2018. szeptember 28. | 15:26

2020-ra már kapható lesz az Audi megújult csúcsmodellje

Az idei Frankfurti Autószalonon az Audi Sport bemutatta középmotoros csúcsmodelljének ráncfelvarrott változatát. Linda Kurz, az Audi marketing managere bejelentette, hogy 2020-ra megérkezik az izomautó második generációja. Mivel már az első széria is nagy sikernek örvendett, így az új R8 a formatervi frissítésen kívül hátsó és négy kerék meghajtással is rendelhető lesz.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az új R8 hátsókerekes kivitele 5,2 literes, V10-es motorjával 540 lóerő leadására lesz képes. A nagyobb sebességhez a motor teljesítményén túl az is hozzájárul, hogy kispórolták belőle a kardántengelyt, a többtárcsás kuplungot és a központi differenciálművet. Ezek elhagyásával 50 kilóval könnyebb, mint összkerekes társa.

3,7 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, csak 0,2 másodperccel lassabb a quattro változatnál. A végsebesség és 100 kilométerenkénti fogyasztás a kupé esetében 320 km/óra és 12,4 liter, a Spyder esetében 318 km/óra és 12,6 liter.

A ráncfelvarrás az autó megjelenésén is látszani fog. Szélesebb hűtőrácsot, új légbeömlőket és teljesen új kipufogócsonkokat kapott. Opcionálisan kérhető lesz vörös csíkokkal, melyek végighaladnak az autó orrán, tetején és hátulján, ha kupé. Az alapmodellt 19 colos fekete felnikkel szerelik fel.

Beltere is megújul, sportüléseit bőrrel és Alcantarával húzzák be. Felár ellenében kagylóüléssel is rendelhető lesz. Műszerfala letisztult, a szövettel bevont részeket fémkeretek fogják közre.

Kivitel szempontjából a cég marad a kupé és Spyder-kabrió mellett. Az elődjéhez hasonlóan az Audi összesen 999 darabot szándékozik gyártani az új szériából. A gyártási sorszám egy plakett formájában felkerül a műszerfalra, pl.: „1 of 999”, azaz az első az összesen legyártott 999 darabból.

„Az R8 RWS (hátsókerék-meghajtású R8) a puristák kedvence lesz. A limitált kiadású modellt azoknak a vásárlóknak a figyelmébe ajánlom, akik méltányolják a vezetési élmény fontosságát. A V10-es, hátsókerék-meghajtású motor az R8 LMS versenyautó utcai megtestesítője lesz.” – nyilatkozta Stephen Winkelmann, az Audi Sport igazgatója.

Hozzátette, hogy azért is van szükség az új változatra, mert a sportkocsik túlnyomó része mind hátsókerekes, amit a versenyzés és vezetés szerelmesei nagyra értékelnek. A quattro kivitel továbbra is elérhető lesz az Audi sportautóiban, de a német óriás most az egyszer kivételt tesz.

Induló ára várhatólag 50 millió forint körül lesz, míg az összkerékmeghajtású 10 millióval többről indul. Peter Menters, az Audi fejlesztésért felelős igazgatója már most felvetette a harmadik generáció ötletét, melynek tagjai elektromos motort kapnának.