2018. október 08. | 18:34

Idén is rekordokat dönt a veteránok eladása a londoni aukción

Idén Londonban került megrendezésre az éves RM Sotheby’s aukció. Szeptember 5-n este az elárverezett autók értéke meghaladta a 9,4 millió fontot, vagyis csaknem 3,34 milliárd forintot. Ehhez nagyban hozzájárult a 2003-as Ferrari Enzo, ami magában 1,97 millió fontért, azaz megközelítőleg 695 millió forintért cserélt gazdát.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az árverésen a legnagyobb sikere az ’50-es évekbeli Ferrariknak voltak, pl.: az 1953-as 212 Europa Coupe. Az 1951-től ’53-ig gyártott sportautóból összesen 78 darab készült. 1,02 millió fontért, nagyjából 360 millió forintért kelt el, amihez az is hozzá járult, hogy a 4 balkormányos példány egyike volt.

„Az idei londoni eladásokat tekintve elégedettséggel tölt el, hogy a különböző kategóriákba eső autók milyen áron kelnek el, az amerikai klasszikusoktól kezdve a korai Ferrarikig és modern izomautókig. Reméljük, hogy a 2019-es eseményünk is hasonlóan sikeres lesz. A helyszín marad a Battersea Evolution, csak a dátum változik november 5-re.” – nyilatkozta Augustin Sabatié-Garat, az RM Sotheby’s európai aukcióiért felelős managere.

A Ferrarikon és izomautókon kívül persze más autók is felbukkantak, az autózás minden érájából, a világ legtöbb országából, és a legváltozatosabb kivitelekben. Az eladott autók között szerepeltek mikroautók, sportkocsik, különböző luxusautók és század eleji csodák is.

Igaz, az árverés már lassan egy hónapja kezdődött, még mindig vannak olyan autók, amik új gazdára várnak. Íme néhány példa:

1920 Delage CO 4½-Litre Salamanca

Louis Delâge, francia mérnök, karrierjét a Renault-nál kezdte Párizsban. Nem sokkal később Delage Automobile Company néven megalapította saját márkáját. Autóit Levallois-ban, Párizs egy kertvárosi kerületében kezdte építeni. Cége elindításához súlyos kölcsönt vett fel, de a kockázat kifizetődött, típusai elismertté váltak Európában és az USA-ban.

Az első világháború után Delage belevágott a nagyobb autók tervezésébe, így született meg a CO-modell. Tervei már a háború előtt készek voltak, de a háborús körülmények nem tették lehetővé a gyártás kezdetét. Végül 1918-ban az első CO legördült a gyártósorról.

A Delage CO volt az első autó, aminek az első kerekeit tárcsafékekkel szerelték fel. Egy 72 lóerős, 4½-literes, hat hengeres motort kapott. E tulajdonságai félelmetes sportautóvá és tekintélyt parancsoló túrakocsivá varázsolták.

Salamanca-stílusú karosszériája igazán egyedivé és különlegessé teszi. Ezt a géptestbeli kivitelt a Rolls-Royce nagy szeretettel alkalmazta, s tette népszerűvé. A hátsó üléssor fölé lehúzható vászontetőt szereltek, míg a sofőrnek meg kellett birkóznia az elemekkel. A teljes elszeparálás érdekében az első és hátsó üléssort egy üvegfallal el lehet választani.

A képen látható autót újonnan Amerikába szállították és helyezték forgalomba. Ez is csak azt bizonyítja, hogy Delage autói világszerte elismertek voltak, hiszen ekkor a cég még csak 15 éves volt. Az autót 1991-ben egy elismert brit gyűjtő, Jack Tattersal vásárolta meg és újíttatta fel jelenleg is látható állapotába. A restaurálás olyan jól sikerült, hogy a 2016-os Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n is bemutatták.

Utastere 2 felnőtt és 2 őr számára nyújt elegendő helyet. Ez utóbbi üléseket lábtámlaként is lehetett használni. A bőr belsőt finoman megmunkált fa panelek veszik körül. A tágas utastér még praktikus is, számos tároló rekesz található az ajtókon, pl a sofőr oldalán a „D” felirat alatt.

A Delage CO kiváló választás az igazán idős oldtimerek rajongói számára. A modellből alig pár darab maradt fent, ami tovább növeli értékét. Bármely fogadás, találkozó ékkövévé válhat. További képekért és információért nézz fel az RM Sotheby’s oldalára!

1955 Lancia Aurelia B24 Spider America

Az Aurelia volt a Lancia első háború utáni autója. A V-6-os motorral felszerelt kétajtós kupé a B24 Spider America nevet kapta, összesen 240 darab készült. A karosszériát a Pinin Farina tervezte, s kiváló módon ötvözte a sport- és luxusautók jellegzetességeit, pl.: a külső kilincsek hiánya, vagy az íves szélvédő.

Francesco Gandolfi, az Aureliák történésze és szakértője szerint ez a példány megegyezik gyári állapotával: Eredetileg vörös festést kapott, jobbkormányos, stb. Előző tulajdonosa Carla Liverani volt, aki bátyjától örökölte az autót. Végül az autót Giancarlo Kappa, az ismert Spider America rajongó vásárolta meg és újíttatta fel eredeti állapotára. Eredetileg Guido Maria Terzi Aureliájának mintára szerette volna felújítani.

Kappa eredeti terve az volt, hogy csak vezesse és élvezze az autót. Végül 2014-ben egy olasz gyűjtő megvette, aki felújíttatta a kocsi műszaki részeit, pl. a fékeket, felfüggesztést és motort. Az autó összes adata megegyezik az eredeti gyári adatokkal. Ha több mindent szeretnél megtudni erről az Aurelia Spider Americáról, kattints ide.

Ahogy láthatod, a Sotheby’s aukciókon mindenki megtalálja a hozzá illő autót. Ha jövőre Te is szívesen részt vennél a rendezvényen, ne felejts el regisztrálni… és elég KP-t vinni!