Nem lesz az elektromos Porsche 2020-as bevezetése túl korai?

Közzétéve:
2018-11-26, 13:17

A sportautógyártó szerint régóta dolgoznak az elektromos technológiával, így minden igényt kielégít majd az új Taycan

A Porsche kínálatában 2010 óta hibrid, a 2013-as év kezdetétől pedig plug-in hibrid modellek is szerepelnek. Ez idő alatt gyűjtöttek annyi tapasztalatot a nagy teljesítményű elektromotorok és az akkumulátorok terén, hogy a gyártó hírnevének megfelelő szintű elektromos sportautót gyártsanak. Ezt a kijelentést maga Stefan Weckbach tette, aki a Taycan-projekt egyik vezetője.

2020-as Porsche Taycan fényszórója

Habár a német gyártó kínált először plug-in hibrid modellt a prémium szegmensben, a tisztán elektromos típus piacra dobásával nem kapkodnak. A Taycan mellett a plug-in hibridek egy újabb generációja is fejlesztés alatt áll, melyek akár 50 kilométert is képesek lesznek tisztán elektromos üzemmódban megtenni.

A Taycan egy négyajtós kompakt szedán lesz, mely nem kifejezetten tágas autó. Felmerül a kérdés, hogy mikorra várható egy nagyobb elektromos modell, akár a Panamera vagy a Cayenne esetében? Erre azt a választ adták, hogy a már korábban emlegetett Mission E Cross Turismo típus is gyártásba kerül majd, mely egy jóval nagyobb helykínálattal rendelkező modell. A céljuk elsődlegesen az volt, hogy egy új szegmenst szolgáljanak ki a Taycannal, mintsem egy már meglévő modellt alakítsanak át villanyossá.

Porsche Mission E Cross Turismo koncepció

 

Az elektromos autók piaca továbbra sem termel sok bevételt, ennek ellenére a Porsche komoly jövőt lát a három pillérből álló piaci tervében. Ez a három pillér a belsőégésű, a hibrid és a tisztán elektromos modellcsaládok egyidejű fejlesztése, melyben a dízel-kivitelek már nem szerepelnek. Természetesen nagyok az elvárásaik a Taycannal szemben, a piac egyik legjobb és legsportosabb autóját szeretnék kínálni. Az kompromisszumoktól mentes elektromos közlekedés a céljuk, melyet a várakozások szerint az új modell fog megtestesíteni.

A gyors töltésre is nagy hangsúlyt fektettek, a négyajtós szedán esetében a 800 voltos rendszernek köszönhetően mindössze 15 percnyi töltéssel 400 kilométeres hatótáv érhető el. A gondosan megtervezett hűtésnek köszönhetően bírni fogja a huzamosabb ideig tartó nagy terhelést, az egymás utáni erőteljes kigyorsításokra is felkészítik a Taycant. Az új sportautó hivatalos bemutatója 2019 végén várható, addig még sok idő van a finomhangolásra is.

Porsche Taycan teszt a Nürburgringen

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

A Porsche bevásárolta magát a horvát Rimac-ba
2018. június 22.
A Porsche megvásárolta a horvát manufaktúra, a Rimac cég 10%-át.
A Porsche Taycan menet közben elölről
2019. szeptember 06.
A Porsche bemutatta a tisztán elektromos Taycant, amely 450 km-es hatótávval és ugyanolyan lenyűgöző vonalakkal rendelkezik mint a koncepció.

További hírek