Talán magyaráznom sem kell, hogy az elmúlt két év miért volt annyira nehéz mindenkinek, de alapszabály, hogyha az emberek élete is nehezül, a gazdaság is romlani fog, ami magával ránt egy rakás másik folyamatot, napokig lehetne ezt elemezni, de felesleges. Maradjunk annyiban, hogy mindenki megszenvedte a járványt, ez alól az autóipar sem kivétel, de lehet ezen sopánkodni, vagy újult erővel a jövőbe ugrani.

A Toyota és Lexus magyarországi különítménye sem hagyta magát, mert ugyan a folyamatos erősödés megszűnt, nem zártak rossz évet 14 396 eladott új Toyotával és 780 Lexussal. Ha csak a nyers eladási statisztikákat nézzük, a tavalyi évben a Toyota a harmadik legtöbb eladott autóval büszkélkedhetett és 2015 óta, tehát hét év alatt a duplájára emelte a magyarországi piaci részesedését.

Toyota

Miniautó kategóriában egyértelműen első volt az Aygo itthon. Méretben felfelé haladva a Yaris, a Corolla, a C-HR, a RAV-4 vagy a Highlander is második helyen végzett, míg a Hilux itthon a legnépszerűbb pickup, a piac majdnem a fele az övé. A flottapiacon is brillírozott a Toyota, ugyanis a 2015-ös 4,3 százalékos piaci részesedését mára majdnem 12 százalékra emelte, ami annak fényében szép teljesítmény, hogy ezt a piacot nehéz átvenni az örök klasszikus Octaviáktól vagy a Mondeo, esetleg Focusoktól.

A folyamatos zöldülés ellenére a Toyota nem hagyja el a sportmodellek szerelmeseit és a GR, tehát a Gazoo Racing divízió folyamatosan bővül majd. Az idei évben érkezik majd a Toyota Hilux GR változata illetve az egész csoport belépő modellje a GR86, ami kifejezetten izgalmasnak ígérkezik. Ezzel a modellel együtt várhatóan mutatják majd be az Aygo X-et, ami egy városi minicrossver lesz, de akinek ez kevés, annak ott lesz a Corolla Cross.

Ami tényleg egy érdekes újítás a Toyota részéről, az a BZ4X nevű modell, ami a BZ-család első tagja lesz. Ezt várhatóan 6 másik modell követi majd de az ezekre szóló ígéreteket várhatóan csak 2025-it teljesítik majd. A BZ4X lesz a márka egyik első teljesen elektromos platformra épülő modellje, és ugyan lesznek a jelenleg futó típusokból is elektromos változatok, a BZ-család egy konkrét platformot kapott, amit modelmérettől függően alakítgathatnak majd.

Ha már zöldülés, akkor érdemes megemlíteni, hogy a Toyota olyan belső égésű motort fejleszt és tesztel a versenysportban, ahol az üzemanyag hidrogén, így az égés során tiszta víz keletkezik. Ennél többet egyelőre nem tudtunk meg, de nagy tervei lehetnek a vállalatnak, hiszen a hidrogéncellás technológiát is tesztelik, ezek mellett pedig egy újfajta szilárdtest akkumulátorral is kísérleteznek.

A Lexus is nagyot fejlődött a 2015-ös évhez képest, amikor 258 vevőszerződést kötöttek, ezt sikerült feltornászni a 2021-es évben több mint 1200-ra. A márka már nagyon magas százalékban csak hibrid modelleket értékesít, és ehhez mérten az idén várható új modellek is ilyen hajtásláncot kaphatnak. Az érkező UX 300e és NX HEV, PHEV változati, illetve a teljesen elektromos RZ mellett egy eddig teljesen ismeretlen új modell bemutatása várható 2022-ben, de időközben egy erősebb ráncfelvarrás is befut majd, bár ezt sem említették, hogy melyik modellre.

A Toyotának komoly tervei vannak a jövőre nézve, és ez nem abban nyilvánul meg, hogy agyatlanul elengednek minden belső égésű technikát, vagy hogy olyan motorokkal dolgoznak, amin nagyobb a turbó, mint a blokktömb. A hibrid technológiát részesítik előnyben, és ezt jó mutatja, hogy a jelenleg futó 40 féle hibrid modell helyett 2025-re 70 darab lesz elérhető a kínálatukban. Azt szeretnék ha nem lenne olyan Toyota modell, ami nem érhető el valamilyen tisztább technológiával és nem érdemes elfeledkezni az addigra teljesen felépülő, tisztán elektromos BZ családról sem.