2021. augusztus 30. | 12:35

A német márka a költségek csökkentésében érdekelt.

Lassú, de biztos léptekkel haladunk az elektromos autózás felé, a szigorú emissziós normák miatt az autógyártóknak villanyosítaniuk kell a termékpalettájukat. Néhány márka már azt tervezi, hogy a hagyományos, belső égésű motorral hajtott autóikból még a villanyautók bevezetése előtt száműzik a kuplungpedált. Az Auto Motor und Sport című német magazin legfrissebb értesülése szerint, a Volkswagen nyugdíjazni fogja a kézi váltót az évtized végére.

A dízelbotrány hozadékaként fizetett kártérítések és az elektromos autógyártás közben jelentkező magas kiadások miatt a VW a költségek csökkentésében érdekelt (most talán még inkább, mint korábban), és a spórolás egyik módja a hajtáslánc kínálatának egyszerűsítése. A németek a DSG-váltót helyezik előtérbe a manuális sebességkapcsolók rovására, és állítólag 2023-ban megkezdődik a kuplungpedál fokozatos megszüntetése a vállalat berkein belül.

A következő generációs, de még hagyományos motorral szerelt autók két pedállal is beérik majd, a 2023-ban érkező új Tiguan kompakt crossover állítólag kizárólag automata váltóval kerül forgalomba. Ugyanez a helyzet a megújult Passattal is, amelyet a VW szintén két év múlva tervez piacra dobni.

Az Auto Motor und Sport úgy véli, hogy az évtized végére, amikor a vállalat kínálatában a tervek szerint már úgyis csak villanyautók lesznek találhatók, a kézi váltó és a VW kapcsolata véget ér. Bár a hírforrás nem említi, a VW automata váltóra való átállása valószínűleg hatással lesz a VW-csoport égisze alatt működő többi márkára, nevezetesen a Škodára, a SEAT-ra és az Audira. Utóbbi már megfogadta, hogy 2026-tól kizárólag elektromos kocsikat kíván értékesíteni a márkakereskedéseiben.

Ha igaznak bizonyulnak a pletykák, és az új Passat csak automata váltóval lesz kapható, akkor szinte biztos, hogy ugyanez a sors vár a Škoda Superb következő generációjára is, mivel a két autó ugyanazokra az alapokra épül, és várhatóan együtt készülnek majd Szlovákiában, a VW pozsonyi üzemében. Miután a VW megerősítette, hogy lesz kilencedik generációs Golf, elég jó esély mutatkozik arra, hogy a megújult Octavia és Leon is lemond a kuplungpedálról a jövőben.