2019. november 26. | 14:47

A 7 modellt 30 résztvevőből választották ki.

Ebben a versenyben olyan járművek vehetnek részt, melyek legalább öt európai országban megvásárolhatók, és új modellnek számítanak. Az Év Autója szavazásban 60 szavazóbíró vesz részt 23 országból, melynek januárban is lesz egy fordulója. A győztest pedig a 2020-as Genfi Autószalonon hirdetik majd ki. A legutóbbi győztes a Jaguar I-Pace lett, mely egy tisztán elektromos modell. Íme a 2020-as döntősök!

BMW 1-es sorozat

A bajorok új belépőmodellje átszabott külsővel és tágasabb beltérrel kecsegtet, ráadásul a technikai tudás terén is sokat fejlődött. Azzal azonban sokak által szentségtörést követett el a BMW, hogy már nem hátsókerékhajtással kínálja az 1-est. Nagy kérdés, hogy így milyen eredménnyel zár majd a megmérettetésen ez a hatchback.

Ford Puma

Sokaknak először a ’90-es évek egyik sportosnak mondott Ford modellje jut eszébe, melyet az akkori Fiesta alapjaira építettek. Most azonban egy kompakt crossovert mutatott be a kék oválos márka Puma néven, a hasonlóság pedig a név mellett mindössze annyi, hogy ez pedig a jelenlegi Fiesta alapjaira épül. Bájos formájával azonban sokakat lenyűgöz, nagy siker lehet a női vásárlók körében ez az autó.

Peugeot 208

Nagyot szólt az új 208 bemutatása, elképesztően menő külső és belső dizájnnal rendelkezik ez a városi cirkáló. A franciák sikermodelljének új generációjától sokat várnak, a digitális műszeregységgel és egyéb technikai finomságokkal pedig mindenképpen a kategória élmezőnyéhez tartozik a Peugeot 208.

Porsche Taycan

Sokáig csiszolgatták a Porsche az első teljesen elektromos sportautóját, mielőtt piacra dobta, ám az kijelenthető, hogy megérte várni rá. A külső formaterv magán hordozza a gyártótól megszokott jegyeket, belül pedig egészen futurisztikus kabin fogadja az utasokat. A teljesítményre nem lehet panasz, a hatótáv pedig egészen élhető a Taycan esetében. Az Év Autója díj egyik nagy esélyeséről van szó.

Renault Clio

Könnyű összetéveszteni az új Cliót az előző generációs modellel, hiszen nem sokat változtattak a jól bevált formaterven a franciák, az autó mégis 85 százalékban új lett. Nem véletlen, hiszen az előd nagyon sikeres volt, így most is nagy nyomás van a Clio „vállain”. Annyi biztos, nagy csata lesz a 208-as és a Clio között a kisautók szegmensében.

Tesla Model 3

Nagy céljai vannak Elon Musknak és csapatának ezzel a járművel, hiszen egy olyan nagy hatótávolságú elektromos autót kínálnak, mely nem elérhetetlen áron vásárolható meg. A kezdeti nehézségek után a Model 3 gyártása szépen beindult, a Tesla.hu oldalán pedig bárki kedvére konfigurálhatja a megvásárolni kívánt modellt.

Toyota Corolla

Visszatértek a japánok a Corolla névhez, miután az előd Auris nem hozta a várt eredményeket. Vagány külső formatervet kapott az új modell, a belső tartalom pedig kielégíti a 2020-as igényeket. A Toyota természetesen itt is nagy hangsúlyt fektetett a hibrid hajtásra, így a Corolla is kérhető ilyen rendszerrel.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!