Egy 2800 köbcentis erőforrás lapul meg a motorháztető alatt.
Amerikában kezdte habzsolni a kilométereket az a Mercedes 280 C kupé, amely aztán Bubits László tulajdonába került. A veteránjárművek szerelmese pedig féltő szeretettel viseli gondját a 160 lóerős autónak.
A képeken látható Mercedes 280 C-t 1973-ban gyártották, és először az Egyesült Államokban, egészen pontosan San Franciscóban tette le a névjegyét, aminek egyszerű oka van: a háromágú csillagosok amerikai vevőknek szánták a verdát, nem véletlen, hogy a négyfokozatú váltó és a rádió is automata.
„Ez az állólámpásnak titulált Mercedes szinte külön kategóriát jelentett a gyár modelljeinek sorában. Rendkívül népszerű volt a német taxisok körében is. Miután kifutott a modell 1975-ben, a személyfuvarozók kérésére újabb egy évig gyártották” – mesélte Bubits László.
A Merci utasterében akár öt felnőtt ember is kényelmesen elfér, ami azért elég jó dolog. Az autó orrában egy 2800 köbcentis, soros hathengeres, dupla vezértengelyes motor lakozik. Összesen 160 lóerő szorult a kocsiba, amely 10,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.
Az ablakokat elektromotorok mozgatják, a hátsókat reteszelni is lehet, mert a németek a gyerekek védelmére is gondoltak. A 280 C 2014-ben került Magyarországra, újszerű állapota miatt kijárt neki a veteránkocsikat megillető minősítés. Persze történtek azóta változások, például belekerült a kocsiba egy európai szabványú sebességmérő, az első ülések pedig új kárpitot kaptak, de a krómozás is megújult. Lászlónak a Solex porlasztó beszabályozása jelentette a legnagyobb kihívást.
„Ez volt a legnehezebb feladat, mert összességében nem volt rossz állapotban az autó. Ezt a fajta porlasztót annak idején sok típusban használták, még a Rolls Royce-okba is szerelték, de ma már nem ért hozzá senki, és bonyolult a beszabályozása. Szerencsére találtam hozzá gyári leírást, sikerült megoldani, és a fogyasztása sem mondható soknak, 12 liter körüli” – mondta az 58 éves zalaegerszegi gépészmérnök.
Fotók: Arany Gábor
Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!