2019. július 11. | 17:17

A Model 3 tarolt, de a BMW-nél is durrantják a pezsgőt. A Mercedes hozza a papírformát, de egyben meglepetést is okoz. Hova tűnt az Audi?

A Tesla 2012-ben elindított egy sikerszériát a Model S-el, a nagy elektromos limuzint már a kezdetektől fogva hatalmas ováció övezi, formája, hatótávja és nem utolsósorban menetdinamikája mind a mai napig lenyűgöző. Három évvel később, 2015-ben bővült a paletta, a Model X betört a felsőkategóriás crossoverek közé, az amerikai gyártó összehozott egy olyan emelt hasmagasságú családi autót, ami hangtalanul képes odaverni egy Audi R8-ast. Legutóbb sorozatgyártásba kerülő termékük is sorra zsebeli az elismeréseket: a Model 3 nem csak az év prémium elektromos autója címet nyerte el 2019-ben, de az abszolút „Car of the Year” szavazáson is a dobogó legmagasabb fokára állhatott az Auto Expressnél.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Hozzátenném nem véletlenül, a Tesla szinte az összes korábbi gyengeségét kijavította az autónak, sőt, a hajtásláncot is tovább finomította, pedig arra aztán az égvilágon semmi panasz nem volt. A 75 kWh-s akkumulátorcsomag több, mint 520 km-es hatótávot tesz lehetővé, a bivaly elektromos motorok pedig 3,2 másodperc alatt repítik 0-ról 100-ra a Model 3-at, ami már igencsak a szuperautók kategóriájába esik.De egy Tesla nem csak a hajmeresztő gyorsulásról szól, a mindennapi használhatóság is egy fontos erénye ezeknek az autóknak. Alsó-középkategóriás modelljük ezen a téren is jeleskedik, helykínálatával és letisztult belterével új mércét állított fel az elektromos járművek piacán.A Tesla mellett több gyártó is jeleskedett az Auto Express szavazásán, a BMW például három kategóriában is győzedelmeskedett: a 3-as sorozat legújabb, immáron hetedik generációja kivívta a rajongók és az egész média elismerését, megválasztották az év alsó-középkategóriás autójának, nagytestvére a G30-as 5-ös egy kategóriával feljebb diadalmaskodott, az új X3-as pedig a közepes méretű prémium SUV-ok ligájában.A VW-konszernnél is durranthatják a pezsgőt, hiszen befutott trendi városi autójuk, az up!, az örökzöld Skoda Octavia elnyerte az év kombija címet, a Karoq pedig megmutatta, mi fán terem a közepes SUV. Számomra érdekes volt, hogy prémium márkájukat, az Audit idén egy kategóriában sem díjazták, de sebaj. Biztos készülnek valami nagy dobásra a következő években. Addig is kárpótlásul szolgál a Seat Tarraco sikere.A Porschénak bezzeg könnyű dolga van: az aktuális 911-es mindig tarol. Viccet félretéve, komoly mérnöki teljesítmény áll a modell mögött, a sportautók alfája és omegája évről-évre egyre fejlettebb, dizájnja, menetteljesítményei és technológiája valahogy mindig megdobogtatja a szíveket.A dízelnek igenis van jövője, legalábbis a Mercedes E300 „de” változata erről tanúskodik. A felső-közép kategóriában többnyire a benzines hibrid a menő, mégis a csillagosok dízel-elektromos hajtáslánca diadalmaskodott a prémium hibridek között. A kedvező károsanyag-kibocsátás mellett, 302 lóerőt és 700 Nm-t kapnak a vásárlók az E-osztály ezen változatában, az elektromos egység töltése mindössze 15 percet vesz igénybe, ezt követően pedig 50 kilométert meg tud tenni az autó gyakorlatilag zéró emisszióval. Az év luxuscirkálója természetesen a Mercedes S-osztály lett, de nem hiszem, hogy ez bárkit is meglepne. Az autók királya, ami 50 éve is a csúcson volt és 50 év múlva is ott lesz. Az angolok nagyon beuralták a terepjárós bizniszt, a Land Rover Discoveryt választották meg az év nagyméretű szabadidő autójának, a Range Rover Evoque pedig a kicsik között győzött. Az előbbi vélhetően tényleges off-roadozásra is alkalmas, hiszen megörökölte a brit gyártó messze földön híres terepkvalitásait, az utóbbi már inkább városi rongyrázásra való. Bár borsos vételárukat tekintve valószínűleg egyikkel se fognak sárban dagonyázni. Ha esetleg mégis, a tulajok segítségére lehet a Land Rover ClearSight, amit az év technikájának választottak. Közreműködésével a sofőr a központi kijelzőn folyamatosan figyelheti, hogy milyenek a terepviszonyok az autó alatt, merre érdemes mennie és merre nem, ha át akar kelni egy akadályon. Végre egy olyan kütyü, aminek tényleges haszna is lehet, nem csak a majomkodásra szolgál. Igen BMW Gesture Control, itt rád gondoltam! 

Az Auto Express díjazottainak listája:

  • Az év városi autója: Volkswagen up!
  • Az év superminije: Ford Fiesta
  • Az év kabriója: Mini Convertible
  • Az év családi autója: Vauxhall Insignia Grand Sport
  • Az év alsó-középkategóriás autója: BMW 3-as sorozat
  • Az év felső-középkategóriás autója: BMW 5-ös sorozat
  • Az év kombija: Skoda Octavia
  • Az év kis SUV-je: Citroen C3 Aircross
  • Az év közepes SUV-je: Skoda Karaq
  • Az év nagy SUV-je: Seat Tarraco
  • Az év kis prémiuim SUV-je: Range Rover Evoque
  • Az év közepes prémium SUV-je: BMW X3
  • Az év nagy prémium SUV-je: Land Rover Discovery
  • Az év MPV-je: Citroen Berlingo
  • Az év roadsterje: Mazda MX-5
  • Az év coupéja: Alpine A110
  • Az év hot hatch-e: Honda Civic Type-R
  • Az év sportautója: Porsche 911
  • Az év luxusautója: Mercedes-Benz S-osztály
  • Az év megfizethető elektromos autója: Kia e-Niro
  • Az év megfizethető hibrid autója: Toyota Corolla
  • Az év prémium hibrid autója: Mercedes-Benz E300 de
  • Az év pick-upja: Ford Ranger
  • Az év kisteherautója: Vauxhall Combo Cargo
  • Az év technológiája: Land Rover ClearSight
  • Az év dizájnja: Alfa Romeo Tonale
  • Vásárlói elégedettség kategória győztese: Lexus

Nem véletlen, hogy hazánkban is egyre nagyobb érdeklődés övezi a Tesla modelleket. A frissen indult Tesla.hu weboldalon már Te is saját ízlésed szerint konfigurálhatod és rendelheted meg a kiválasztott modellt.