2022. október 26. | 08:01

Az elmúlt években közkedvelt kisautó volt, ma viszont útját állja a divatosabb modelleknek és a Ford jövőbeli terveinek.


Frissítés: Megvan az időpont, amikor a Ford az elektromosítás oltárán beáldoz egy sokat megélt kisautó-szériát. Eljött a Fiesta sorozat vége, 47 év és 8 generáció után. Az utolsó Fiestát 2023. július 7-én fogják legyártani a Ford kölni gyárában, és az utolsó előtti példánnyal együtt nem adják el, hanem megtartják. A gyártósoron a Volkswagen alapokra épülő új, elektromos Ford Explorer készül majd a városi kisautó helyett.


Úgy néz ki, hogy a vásárlók és a környezetvédelem igényeinek áldozata lehet az egyik legnépszerűbb kisautó. A brit Auto Express értesülései szerint a Ford napokon belül bejelenti, hogy hamarosan leállítják a Fiesta gyártását.

Bár itthon sokan csak az 1995 óta létező "szomorú" Fiestára emlékeznek elsőként, valójában a modell 46 éve létezik és rengeteget eladtak belőle.

A lépés egyébként logikus, ha  a vásárlói igényeket és az autóipar fejlődési irányát nézzük. Utóbbi ugye őrült tempóban hajszolja magát az elektromobilitásba, a Ford tervek szerint 2030-tól már csak elektromos autót szeretne gyártani.

Ez még nem feltétlen túrná le a palettáról a modellt, mert a Fiesta alapjaiban osztozik a méltán népszerű Pumával, aminek viszont 2024-ben várható az elektromos kivitele.

Viszont ahogy a Puma - és mellette más kisebb városi crossoverek - népszerűsége emelkedett, a kisautóké úgy csökkent, tehát lényegében egy formaváltáson ment keresztül a kategória. Ebből tökéletesen látszik, hogy a másik oldalról a vásárló közönség nyírja ki a Fiestát, ami várhatóan 2023 közepén hagyja el a modellpalettát.

A Ford egyébként nem fél nyirbálni a kínálatot ha átalakításról van szó, nemrég a Mondeo tűnt el az Európai kínálatból, utódja már csak Európán kívül lesz kapható.

Ford