2022. március 30. | 13:35

Elon Musk szerint komoly potenciál rejlik a mangán használatában.

Ha autóipari innovációról, intelligens megoldásokról van szó, kétségtelen, hogy a Tesla az élmezőnybe tartozik, bár Elon Musk gyakran ellentmondásos helyzetekbe keveredik merész, gyakran betarthatatlan ígéreteinek köszönhetően.

Ettől függetlenül Musk kijelentésére mindenki odafigyel. A Giga Berlin megnyitóján a dél-afrikai születésű milliárdos elárulta, a Tesla jelenleg egy mangánon alapuló akkumulátorkémián dolgozik, amely a legolcsóbb lítium vasfoszfát (LFP) egységek és a jóval költségesebb, a Long Range Tesla modellekben megtalálható nikkelalapú energiatárolók között helyezkedne el.

Musk kifejtette, meglátása szerint a hosszú hatótáv elérése érdekében továbbra is nikkelt használnak majd a cellák katódján, ugyanakkor jelentős potenciált lát a mangán használatában. Bízik abban, hogy a Tesla képes lesz elegendő mennyiséget előállítani a vasfoszfát- és mangán-katódokból.

Tesla Model 3 és Model Y egymás mellett

Bár a vezérigazgató több részletet nem árult el a kérdéssel kapcsolatban, nem ez az első alkalom, hogy az amerikai vállalat a mangán akkumulátorok gondolatával kacérkodik.

„Viszonylag egyszerű olyan katódot készíteni, amelynek kétharmada nikkelből és egyharmad része mangánból áll. Ez lehetővé tenné, hogy 50 százalékkal nagyobb cellatérfogatot érjünk el azonos mennyiségű nikkel felhasználásával” – nyilatkozta Musk még 2020-ban.

A hírek szerint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) – a Tesla legnagyobb beszállítója – következő akkumulátorgyárát az észak-amerikai kontinensen tervezi felépíteni. Bennfentesek már azt is tudni vélik, hogy az új üzemben LFP és nikkel-mangán-kobalt akkumulátorok fognak készülni.

Ez a lépés kétségtelenül sokat segítene a Teslának a költségek csökkentésében. Az elmúlt időszakban tapasztalható jelentős áremelések ellenére továbbra is igen komoly igény tapasztalható a kaliforniai cég elektromos autói iránt. Valójában a Tesla jelenleg nem képes annyi járművet gyártani, hogy kielégítse az igényeket. A Model Y esetében például több mint egy évet kell várni egy most megrendelt autó átvételére.