Elköszönünk egy jól ismert névtől.
A Daimler AG néven ismert német autógyártó, a Mercedes-Benz anyavállalata hivatalosan is új nevet kapott. A vállalat részvényesei elsöprő többséggel (99,89 százalék) megszavazták, hogy a Daimler AG-t 2022. február 1-jei hatállyal Mercedes-Benz Group AG-re nevezzék át. Négy márka lesz a jövőben: a Mercedes-Benz, a Mercedes-AMG, a Mercedes-Maybach és a Mercedes-EQ. A teherautókat és autóbuszokat gyártó üzletág (Daimler Truck) egyikbe sem tartozik bele.
Idén februárban már írtunk arról, hogy a haszongépjármű üzletág, amely mostantól Daimler Truck Holding AG néven működik, az év végére önálló céggé válik a frankfurti tőzsdén. A két különálló vállalat hamarosan jobb helyzetben lesz ahhoz, hogy „döntő hozzáadott értéket teremtsen minden érdekelt fél számára”.
Ez a vállalat legjelentősebb szétválása a Daimler-Chrysler fúzió 2007-es felbomlása óta. Az a kapcsolat már a kezdetektől fogva problémákkal küzdött, és a Chrysler a szétválás után nehéz helyzetbe került, évekbe telt, mire teljesen talpra állt. A mostani névváltoztatás időzítése nem véletlen, a Mercedes tavaly nyáron kijelentette, hogy 2030-ra teljesen elektromos autógyártóvá kíván válni. A villanyosítási törekvések mentén teljesen új utakra lépnek a németek, ezzel magyarázható a megújulási hajlam.
2025-től minden új jármű platformja kizárólag elektromos lesz. A vállalat elektromos forradalma már most is zajlik, kezdve a Mercedes EQC-vel. Az EQS, az AMG-EQS és az EQE azóta már bemutatkozott. A Daimler Truck szintén az elektromos jövőre készül, mivel várhatóan akkumulátoros-elektromos és hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatókat is gyártani fog.
Az új Mercedes-Benz csoportra rengeteg kihívás vár. Az olyan hazai riválisok, mint a BMW és a Volkswagen-csoport szintén átáll a villanyautók gyártására és értékesítésére. És akkor még ott van a Tesla, amit legalább az európai piacokon szeretnének megszorongatni a hagyományos autógyártók.