Megérkezett az Audi R8 ráncfelvarrott változata

Frissítve:
2018-11-13, 11:17

2020-ra már kapható lesz az Audi megújult csúcsmodellje

Az idei Frankfurti Autószalonon az Audi Sport bemutatta középmotoros csúcsmodelljének ráncfelvarrott változatát. Linda Kurz, az Audi marketing managere bejelentette, hogy 2020-ra megérkezik az izomautó második generációja. Mivel már az első széria is nagy sikernek örvendett, így az új R8 a formatervi frissítésen kívül hátsó és négy kerék meghajtással is rendelhető lesz.

Audi R8 WRS, Frankfurti Autószalon
A Frankfurti Autószalonon bemutatkozott az új R8.

Az új R8 hátsókerekes kivitele 5,2 literes, V10-es motorjával 540 lóerő leadására lesz képes. A nagyobb sebességhez a motor teljesítményén túl az is hozzájárul, hogy kispórolták belőle a kardántengelyt, a többtárcsás kuplungot és a központi differenciálművet. Ezek elhagyásával 50 kilóval könnyebb, mint összkerekes társa.

3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, csak 0,2 másodperccel lassabb a quattro változatnál. A végsebesség és 100 kilométerenkénti fogyasztás a kupé esetében 320 km/óra és 12,4 liter, a Spyder esetében 318 km/óra és 12,6 liter.

Audi R8 RWS, oldalnézet
Opcionálisan kérhető vörös csíkokkal, amik a kupé testén haladnak végig.

A ráncfelvarrás az autó megjelenésén is látszani fog. Szélesebb hűtőrácsot, új légbeömlőket és teljesen új kipufogócsonkokat kapott. Opcionálisan kérhető lesz vörös csíkokkal, melyek végighaladnak az autó orrán, tetején és hátulján, ha kupé. Az alapmodellt 19 colos fekete felnikkel szerelik fel.

Audi R8 RWS, műszerfal
A műszerfal és főkonzol egyszerű, csak a legszükségesebb funkciók kapcsolói kaptak helyet.

Beltere is megújul, sportüléseit bőrrel és Alcantarával húzzák be. Felár ellenében kagylóüléssel is rendelhető lesz. Műszerfala letisztult, a szövettel bevont részeket fémkeretek fogják közre.

audi-r8-v10-rws-plakett-900

Kivitel szempontjából a cég marad a kupé és Spyder-kabrió mellett. Az elődjéhez hasonlóan az Audi összesen 999 darabot szándékozik gyártani az új szériából. A gyártási sorszám egy plakett formájában felkerül a műszerfalra, pl.: „1 of 999”, azaz az első az összesen legyártott 999 darabból.

„Az R8 RWS (hátsókerék-meghajtású R8) a puristák kedvence lesz. A limitált kiadású modellt azoknak a vásárlóknak a figyelmébe ajánlom, akik méltányolják a vezetési élmény fontosságát. A V10-es, hátsókerék-meghajtású motor az R8 LMS versenyautó utcai megtestesítője lesz.” – nyilatkozta Stephen Winkelmann, az Audi Sport igazgatója.

audi-r8-v10-rws-hátulról-900

Hozzátette, hogy azért is van szükség az új változatra, mert a sportkocsik túlnyomó része mind hátsókerekes, amit a versenyzés és vezetés szerelmesei nagyra értékelnek. A quattro kivitel továbbra is elérhető lesz az Audi sportautóiban, de a német óriás most az egyszer kivételt tesz.

Induló ára várhatólag 50 millió forint körül lesz, míg az összkerékmeghajtású 10 millióval többről indul. Peter Menters, az Audi fejlesztésért felelős igazgatója már most felvetette a harmadik generáció ötletét, melynek tagjai elektromos motort kapnának.

Címkék:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2018. november 02.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2018. november 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
V8 helyett V6: itt az új Audi RS4 Avant
2017. szeptember 12.
Egy valamit hiányolhatunk az új Audi RS4 Avantból, a V8-at. Csökkent a köbcenti, megfogyatkoztak a hengerek, viszont még így is 170 Nm-el erősebb elődjénél