csütörtök - 2022. October 06.
18 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 675 Ft
100 702 Ft
D 760 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Akár egy kosárcsapatnak is elég: Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi L2 (2019) – Teszt

A közepes hosszúságú francia kisbusznak rengeteg előnye van, ám néhány bosszantó hiba miatt nem nyújt kifogástalan produkciót.

Korábban már tesztelt nagycsaládos járműveket az Alapjárat, ám a mostani tesztalany helykínálatban mindegyik fölé nő. A Peugeot Traveller ugyanis egy vérbeli kisbusz, melyben 8 személy is kényelmesen utazhat. Az Expert Kombi jobban felszerelt változatának is nevezhető Travellernek több testvérmodellje van, hiszen a Citren Spacetourer, az Opel Zafira Life és a Toyota Proace Verso gyakorlatilag azonosnak tekinthető ezzel a Peugeot „csapatszállítóval”. Természetesen erre is igényelhető a legfeljebb 2,5 millió forintos nagycsaládos állami támogatás, így valamivel elviselhetőbb áron lehet hozzájutni a 8 üléses Travellerhez.

Peugeot Traveller teszt Alapjárat

Ma már bevett megoldás, hogy több gyártó közösen dolgozza ki egy modell koncepcióját, így ezt a kisbuszt is mindenki olyan emblémával veheti meg, amilyen a szívéhez legközelebb áll. Térkínálatban és praktikumban jól teljesít a Traveller, gyermekbetegségei és zavaró hibái azonban ennek a modellnek is vannak. Aki azonban legalább 8 személyes járművet keres, annak bizony itt-ott kompromisszumokat kell kötnie.

Peugeot Traveller – háromféle hosszal kínálják

Az autó harmonikus egésszé állt össze, nem cifrázták túl a doboz forma kialakítását. Megkapta a Traveller a Peugeot mostani arculatához illő orr-részt, a jellegzetes hűtőmaszk és a fényszórók már messziről mutatják, hogy melyik márka termékéről van szó. Oldalról talán ez tűnik a legfurcsábbnak a három Tralveller kivitel közül, hiszen ez az L2 kivitel a hosszabb tengelytávot kapta, ám a hátsó túlnyúlás elég rövid. Az L3 verzió hosszabb fara valamivel jobban mutat ezen a modellen.

Peugeot Traveller teszt Alapjárat

Sok izgalom hátul sem fedezhető fel, a hatalmas méretű felfelé nyíló csomagtérajtón viszont legalább külön nyitható az üveg, így a pakolhatóság valamivel könnyebbé válik. A kasztni alatt pont jól mutatnak a 17 colos kerekek, ennél nagyobb méretben már amúgy sem lennének jótékony hatással a menetkomfortra. A tükrök mérete is érdekes, hiszen a dizájn és a fogyasztás szempontjából előnyös, hogy nem olyan hatalmas „dumbófülek” csüngenek az első ajtókon, a manőverezés szempontjából azonban hátrányt jelent, hogy nem kifejezetten nagyok a visszapillantók.

Peugeot Traveller – helyben nincs hiány

A beltérben se számíts meglepetésekre a formavilág terén, tipikus kisbuszos kialakítással találkozhatsz a kabinban. Az anyagok a kategóriához híven kopogós műanyagok, itt minden a praktikumra és a rekeszek számára van kihegyezve. Mivel a tesztautó nem egy magas felszereltségű verzió, így viszonylag sok vakkapcsoló található a műszerfalon, melynek tetején egy 7 colos érintőkijelző található. Sajnos a start-stop rendszert csak a menüből lehet kikapcsolni, műszerfali gombot nem csináltak neki. A műszeregység klasszikus kialakítású, ide még nem gyűrűzött be a színes kijelző. Kesztyűtartóból viszont rögtön kettő is van, így rengeteg dolgot bele lehet suvasztani.

Peugeot Traveller teszt Alapjárat

Az ülések kényelmesek, a második és harmadik sorban pedig ugyanaz a kialakítás található. Az ülőlapok 66:33 arányban osztottak, a háttámlák viszont külön állíthatóak. Ez azt jelenti, hogy egyenként ledönthetőek, valamint a támla dőlésszöge is állítható. A két hátsó üléssor egyébként sínen tologatható, így az utastér átvariálása egészen könnyen megy. A probléma akkor kezdődik, amikor ki kell venni az üléseket, ugyanis még az egyszemélyes fotelek is viszonylag nagy súllyal rendelkeznek, a dupla padrészt pedig csak két ember tudja kiemelni a kabinból.

Peugeot Traveller teszt Alapjárat

A fej- és lábtér egyébként bőséges a második és a harmadik sorban is, nyitható ablakból viszont egyik helyre sem jutott. Így a hátul ülőknek a tetőbe épített szellőzőben és a legelöl ülők kedvességében kell bízniuk. Van viszont 12 voltos aljzat és pohártartó hátul, ez pozitívumnak mondható. Felárért ráadásul 230 voltos csatlakozót is lehet rendelni, ami egy elég hasznos extra. Az L2 kivitel csomagtere 8 üléssel 507-655 literig mozog, mely maximális létszám mellett már nem nyeli el a csomagokat egy hosszabb nyaralás esetén. A nagyobbik L3 verzió előnye itt mutatkozik meg igazán, melynek tengelytávolsága ugyan úgy 3275 miliméter, ám a fara 35 centivel hosszabb.

Peugeot Traveller – ez a dízel még mindig jó

A kisbusz orrában a PSA-konszern 2.0 literes BlueHDi motorja dolgozoik, méghozzá a 150 lovas kivitelben. A dinamikájával nincsen gond, minden helyzetben tisztességesen mozgatja az üresen egyébként 1,7 tonna körüli Travellert. A fogyasztása szintén rendben van, hiszen a teszt végére 7,9 literes átlag jött ki, amely egy ekkora autónál jónak mondható. A váltó hatgangos, a gyártótól megszokott akadós váltási érzettel és rossz megvezetéssel. A start-stop rendszer másik érdekessége egyébként, hogy nagyjából 20 km/órás tempónál „lelövi” a motort, mely okozhat meleg szituációkat bizonyos forgalmi helyzetekben. A kínálatban még a kétliteres motor 180 lovas verziója szerepel, melyet csak nyolcfokozatú automatával lehet választani. Van még egy 1,5-ös dízelmotor is, melyet 100 és 120 erős változatban rendelhetsz meg.

Peugeot Traveller teszt Alapjárat

Peugeot Traveller – buszos karakter

Ami a vezethetőséget illeti, természetesen nem kell sportautós tulajdonságokra számítani. Magas az üléspozíció, így jól rálátni a forgalomra, ám a nagy felület miatt érzékeny az autó az oldalszélre, valamint a kanyarokban is ésszel kell közlekedni vele. A kormány szinte semmilyen visszajelzéssel nem szolgál, a parkolásnál pedig érdemes az egyébként jól működő radarok segítségére támaszkodni. A menetzaj nem számottevő, a harmadik üléssorban pedig jelen van a kisbuszokra jellemző pattogósság.

Peugeot Traveller teszt Alapjárat

Peugeot Traveller ár és összegezve

A Traveller alapára ezzel a motorral, Active felszereltséggel és az L2 hosszal 12,5 millió forint, mely akciósan és állami támogatással a 2019-es év végi árlista szerint 7,5 millióért megvásárolható. A legrövidebb kivitelt a legkisebb motorral 8,8 millióért haza lehet vinni ötszemélyes kivitelben, ha azonban a Business VIP verziót választod 8 bőrüléssel és számos extrával, akkor könnyen 16 millió feletti árral találkozhatsz. Összességében elmondható, hogy a Travellert jó motorokkal árulja a Peugeot, a helykínálata pedig kisbuszhoz hűen kiváló. A kisebb gyermekbetegségeivel együtt lehet élni, az ára pedig kedvezménnyel mérsékelhető.

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 150 S&S Active L2 (2019)

  • Lökettérfogat: 1997 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE (120 kW) 4000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 370 Nm 2000/perc
  • Hossz./szél./mag.: 4956/1940/1890 mm
  • Tengelytáv: 3275 mm
  • Saját tömeg: 1726 kg
  • Városi fogyasztás: 5,9 l
  • Országúti fogyasztás: 4,9 l
  • Vegyes fogyasztás: 5,3 l
  • Tesztfogyasztás: 7,9 l
  • CO2 kibocsátás: 139 g/km
  • Végsebesség: 170 km/h

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!