Nagy a pörgés mostanság a Stellantis háza táján: a Peugeot három hónapja mutatta be az új 308-ast, most pedig az Opel mutatott be olyan részletfotókat, amelyek az új Astra látható. A 308-as testvérmodellje nagyban eltér majd az elődjétől.

Az új Astra

A külső dizájn a legújabb Mokka crossovert idézi (elég csak egy pillantást vetni a LED-mátrix fényszórókra), a Vizornak nevezett frontrészt az új kompakt is megkapta. A vadonatúj Astra névtábla a csomagtérajtó közepére került, az autó ebben a tekintetben a Mokkához, a rivális Volkswagen Golfhoz, valamint a Ford Focushoz és a SEAT Leonhoz hasonlít.

Az új Astra

Lássuk, mit rejt az utastér! Az ergonomikus első üléseken kívül a műszerfalon helyet kapó ívelt dupla kijelző (Pure Panel) mindenképp szót érdemel, a Mokkához hasonlóan a központi kijelző kissé a vezető felé dől, alatta pedig néhány hagyományos gomb található a gyors elérés érdekében. A kormánykerék is új, a rajta látható kezelőszervekkel a vezetőtámogató funkciók kapcsolgathatók. A kormánykeréken látható logó a 2020 végén bemutatott embléma frissített változata.

Az új Astra utastere

Kormánykerék

Az Opel szűkszavúan nyilatkozott a műszaki specifikációkról, de megerősítette, hogy az Astra 30 éves piaci jelenléte során először kap villanyosított hajtásláncot. Ha az elektromos átállás a 308-ashoz hasonlóan megy végbe, akkor máris megjelenhet előttünk egy elsőkerék-meghajtású plug-in hibrid modell, a 81 kW teljesítményű villanymotor mellé egy 12,4 kWh-s akkumulátorcsomag társulhat.

Az új 308-as kétféle kivitelben kapható, az egyikben 150, míg a másikban 180 lóerőt tud a benzinmotor, ami 180, illetve 225 lóerős kombinált teljesítményt jelent. A francia ferdehátú tisztán elektromos hatótávja 60 kilométer, ebben nincs különbség a PHEV-konfigurációk között.

A plug-in hibrid Astra várhatóan a hagyományos, 1,2 literes, háromhengeres turbófeltöltős benzinmotor és az 1,5 literes dízel mellett lesz elérhető, a vásárlók pedig a hatfokozatú kézi és nyolcfokozatú automata váltó közül választhatnak, írja a Motor1. Vannak pletykák egy nagy teljesítményű, villanyosított OPC modellről, nagyjából 300 lóerővel és összkerékhajtással, de a hivatalos bejelentésig érdemes a helyén kezelni ezeket az értesüléseket. Az új Astra tervezésére és gyártására Németországban, egészen pontosan Rüsselsheimben kerül sor.