Nem lesz az elektromos Porsche 2020-as bevezetése túl korai?

Közzétéve:
2018-11-26, 13:17

A sportautógyártó szerint régóta dolgoznak az elektromos technológiával, így minden igényt kielégít majd az új Taycan

A Porsche kínálatában 2010 óta hibrid, a 2013-as év kezdetétől pedig plug-in hibrid modellek is szerepelnek. Ez idő alatt gyűjtöttek annyi tapasztalatot a nagy teljesítményű elektromotorok és az akkumulátorok terén, hogy a gyártó hírnevének megfelelő szintű elektromos sportautót gyártsanak. Ezt a kijelentést maga Stefan Weckbach tette, aki a Taycan-projekt egyik vezetője.

2020-as Porsche Taycan fényszórója

Habár a német gyártó kínált először plug-in hibrid modellt a prémium szegmensben, a tisztán elektromos típus piacra dobásával nem kapkodnak. A Taycan mellett a plug-in hibridek egy újabb generációja is fejlesztés alatt áll, melyek akár 50 kilométert is képesek lesznek tisztán elektromos üzemmódban megtenni.

A Taycan egy négyajtós kompakt szedán lesz, mely nem kifejezetten tágas autó. Felmerül a kérdés, hogy mikorra várható egy nagyobb elektromos modell, akár a Panamera vagy a Cayenne esetében? Erre azt a választ adták, hogy a már korábban emlegetett Mission E Cross Turismo típus is gyártásba kerül majd, mely egy jóval nagyobb helykínálattal rendelkező modell. A céljuk elsődlegesen az volt, hogy egy új szegmenst szolgáljanak ki a Taycannal, mintsem egy már meglévő modellt alakítsanak át villanyossá.

Porsche Mission E Cross Turismo koncepció

 

Az elektromos autók piaca továbbra sem termel sok bevételt, ennek ellenére a Porsche komoly jövőt lát a három pillérből álló piaci tervében. Ez a három pillér a belsőégésű, a hibrid és a tisztán elektromos modellcsaládok egyidejű fejlesztése, melyben a dízel-kivitelek már nem szerepelnek. Természetesen nagyok az elvárásaik a Taycannal szemben, a piac egyik legjobb és legsportosabb autóját szeretnék kínálni. Az kompromisszumoktól mentes elektromos közlekedés a céljuk, melyet a várakozások szerint az új modell fog megtestesíteni.

A gyors töltésre is nagy hangsúlyt fektettek, a négyajtós szedán esetében a 800 voltos rendszernek köszönhetően mindössze 15 percnyi töltéssel 400 kilométeres hatótáv érhető el. A gondosan megtervezett hűtésnek köszönhetően bírni fogja a huzamosabb ideig tartó nagy terhelést, az egymás utáni erőteljes kigyorsításokra is felkészítik a Taycant. Az új sportautó hivatalos bemutatója 2019 végén várható, addig még sok idő van a finomhangolásra is.

Porsche Taycan teszt a Nürburgringen

Forrás:

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

A Porsche bevásárolta magát a horvát Rimac-ba
2018. június 22.
A Porsche megvásárolta a horvát manufaktúra, a Rimac cég 10%-át.
A Porsche Taycan menet közben elölről
2019. szeptember 06.
A Porsche bemutatta a tisztán elektromos Taycant, amely 450 km-es hatótávval és ugyanolyan lenyűgöző vonalakkal rendelkezik mint a koncepció.
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor