A DS nagyon felkészült a 2018-as Párizsi Autószalonra

Közzétéve:
2018-10-01, 13:57

Négy modell világpremierjét is az őszi autó kiállításra időzítették a franciák

A Citroen egyik modellcsaládjából mára független almárkává avanzsáló DS komolyan veszi a fejlesztéseket. Mint sok más gyártó, ők is az elektromos és hibrid hajtásláncokban látják a jövőt. Olyannyira, hogy a DS 2025 után csak elektromos modelleket kínál majd. Most a DS 3 Crossback-et, és annak E-Tense elektromos verzióját, valamint a DS 7 Crossback E-Tense SUV-t és egy Formula-E autót is elvisznek Párizsba.

DS 3 Crossback E-Tense szemből.

A DS 3 Crossback a ferdehátú platformjára épülő kis crossover, mely a franciáktól megszokott kreativitással készült. Mátrix LED fényszórókat és minden eddigi modellnél jobb hangszigetelést kapott. Automatikusan kiemelkedő, süllyesztett kilincsek kerültek az ajtókra, a piaci bevezetéskor pedig egy további, limitált kiadás is szerepel majd a kínálatban. Elég jól személyre lehet szabni ezt a modellt is, hiszen tíz fajta fényezésből és keréktárcsából, három különböző tetőszínből és öt féle beltér-variációból lehet választani.

DS 3 Crossback E-Tense beltere.

Készült továbbá ennek a modellnek egy teljesen elektromos, E-Tense változata is. Ez 2019 második felétől lesz rendelhető. Az új, WLTP mérési rendszer szerint 320 kilométeres a hatótávja, a 260 Nm nyomatékú elektromotornak pedig 8,7 másodpercre van szüksége a 0-100-as gyorsuláshoz. A 136 lóerő teljesítményű villanyos erőforrást egy 50 kilowattórás akkucsomag táplálja, melyet gyorstöltővel 30 perc alatt akár 80 százalékra is fel lehet tölteni.

A másik nagy durranás a DS 7 Crossback E-Tense 4x4-es hibrid SUV. A jármű rendszerteljesítménye 300 lóerő, mely 50 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé. Két 80 kilowattos elektromotort is szereltek bele, az egyiket előre, a másikat pedig hátra. Ebbe a modellbe egy 13,2 kilowattórás akkucsomag került, mely az akkumulátortechnológia folyamatos fejlődésének következtében jó eséllyel hamarosan frissülni fog.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 oldalról.

Egyértelműen a DS mérnöki teljesítményének csúcsa az E-Tense FE 19 elektromos versenyautó, melyet a 2018/2019-es szezonban a FIA által rendezett Formula-E bajnokságban indítanak majd. Az autó aerodinamikai mutatóira nagy hangsúlyt fektettek, a hajtásról pedig egy 250 kW-os (338 lóerős) elektromotor gondoskodik. A géppel először 2018. december 15-én állnak rajthoz a Formula-E Rijádban rendezett versenyén.

Egy szintén elektromos tanulmányautót is bemutat a gyártó. A DS X E-Tense egy luxusautó koncepciója, mely a vállalat 2035-ös értékeit vetíti előre. Az autó két részre van osztva, mely aszimmetrikus. Az egyik oldalon a vezetőfülke, a másikon az utasok kapnak helyet. A beltérben Focal hangrendszer, és egyedi fonott bőrkárpitok vannak.

DS X E-Tense tanulmányautó oldalról.

A DS 3 egy limitált, Forever névre keresztelt kisszériája is bemutatkozik. Új DS Connect Nav online navigáció és Android Auto rendszer került a gyártó húzómodelljébe. Frissítették a tolatókamerát is, valamint 17 colos egyedi felnik kérhetők hozzá. Hátul 3D hatásúak a LED lámpák, a fényezés-beltér kombinációk sora pedig itt is elég hosszú. Az autóban a PureTech 110 motor dolgozik automata sebességváltóval.

Forrás:

DS Automobiles

Kapcsolódó írások

Nem mindennapi francia úr az új DS 3 Crossback
2018. szeptember 14.
A városi közlekedésre tökéletesen alkalmas mini DS 3 után most megérkezett a kompakt méretű Crossback változat, a high-tech stílus ikonja!
Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve
2018. november 30.
Manapság egyre felkapottabb téma az elektromos autóké, úton-útfélen találkozunk velük, legutóbb másfél milliós állami támogatást hirdetett meg új elektromos autók vásárlására a magyar kormány
A Tesla Motors története
2018. november 02.
Minden autógyárnak megvan a maga kis története, de nincs még egy olyan, amelyik úgy és annyira változtatta meg a világot, mint a Tesla