modell.

A 2021-ben bemutatkozó, ráncfelvarrott A8 egy nagyon fontos modellje lesz a négykarikás gyártónak, hiszen számos piacon árusítják majd. Az Audi egyik vezetője azt nyilatkozta az Autonews Europe-nak, hogy nem lesz elég idejük a bemutatásig arra, hogy a 3-as szintű önvezető technológiát olyan szintre hozzák, hogy azt az A8-ban prezentálni tudják. A Traffic Jam Pilot funkció bevezetése akadályokba ütközik, hiszen számos ország kormánya nem engedélyezi a használatát biztonsági okokból. A 3-as szintű önvezetésnél a sofőr elvileg már le is veheti a szemét az útról, ezt pedig egyelőre komoly kockázatnak tartják a döntéshozók.

„Az A8 jelenlegi generációjában nem fogjuk látni a hármas szintű önvezető funkcióra képes Traffic Jam Pilot módot, mivel a luxuslimuzin már a ciklusa vége felé jár. Jelenleg nincs meg az a szabályozási keretrendszer, amelyben a 3-as szintű önvezetést legálisan használni lehetne, a funkció homologizációja világszerte komoly feladatot jelent” – mondta Hangs-Joachim Rothenpieler, az Audi fejlesztési vezetője.

Azt szerették volna, ha az A8 az első olyan sorozatgyártású autó, amelyben ténylegesen hármas szintű önvezetéssel utazhat a sofőr. A Mercedes például a következő S-osztályban, a BMW pedig az iNEXT crossoverben tervezi bevezetni a hármas szintű rendszerét. Az Audi ügyvédi gárdája arra figyelmeztette a vezetőséget, hogy ha a felhasználók nem szervizelik majd megfelelően a hármas szintű önvezetéssel ellátott autókat, akkor baleset esetén gondban lehet a gyártó.

Korábban például a Volvo is visszatáncolt a Level 3 alkalmazásától, mert nem tartották elég biztonságosnak. Az Audi jelenleg a kettes szintű vezetői asszisztencia-rendszert tökéletesíti, amelynek baleset esetén sincsenek olyan jogi következményei a gyártóra nézve, mint a Level 3 esetében.