2020. szeptember 09. | 12:46

Az áprilisi mélypont után a Magyar Suzuki Zrt. havi értékesítési adatai jelentős növekedésnek indultak, hála a lágy hibrid meghajtású modelleknek.

A szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt a Magyar Suzuki Zrt. az év elején a benzines modellek kiárusításán dolgozott azért, hogy helyüket a lágy hibrid hajtáslánccal szerelt Vitara, SX4 S-Cross, Swift és Ignis modellek vegyék át. A Suzuki Jimny áldozatul is esett a CO2-mizériának, ám a sajtótájékoztatón megtudtam, hogy jövőre haszongépjárműként térhet vissza a piac leginkább szerethető terepjárója, szóval türelem! Sikerült tehát a hazai készleteket feltölteni hibrid modellekkel, ám a COVID–19 közbeszólt. 2020 márciusa és áprilisa között több mint 50%-kal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az előző év azonos időszakához képest az egész autóipart nézve.

A májusban értékesített 697 új Suzukihoz képest júniusban ez a szám már megduplázódott, a hazánkban gyártott Vitara és SX4 S-Cross augusztusban vezette az eladásokat: Vitarából 755, míg SX4 S-Cross-ból 634 darab került forgalomba ebben a hónapban. Az éves értékesítés tekintetében a Vitara 3610 darabbal vezeti a piacot, az S-Cross pedig a 4. helyen áll 2769 darabbal. A Suzuki Swiftből és az Ignisből 744 darabot, utóbbiból 379 darabot értékesítettek az év során. A fenti adatok alapján a piaci részesedés tekintetében elmondható, hogy a Suzuki az év első 8 hónapja után 9,7%-kal a második helyen áll és csupán 0,38 %-kal marad el a Toyotától.

Annak érdekében, hogy a 2020-ban bevezetett új környezetvédelmi előírásoknak a Suzuki flottája megfeleljen, az egész kínálatát hibridizálta, a városi kisautók 12, míg a SUV-ok 48V-os hibrid hajtást kaptak. A Vitarát és az SX4 S-Cross-t ebben a videóban rendesen ki is tárgyaltuk:

A 12V-os rendszerrel szerelt Ignis ráncfelvarrott változata már elérhető, a Swiftet hamarosan frissítik. A Toyotától érkező RAV4 plug-in hibrid változata Suzuki emblémával, Across néven érkezhet még az ősz folyamán.