Az elektromos autó mint technológia messze nem újdonság, sőt, mondhatni közel egyidős a belsőégésű erőforrással hajtott autózással. Pontosan azért nem terjedt el a 20. század elején, ami miatt ma sem szeretjük igazán: nehéz, drága és keveset megy el egy töltéssel. Ennek ellenére mindig is voltak próbálkozások a villanyhajtással a múltban.

Rába Pe-1 elektromos teherautó
A Rába Pe-1 elektromos teherautó rakterében 8 köbméternyi árut lehetett elhelyezni

Ilyen próbálkozás volt a Rába (alváz és karosszéria), a Ganz (motor) és a Tudor (akkumulátor) vállalatok által koprodukcióban gyártott Rába Pe-1 elektromos teherautó is, amelyet 1926 és 1929 között készítettek speciálisan a Magyar Királyi Posta igényeinek megfelelően. A konstrukció annyira masszív és megbízható volt, hogy még a ‘60-as években is közlekedett belőlük néhány Budapest útjain.

A 15 kW-os teljesítményű (20 LE) villanymotorral hajtott és 1000 Ah-s ólom akkumulátorral szerelt tehergépjárműből a posta 1927-ben vásárolta meg az első példányt. A típus sikerét bizonyítja, hogy ezt további 34 darab követte 1931-ig bezárólag.  Nem szabad elfelejteni, hogy akkoriban már egy ekkora flotta is nagynak számított. A Rába gépjárművek egy előre meghatározott útvonalon gyűjtötték a fővárosban a küldeményeket, töltésükről pedig az Egressy úti járműtelepen berendezett töltőállomás gondoskodott.