Az amerikaiak célja, hogy maximálisan kiaknázhassa az elektromos járművek gyártásában rejlő pénzügyi potenciált.
A Ford bejelentette azt az átszervezést, amelynek keretében az elektromos autókkal és a belső égésű motorokkal foglalkozó üzletágai külön irányítás alá kerülnek. Az amerikai cég ettől a lépéstől az elektromos járművek esetében a gyorsabb fejlődést és a profit maximalizálását várja – tájékoztatott a Reuters hírügynökség.
A villanyautók és a belső égésű motoros modellek üzletága továbbra is teljes egészében a Ford irányítása alá fog tartozni, hasonlóan ahhoz, ahogyan a cég a Ford Pro kereskedelmi üzletágát működteti.
Az autógyártó külön vezetőket nevez ki az önállóvá váló üzletágak élére, amelyek külön nevet viselnek majd. A cél az, hogy a két biznisz pénzügyi tekintetben is jól elkülöníthető legyen egymástól.
T.R. Reid, a Ford szóvivője elmondta, a vállalat átalakítása egy szükséges lépés ahhoz, hogy sikeresek lehessenek az elektromos és csatlakoztatott járművek jelentette új korszakban.
Jim Farley, a Ford vezérigazgatója a múlt héten kijelentette, az amerikai autógyártónak nem áll szándékában önálló cégbe kiszervezni az elektromos vagy belső égésű motoros járművek gyártásáért felelős üzletágát. A szakember elmondta, elektromos autók tekintetében a Teslát és a kínai Niót tartják legkomolyabb ellenfelüknek, és nem felzárkózni akarnak hozzájuk, hanem legyőzni őket. Emellett pedig a belső égésű motorok terén is maguk mögé akarják utasítani a riválisokat.
Az elektromos járművek gyártásának különálló egységbe történő átszervezése az első lépés lehet egy potenciális, önálló vállalkozásba történő kiszervezés felé.
A befektetők körében egyre népszerűbbnek számítanak az alacsony szén-dioxid-kibocsátással és karbonsemlegességgel kapcsolatos technológiák. Ennek is köszönhető, hogy a Tesla tavaly a világ legértékesebb autógyártójává vált. Éppen ezért több befektető is arra sürgeti a cégeket, hogy válasszák külön az elektromos autók gyártásáért felelős üzletágukat, hogy maximálisan kiaknázhassák a bennük rejlő pénzügyi potenciált.
Farley elmondta, a cégvezetés meglátása szerint az amerikai autógyártó elektromos és belső égésű motoros üzletága alulteljesít bevételi szempontból. A Ford úgy gondolja, hogy ezen a járművek jobb minőségével, alacsonyabb gyártási költségekkel, és a járművek komplexitásának csökkentésével lehetne javítani.
A Renault-nél hasonlóképp gondolkodnak, mint a Fordnál: a franciák februárban jelentették be, hogy komolyan fontolgatják annak lehetőségét, hogy különálló üzletágat hozzanak létre a belső égésű motoros és tisztán elektromos modellek számára.