Kibővítené modellpalettáját a Bugatti, a vállalatnál ugyanis úgy vélik, hogy a Divo, a Chiron és a Veyron modellek mellett bőven van még hely egy új modellsorozatnak. Számos autógyártó mellett a francia márkánál is egy sportos, divatos SUV bevezetését fontolgatják, mintsem egy újabb sportautóét vagy holmi szedánét.

Bugatti Divo szemből

Stephan Winkelmann, aki korábban a Lamborghini, valamint az Audi Sport vezérigazgatója volt, január óta már a Bugatti csapatát erősíti és a nemrégiben bemutatott Divót mindössze nyolc hónap alatt a termelési valóságba helyezte. A vezérigazgató elárulta, hogy a francia gyártó készen  áll nem csak egy, hanem akár több modell bevezetésére is.

Bugatti Galibier koncepció

Winkelmann elődje, Wolfgang Dürheimer 2016-ban nyilatkozott a modellbővítés kapcsán és hozzátette, hogy összesen négy lehetőség közül választhattak: felmerült egy szedán modell bevezetése a Galibier koncepció alapján, ezenkívül egy szabadidő-autó, egy újabb szupersportautó, illetve egy elektromos autó bevezetését vették fontolóra. Dürheimer a szedán autó ötletét érezte magához a legközelebb, ám be kellett látnia, hogy a piacon egy ideje már mások az igények.

Bugatti Galibier koncepció hátulja

Ennek hatására a jelenlegi vezérigazgató leginkább egy olyan szegmensbe fektetne pénzt, mely dinamikusan növekszik, mintsem egy olyanba, mely kezd egy kissé elhalványulni. A Bugatti számára talán még azért is volna a legideálisabb, ha egy szabadidő-autó bevezetése mellett döntenének, mert Winkelmann részt vett a Lamborghini Urus fejlesztésében, így ez nagyobb motiváció lehet egy szedán modell létrehozásával szemben.

Bugatti Divo beltér

Mindeközben napvilágot láttak olyan hírek is, miszerint a francia autómárka egy, a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid alapjaira épülő plug-in hibrid modell bevezetésén is gondolkodik. Eközben az Audi és a Bentley a Porsche Taycan (Mission E koncepció) J1-es platformjára épülő modellek fejlesztését tervezi.

Bugatti Chiron és Bugatti Divo

Minden bizonnyal Winkelmann az az ember, aki ért egy s mást az új modellek bevezetéséhez egy autómárka életében, hiszen korábban az ő felügyelete alatt folyt a Lamborghini első portfólió bővülésének, vagyis a Gallardo sportautó bevezetésének folyamata. Hozzáértését és tapasztalatát átruházva a Bugattira, nem gondolnám, hogy nehezen birkózna meg ezzel a folyamattal.