2019. július 27. | 18:00

A Renault Plein Air egy rövid életű nyitott kivitelű Renault 4-es volt. A franciák készítettek belőle egy elektromos koncepcióautót.

A kis Renault 4-es igazi világsiker volt a maga korában. Összesen több, mint 8 millió példányt adtak el belőle, ami rendkívül magas szám tekintve, hogy egyetlen modellről van szó és nem több generáció összesített eladásairól. Ez a szám még úgy is kiemelkedő, hogy a típusnak 1961 és 1994 között 33 év állt a rendelkezésére, ami azért nem kevés idő. Összehasonlításképpen az eredeti Volkswagen Bogárból több, mint 21 milliót készítettek, igaz, azt 1938 és 2003 között összesen 65 éven keresztül gyártották.

A kultikus kisautó köré természetesen egy rendkívül aktív, fanokból és Renault 4 tulajdonosokból álló klub létesült, mely minden évben összegyűl Franciaországban (is), hogy néhány napig eufórikus állapotban csodálhassák meg egymás szépen megőrzött vagy restaurált példányait. Az idén 10. alkalommal megrendezett Renault 4 fesztiválra a francia gyár egy igazi meglepetéssel készült: a Renault Twizy és a Renault Plein Air keresztezéséből született koncepcióautót hoztak a rajongók legnagyobb örömére.

A Plein Air egy nyitott tetejű és ajtó nélküli 4-es Renault volt, melyet a hadsereg 1964-es megrendelésére kezdtek fejleszteni. A kis “buggy” az 1968-as Genfi Autószalonra készült el, de addigra sajnos a katonaság elállt a szerződéstől. Ennek ellenére a francia márka sorozatgyártásba küldte az autót, de magas ára miatt nem igazán kapkodtak érte. A gyártást végül 1970-ben meg is szüntették, a 2 év alatt mindössze 563 példány készült el belőle. Most azonban a Renault egy koncepcióautó erejéig szerencsére leporolta a típust.

A mozgatásáról a Renault Twizy 17 lóerős kis elektromotorja gondoskodik, melyet egy szintén apró, mindössze 6,1 kWh-ás akkumulátor telep lát el energiával. Ez a konfiguráció körülbelül 99 km-es hatótávot biztosít, a dinamikája pedig valószínűleg messze elmarad a 450 kg-os Twizy-étől, ugyanis a retró járgány súlya eléri a 600 kg-ot is. De a cél nem is a mindennapos használhatóság volt, a kisautó – a retró rajongók legnagyobb bánatára – sajnos megmarad tanulmányautói státuszában.

Ha érdekel, milyen vezetni egy autónak nehezen nevezhető kis Renault Twizy-t valós körülmények között, akkor kattints az alábbi videóra: