Nem mindennapi koncepció - Porsche 911SC tuning

Közzétéve:
2018-11-21, 11:16

Gyári állapotúra restaurált Porschékkal már tele van a padlás, íme egy izgalmasabb off-road átirat

A léghűtéses 911-esek egyre népszerűbbek az utóbbi időben, főleg a jó állapotban megőrzött, vagy igényesen restaurált darabok. A klasszikus sportautók értéke egyre csak nő, és ezek közül is az egyik legikonikusabb a Porsche modellje. Az amerikai Makellos Classics gondolt egyet, és a szokásostól eltérően terepezésre alakította át ezt az 1978-as 911SC-t. Az ilyen módosítások nagy része megáll azon a szinten, hogy a bódé alá raknak négy terepgumit, az autó orrára pedig két kiegészítő lámpát. Szerencsére ezek az amcsi fickók többet csináltak egy egyszerű optikai tuningnál.

Makellos Classics Porsche 911SC Safari tuning elölről

Makellos Classics Porsche 911SC Safari tuning hátulról

Fontos szempont volt a koncepcióban, hogy a stílusos megjelenés mellett az autó jól használható is legyen. Ez a fajta tuning egy olyan irányvonalat képvisel, ahol nem áldozzák fel a funkcionalitást a látvány oltárán, egy igazi off-road kupét csináltak a 911-ből. Természetesen a keménytetős kivitelt választották, zordabb körülmények között kicsit kényelmetlen lenne a vászontetős modellben ülni, ráadásul a merevsége sem lenne az igazi.

Kezdésnek a motorral foglalkoztak, a 964-es típus vezérműtengelyét szerelték be a teljesítmény növelésének érdekében, továbbá a kocsi alá raktak egy egyedi kipufogórendszer a léghűtéses motor hangjának feljavítására. A Porsche rövid váltót is kapott, a megfelelő hajtásról pedig egy Wavetrac sperrdiffi gondoskodik. A terepezés egyik kulcsfontosságú eleme a felfüggesztés, éppen ezért a Makellos csapata KW Clubsport rugókkal egybeépített gátlókat szerelt be, méghozzá ralispecifikus hangolással.

Makellos Classics Porsche 911SC Safari tuning oldalról

Makellos Classics Porsche 911SC Safari tuning ülései

A klasszikus Porsche mostani megjelenésében fontos szerepet játszanak a 15-ös méretű, aranyszínűre fújt Fifteen52 kerekek, melyeket Pirelli Scorpion terepgumikba húztak. A piros-fehér fényezéssel különösen jól mutatnak ezek a felnik, a ballonos gumik pedig biztosan kisimítják a legtöbb döccenőt. Egy teljes Tarett Engineering felfüggesztés-szettet is kapott az autó, az első és hátsó torony bekötési pontjait pedig megerősítették. A toronymerevítő mellett egy bukókeret is bekerült a kocsiba, melyeknek köszönhetően megfelelő merevséget értek el.

Makellos Classics Porsche 911SC Safari tuning műszerfala

Egyediek az első és hátsó gallytörők, valamint a tetőcsomagtartó kialakítása is. Az elengedhetetlen kiegészítő lámpák is felkerültek, a beltérben pedig folytatódott a külsőhöz igazodó átalakítások sora. Recaro ülések és Sparco sportkormány segíti a sofőr dolgát, a padlón pedig strapabíró Rennline borítások láthatók. Üde színfoltja ez a Porschék világának, bárcsak több hasonló példány készülne!

Forrás:

További autós hírek

Megsérült egy idős asszony a 150-es buszon Budapesten, miután a részeg sofőr minden ok nélkül vészfékezett az egyik megállóban – állítja a Ripost. A...

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Kapcsolódó írások

Porsche 959
2019. április 23.
A 959-es és az F40-es volt a 80-as évek két nagyágyúja, ehhez kétség sem férhet. A Ferrari ikonná vált, a németnek viszont nem jutott annyi a rivaldafényből…
Ateliers Diva hátulról
2019. július 30.
Az Ateliers Diva egy klasszikus Porsche 911 szénszálas karosszériával és vaskos árcédulával.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki