Ahol minden álom valóra válik –Sotheby’s Aukció 2018

Frissítve:
2018-11-06, 20:46

Idén is rekordokat dönt a veteránok eladása a londoni aukción

Idén Londonban került megrendezésre az éves RM Sotheby’s aukció. Szeptember 5-n este az elárverezett autók értéke meghaladta a 9,4 millió fontot, vagyis csaknem 3,34 milliárd forintot. Ehhez nagyban hozzájárult a 2003-as Ferrari Enzo, ami magában 1,97 millió fontért, azaz megközelítőleg 695 millió forintért cserélt gazdát.

RM Sotheby’s Aukció, Ferrari, oldalnézet
A legnagyobb sikere az 1950-es évek Ferrariainak volt

Az árverésen a legnagyobb sikere az ’50-es évekbeli Ferrariknak voltak, pl.: az 1953-as 212 Europa Coupe. Az 1951-től ’53-ig gyártott sportautóból összesen 78 darab készült. 1,02 millió fontért, nagyjából 360 millió forintért kelt el, amihez az is hozzá járult, hogy a 4 balkormányos példány egyike volt.

„Az idei londoni eladásokat tekintve elégedettséggel tölt el, hogy a különböző kategóriákba eső autók milyen áron kelnek el, az amerikai klasszikusoktól kezdve a korai Ferrarikig és modern izomautókig. Reméljük, hogy a 2019-es eseményünk is hasonlóan sikeres lesz. A helyszín marad a Battersea Evolution, csak a dátum változik november 5-re.” – nyilatkozta Augustin Sabatié-Garat, az RM Sotheby’s európai aukcióiért felelős managere.

A Ferrarikon és izomautókon kívül persze más autók is felbukkantak, az autózás minden érájából, a világ legtöbb országából, és a legváltozatosabb kivitelekben. Az eladott autók között szerepeltek mikroautók, sportkocsik, különböző luxusautók és század eleji csodák is.

Igaz, az árverés már lassan egy hónapja kezdődött, még mindig vannak olyan autók, amik új gazdára várnak. Íme néhány példa:

1920 Delage CO
Az 1920-as Delage CO az árverés egyik legidősebb tagja

1920 Delage CO 4½-Litre Salamanca

Louis Delâge, francia mérnök, karrierjét a Renault-nál kezdte Párizsban. Nem sokkal később Delage Automobile Company néven megalapította saját márkáját. Autóit Levallois-ban, Párizs egy kertvárosi kerületében kezdte építeni. Cége elindításához súlyos kölcsönt vett fel, de a kockázat kifizetődött, típusai elismertté váltak Európában és az USA-ban.

Az első világháború után Delage belevágott a nagyobb autók tervezésébe, így született meg a CO-modell. Tervei már a háború előtt készek voltak, de a háborús körülmények nem tették lehetővé a gyártás kezdetét. Végül 1918-ban az első CO legördült a gyártósorról.

 Delage Co motortér
A Delage CO hat hengeres motort kapott, 72 lóerős volt.

A Delage CO volt az első autó, aminek az első kerekeit tárcsafékekkel szerelték fel. Egy 72 lóerős, 4½-literes, hat hengeres motort kapott. E tulajdonságai félelmetes sportautóvá és tekintélyt parancsoló túrakocsivá varázsolták.

Salamanca-stílusú karosszériája igazán egyedivé és különlegessé teszi. Ezt a géptestbeli kivitelt a Rolls-Royce nagy szeretettel alkalmazta, s tette népszerűvé. A hátsó üléssor fölé lehúzható vászontetőt szereltek, míg a sofőrnek meg kellett birkóznia az elemekkel. A teljes elszeparálás érdekében az első és hátsó üléssort egy üvegfallal el lehet választani.

A képen látható autót újonnan Amerikába szállították és helyezték forgalomba. Ez is csak azt bizonyítja, hogy Delage autói világszerte elismertek voltak, hiszen ekkor a cég még csak 15 éves volt. Az autót 1991-ben egy elismert brit gyűjtő, Jack Tattersal vásárolta meg és újíttatta fel jelenleg is látható állapotába. A restaurálás olyan jól sikerült, hogy a 2016-os Concorso d’Eleganza Villa d’Este-n is bemutatták.

Delage CO hátsó ülések
A CO hátsó üléspadja előtti székek lábtartóként is funkcionáltak.

Utastere 2 felnőtt és 2 őr számára nyújt elegendő helyet. Ez utóbbi üléseket lábtámlaként is lehetett használni. A bőr belsőt finoman megmunkált fa panelek veszik körül. A tágas utastér még praktikus is, számos tároló rekesz található az ajtókon, pl a sofőr oldalán a „D” felirat alatt.

A Delage CO kiváló választás az igazán idős oldtimerek rajongói számára. A modellből alig pár darab maradt fent, ami tovább növeli értékét. Bármely fogadás, találkozó ékkövévé válhat. További képekért és információért nézz fel az RM Sotheby’s oldalára!

Lancia Aurelia Spider America, előlnézet
A V6-os Aurelia volt a Lancia első háború utáni autója.

1955 Lancia Aurelia B24 Spider America

Az Aurelia volt a Lancia első háború utáni autója. A V-6-os motorral felszerelt kétajtós kupé a B24 Spider America nevet kapta, összesen 240 darab készült. A karosszériát a Pinin Farina tervezte, s kiváló módon ötvözte a sport- és luxusautók jellegzetességeit, pl.: a külső kilincsek hiánya, vagy az íves szélvédő.

Francesco Gandolfi, az Aureliák történésze és szakértője szerint ez a példány megegyezik gyári állapotával: Eredetileg vörös festést kapott, jobbkormányos, stb. Előző tulajdonosa Carla Liverani volt, aki bátyjától örökölte az autót. Végül az autót Giancarlo Kappa, az ismert Spider America rajongó vásárolta meg és újíttatta fel eredeti állapotára. Eredetileg Guido Maria Terzi Aureliájának mintára szerette volna felújítani.

Lancia Aurelia Spider America, hátul nézet
Az eladásra kínált Aurelia teljes műszaki felújításon esett át.

Kappa eredeti terve az volt, hogy csak vezesse és élvezze az autót. Végül 2014-ben egy olasz gyűjtő megvette, aki felújíttatta a kocsi műszaki részeit, pl. a fékeket, felfüggesztést és motort. Az autó összes adata megegyezik az eredeti gyári adatokkal. Ha több mindent szeretnél megtudni erről az Aurelia Spider Americáról, kattints ide.

Ahogy láthatod, a Sotheby’s aukciókon mindenki megtalálja a hozzá illő autót. Ha jövőre Te is szívesen részt vennél a rendezvényen, ne felejts el regisztrálni… és elég KP-t vinni!

További autós hírek

A telegraph írt róla, hogy angliai farmerek vetették fel az ötletet, mivel a földjeik közelében lévő gyorséttermek szemete valósággal elárasztja…

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Kapcsolódó írások

1931 Cadillac Series 452 V16, RM Sotheby’s aukció
2019. szeptember 01.
Az RM Sotheby’s aukciós ház monterey-i árverésén 1,46 millió dollárért, vagyis megközelítőleg 423,7 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy 1931-es Cadillac Series 452 V16 Roadster
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
Buick Roadmaster woody wagon, bordó, olalnézet, elölről, balról
2019. március 29.
82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges
2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot