Ennél őrültebb kipufogót még nem láttunk egy Porsche 911 GT3 RS-en

Kóti Gergő újságíró
Közzétéve:
2020-11-06, 15:01

Egyedi Bosozoku-stílusú csövek merednek az égbe a német sportkocsi hátulján.

A 911 GT3 RS nem csupán a Porsche, de kétségkívül napjaink egyik legnagyszerűbb autója. Ám miközben a stuttgarti cég azon dolgozik, hogy az ikonikus sportkocsi következő generációjával még magasabbra tegye a lécet, addig akadnak olyan lelkes megszállottak, akik abban élik ki magukat, hogy a már meglévő járművüket a lehető legkülönfélébb megoldásokkal módosítják. Ezt akár hívhatjuk tuningnak is. Gyakran az átalakítás azt jelenti, hogy Boeing méretű szárnyakat aggatnak az autóra, bizonyos esetekben a gyári motort egy első pillantásra tájidegennek ható blokkra cserélik, esetleg a 911-es minden porcikáját úgy módosítják, hogy a következő pályanapon a legjobb köridőt lehessen elérni vele.

Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken is megtekintheted.

Ugyanakkor nagyon úgy tűnik, a tajvani iPE Exhaust műhely számára a hagyományos megoldások nem eléggé izgalmasak. A cég új, kerámia bevonatú kipufogójának marketingkampánya során a GT3 RS olyan elmebeteg kinézetű titán kipufogócsöveket kapott, amelyeket korábban még egyetlen 911-esen sem láthattunk.

iPE Exhaust Bosozoku-stílusú kipufogója egy Porsche 911 GT3 RS hátulján

 

Amint a képeken is látható, az égbe nyúló csövek tényleg lenyűgöző látványt nyújtanak és szépen kidolgozottak, bár ennek ellenére nem igen fogja rá senki azt mondani, hogy ízléses, elegáns, vagy stílusos megoldás lenne. Azok számára, akik ismerik az old-school japán tuningolási irányzatokat, nekik ez a Bosozoku-stílusú kipufogó bizonyára nem jelent újdonságot. Bár valószínűleg még ők sem gyakran találkozhattak hasonlóan őrült változtatással egy olyan fantasztikusra sikerült autón, mint egy GT3 RS.

Az ihlet egyértelműen Japán egyik legkorábbi átépítési irányzatából származik, az iPE Exhaust ezt a megoldást „Maru-So” kipufogónak keresztelte. Nyilvánvaló, hogy az autó tulajdonosa „rengeteg tapasztalatot szerzett a tuningolásnak abban a korszakában.” A tulajdonos határozott elképzeléssel érkezett, és a kipufogó gyártó azonnal lecsapott a lehetőségre, hogy egy őrült megoldással felhívja magára a sajtó figyelmét.

Mindenki eldöntheti saját ízlésének megfelelően, hogy szerencse, vagy éppen kár érte, de a tajvani cég biztosan nem fog a jövőben ilyen megoldással előrukkolni. Az iPE szerint ez egy egyszeri és egyedi kialakítás, amit csak a móka kedvéért készítettek, a webshopjukban pedig senki se keresse, mert nem fog bekerülni a cég kínálatába.

Porsche 911 GT3 RS szemből, menet közben

 

A tuning mindig is arról szólt, hogy a tulajdonsok olyan átalakításokat hajtottak végre a kocsijukon, ami elsősorban nekik tetszik. Az, hogy ebben esetleg más is meglátta a fantáziát, gyakorlatilag csak hab volt a tortán. Hogy illik-e ilyen kipufogót tenni egy nagyszerű sportkocsira? Mindenki meg tudja ítélni saját preferenciái alapján. De egészen addig, míg a tulajdonos örömét leli benne, kik vagyunk mi, hogy elítéljük érte?

Kapcsolódó írások

RUF 3400S az úton, féloldalról
2020. augusztus 31.
A RUF az a tuningműhely, amely évről évre még rátesz egy lapáttal az előző alakításához képest, mi pedig nem hiszünk a szemünknek. Nézzünk pár elfeledett remekművet korábbról.
Manhart TR850 tuning egy parkolóban, féloldalról
2020. szeptember 07.
A német tuningcég 270 lóerővel pumpálta fel a 991.2-es Turbo S kivitelt.

További hírek