A Toyota egy nemrégiben megtartott sajtóeseményen közölte, hogy 2035-ig 100%-os CO2-csökkentést kíván elérni az Európában értékesítésre kerülő új járművek esetében.

Ezt a célkitűzést megelőzi egy másik, mely szerint 2030-ra az eladott új autók legalább felének zéró-emissziósnak (ZEV) kell lennie Nyugat-Európában. A japán gyártó azt egyelőre nem közölte, hogy mikor tervez felhagyni a benzinüzemű járművek gyártásával.

Toyota bZ4X
Toyota bZ4X (Fotó: Toyota)

A Toyota nem kapkodja el az elektromos autókra való átállást, mivel úgy gondolja, hogy a hibridek és az üzemanyagcellás autók a következő 30 évben is versenyképesek maradnak a villanykocsikkal szemben. A vállalat úgy érzi, hogy eleinte a megfizethetőség fontosabb szempont lesz az elektromos hatótávnál, okosan próbál sáfárkodni az erőforrásaival, ezért tűnik úgy, hogy lassabban reagál a szigorú emissziós előírások jelentette kihívásokra, mint a riválisok.

Most nézzünk előrébb, 2035 után zéró-emissziós Toyoták lephetik el az európai utakat, feltéve, hogy addigra megfelelő elektromos- és hidrogéntöltő infrastruktúrák állnak rendelkezésre, az ehhez szükséges megújulóenergia-kapacitásokkal együtt. Szóval 1-2 feltételnek azért teljesülnie kell ahhoz, hogy megvalósulhasson a Toyota vállalása.

Azt is hangsúlyozni kell, hogy a Toyota egyelőre csak Európában kötelezte el magát a zéró-emissziós járművek mellett, és csak azért, mert az EU ezt határozottan megköveteli tőle. Ami biztos, hogy a Toyota a nagyobb profit érdekében a következő években még sok figyelmet szentel a benzines autók és hibrid modellek gyártásának.