2020. augusztus 28. | 16:08

Az XCeed is elérhető konnektoros változatban, sőt, 48V-os dízel változatok is érkeztek.

Hazai bemutató keretein belül alkalmam volt a Kia Ceed kombi legújabb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét vezetni, sajnos mindössze 20 perc erejéig. Így részletes információkat majd a teszthét után kaphattok, most viszont lássuk, mit érdemes tudni a frissen érkező alternatív hajtásláncokról.

A Kia eladásit is megtépázta a COVID, így jelenleg világszinten a tavalyi számokhoz képest 70%-nál járnak. Nem könnyíti meg a dolgukat az Európai Unió által előírt, 95g/km-es szabályozás sem, ebből kifolyólag a Kia E-Niro által kijárt nyomvonalat követve igyekeznek minden modelljüket elektromos rásegítéssel kínálni, főleg a Ceed modellcsaládra koncentrálnak, amely mondhatni európai zászlóshajójuknak számít. A tervek szerint 2025-re a Kia értékesítésének 65%-át, 2030-ra az egész világon történő értékesítés 87%-át valamilyen elektromos rásegítéssel rendelkező modell tenné ki. Jövőre egy teljesen új platformon nyugvó villanyos modell érkezhet, a következő öt évben pedig 11 új teljesen elektromos modellel számol a márka.

A Kia Ceed számos változatban megfordult már szerkesztőségünkben, és általánossagban mindenki meg volt vele elégedve, hiszen egy jól összerakott, stabilan működő, ha kell takarékos modellcsaládról van szó, számos variálhatósági opcióval. Nos, az SW és az XCeed a Hyundai Ioniq PHEV és Kia Niro PHEV modellekben is dolgozó hajtásláncot kapja meg, ami egy Atkinson-ciklusú, 105 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres szívómotort és egy 61 lóerős villanymotort takar. Az összteljesítmény 141 lóerő, az elektromos energiát egy 8,9 kWh-s akkucsomgból nyeri a rendszer, ami az XCeed esetében 59, az SW esetében 57 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínál papíron.

Az akkucsomag a hátsó ülések alatt helyezkedik el, így a kombi csomagtere továbbra is 437 literes és 1506-ig bővíthető, míg az XCeed 291 és 1243 litert kínál, mindkét modell kérhető lesz vonóhoroggal. A PHEV modellek gyémántmintás hűtőmaszkot és egyedi, 16 colos könnyűfém felniket kapnak, a töltőcsatlakozó a bal első sárvédőn található. A Type 2-es csatlakozóval maximum 3,3 kW-tal tudjuk tölteni az autókat, otthonról 4,5-5 óra alatt, nyilvános töltőoszlopról vagy Wallboxról 2-3 óra lehet feltölteni az akkumulátort.

Mindkét modellhez elérhető a 48V-os rásegítéssel rendelkező lágy hibrid hajtáslánc, melynél egy indítómotor-generátor képes besegíteni a dízel erőforrásnak. Dízelek tekintetében a motorkínálatban immáron csak a 136 lovas, 1,6 literes dízelmotor és az említett, szintén 136 lóerős dízellel szerelt lágy hibrid érhető el. Erről és a Kia egyedi elektromos kuplungjáról részletesen már olvashattatok weboldalunkon.

A konnektoros modellek vélhetően felülről fogják súrolni a 10 millió forintot, ami azért borsos összeg egy kompakt modellért, de lehet, hogy valakit az 50-60 kilométeres tisztán elektromos hatótáv és a zöld rendszám előnyei kárpótolnak minden garasért.

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken tekintheted meg.

Alapjárat helyszíni tudósítás