2023. június 28. | 10:54

A BMW legkisebb SUV-jának csúcsmodellje még erősebb és agresszívabb lesz, de tartogat sok más újdonságot is.

A BMW nem hagyja ki a ziccereket és szinte minden modelljéből készít M-es, tehát sportos változatot. A kicsik sem ússzák meg, legyen szó szedánról vagy SUV-ról, így hát megérkezett a felfrissített X1 M35i xDrive is.

Ez ugye jelenleg a legkisebb BMW SUV, amit dízelmotorral már próbáltam és el is könyveltem, hogy mennyire jó autó. Ennek jött most a mérgesített változata, ami már külső megjelenésével is sugározza a motorháztető alatt lapuló gonoszságot.

Az eleje egy kicsit a batár XM-re emlékeztet az agresszív légbeömlők és spoilerek miatt, de az egyedi hátsó szárny, diffúzor és négy vaskos kidörgő is árulkodó jelek. Az apró M jelekről pedig beszélnem sem kell, bár önmagukban néha semmit sem jelentenek egy dizájnfogáson kívül.

A hajtásért még mindig a BMW jól ismert 2,0 literes, négyhengeres motorja felel, viszont már 315 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal. Ez megy tovább a hétgangos, duplakuplungos váltóhoz, ahonnan aztán egy xDrive összkerékhajtás következik.

A differenciálművek között a hajtás megfelelő elosztását egy intelligens számítógépes rendszer végzi, hogy minden helyzetben meglegyen a megfelelő tapadás. Többek közt ennek köszönhetően a 0-100 csupán 5,2 másodpercbe telik a legkisebb BMW SUV M-es változatának.

Ahhoz, hogy ilyen teljesítményt elérjenek ebben az autóban, a motort is átdolgozták. Még mindig megvan a kettős megfúvású rendszer a turbó alatt, de erősebb főtengely, optimalizált olajrendszer és a hathengeres motoroktól átvett erősebb csapágyak kerültek a motorba.

Tehát az autó megy, mint állat és ha kell, akkor meg is tud állni, hiszen elöl 386 milliméteres, lyuggatott tárcsákat harap a négydugattyús féknyereg. Hátul be kell érni egy egydugattyús úszónyereggel, viszont ott se kicsi, 330 milliméteres tárcsákat fog mind a két oldalon.

Hogy egy ilyen magas építésű krumpli az úton tudjon maradni, ahhoz egy igazán komoly futómű kellett. Ezért szerelte fel az M részleg a 35i-t egy modern, állítható futóműrendszerrel és sportosra hangolt kormányzással.

Belül is kapunk némi izgalmat, hiszen mindent Alcantara borít és a sportülések is fantasztikusan néznek ki. Emellett az X1 M35i xDrive lesz az első olyan BMW modell, amely megkapja a legfrissebb iDrive 9 operációs rendszert a fedélzeti számítógépére.

BMW