2018. november 21. | 12:16

Gyári állapotúra restaurált Porschékkal már tele van a padlás, íme egy izgalmasabb off-road átirat

A léghűtéses 911-esek egyre népszerűbbek az utóbbi időben, főleg a jó állapotban megőrzött, vagy igényesen restaurált darabok. A klasszikus sportautók értéke egyre csak nő, és ezek közül is az egyik legikonikusabb a Porsche modellje. Az amerikai Makellos Classics gondolt egyet, és a szokásostól eltérően terepezésre alakította át ezt az 1978-as 911SC-t. Az ilyen módosítások nagy része megáll azon a szinten, hogy a bódé alá raknak négy terepgumit, az autó orrára pedig két kiegészítő lámpát. Szerencsére ezek az amcsi fickók többet csináltak egy egyszerű optikai tuningnál.

Fontos szempont volt a koncepcióban, hogy a stílusos megjelenés mellett az autó jól használható is legyen. Ez a fajta tuning egy olyan irányvonalat képvisel, ahol nem áldozzák fel a funkcionalitást a látvány oltárán, egy igazi off-road kupét csináltak a 911-ből. Természetesen a keménytetős kivitelt választották, zordabb körülmények között kicsit kényelmetlen lenne a vászontetős modellben ülni, ráadásul a merevsége sem lenne az igazi.

Kezdésnek a motorral foglalkoztak, a 964-es típus vezérműtengelyét szerelték be a teljesítmény növelésének érdekében, továbbá a kocsi alá raktak egy egyedi kipufogórendszer a léghűtéses motor hangjának feljavítására. A Porsche rövid váltót is kapott, a megfelelő hajtásról pedig egy Wavetrac sperrdiffi gondoskodik. A terepezés egyik kulcsfontosságú eleme a felfüggesztés, éppen ezért a Makellos csapata KW Clubsport rugókkal egybeépített gátlókat szerelt be, méghozzá ralispecifikus hangolással.

A klasszikus Porsche mostani megjelenésében fontos szerepet játszanak a 15-ös méretű, aranyszínűre fújt Fifteen52 kerekek, melyeket Pirelli Scorpion terepgumikba húztak. A piros-fehér fényezéssel különösen jól mutatnak ezek a felnik, a ballonos gumik pedig biztosan kisimítják a legtöbb döccenőt. Egy teljes Tarett Engineering felfüggesztés-szettet is kapott az autó, az első és hátsó torony bekötési pontjait pedig megerősítették. A toronymerevítő mellett egy bukókeret is bekerült a kocsiba, melyeknek köszönhetően megfelelő merevséget értek el.

Egyediek az első és hátsó gallytörők, valamint a tetőcsomagtartó kialakítása is. Az elengedhetetlen kiegészítő lámpák is felkerültek, a beltérben pedig folytatódott a külsőhöz igazodó átalakítások sora. Recaro ülések és Sparco sportkormány segíti a sofőr dolgát, a padlón pedig strapabíró Rennline borítások láthatók. Üde színfoltja ez a Porschék világának, bárcsak több hasonló példány készülne!