2021. december 10. | 13:13

Komoly változásokon megy keresztül a BMW, sok más gyártóhoz hasonlóan.

A BMW tud nagyon szép autókat tervezni, ezt nem lehet elvitatni a cégtől, ugyanakkor például az új 4-es BMW hűtőrácsa megosztotta a rajongókat, nemrég pedig a BMW Concept XM miatt indult arról vita, hogy a bajoroknál most akkor hülyék vagy zsenik dolgoznak a dizájnosztályon. Még nem született egységes álláspont a diskurzusban, amikor kiszivárgott egy kép a 7-es sorozat új hűtőrácsáról, ami további kérdéseket vet fel a BMW formatervezés jövőjére vonatkozólag.

A gyártó a jelek szerint arra készül, hogy merészebb dizájnötletekkel különböztesse meg csúcskategóriás modelljeit. A 7-es sorozat, az X7-es és az XM hasonló elülső dizájnelemeket kap, mint például a nagyméretű hűtőrács és az osztott fényszórók. A hasonló elemekkel bíró járművek a „GKL” (Grand Klasse) nevű osztályba kapnak besorolást.

A vállalat 2025-re jelentős stratégia- és platformváltást tervez, így a formatervezési elgondolásairól még vajmi keveset lehet tudni. Ami biztos, hogy a BMW CLAR architektúráját a következő négy évben a Neue Klasse platform következő generációja váltja fel, többek között a debreceni BMW-gyárban is erre fognak épülni az elektromos autók.

Az XM lehet az előfutára a még merészebb formatervezésű BMW modelleknek, aminek lehet sokan nem örülnek, de az elektromos forradalom miatt lélekben jobb felkészülni arra, hogy a futurisztikusnak ható koncepciók utat törnek maguknak – a Tesla Cybertruck kiváló példa erre.