Az EQC, EQA, EQB, EQS és EQV modellek bemutatása után tovább folytatódik az elektromos offenzíva a Mercedes-Benznél, méghozzá az EQE-vel, amit egy gyors hazai menetpróbán vezethettünk. Az EQS műszaki megoldásainak ismeretével nem számítottam nagy meglepetésre, hiszen lehet egyszerűbb lenne leírni, hogy mi az, amit nem kínál a kisebb szedán a nagytesóhoz képest.

mercedes-benz-eqe-alapjarat

Az EVA 2-es névre keresztelt elektromos platform és a karosszéria kialakítása is gyakorlatilag megegyezik. Kicsinek viszont az EQE sem nevezhető, hiszen közel 5 méter hosszú, majdnem 1961 mm széles, 1512 mm magas és 3120 mm van a két tengely között. Ránézésre mégis a C-osztállyal egy méretkategóriába tenném a kissé jellegtelen csepp forma és a tömpe farrész miatt.

Persze minden a légellenállás csökkentésének van alárendelve: a 0,22-es CW érték két századdal rosszabb az EQS-hez képest. A karosszériába süllyesztett, világító kilincsek, LED-es, fényhíddal nem összekötött első fényszórók, a keret nélküli ajtók, a minimálisra csökkentett illesztési hézagok amúgy koherens összképet adnak ki. A motorháztető nyitása itt sem lehetséges, hiszen csak a HEPA szűrőt találnánk, ami a részecskék 99,65%-anák kiszűréséért felel, az ablakmosó folyadékot a bal első sárvédőből kihajtható nyíláson keresztül tudjuk pótolni.

mercedes-benz-eqe-alapjarat

A kipróbált 350+ kapott egy AMG Line csomagot, amibe nem tartozik bele a króm pálcákkal ellátott hűtőmaszk, a lecsapott aljú AMG kormány és a sportülések sem. Csupán a sötétített hővédő üvegezés, a 19 colos AMG Aero felnik és a némileg átszabott lökhárítók fértek bele az 1,1 milliós felárba. Szériában a 10,25 colos vezető oldali és a 11,9 colos központi kijelző jár az autóhoz, opcionálisan ezek 12,3 és 12,8 colra is növelhetők. De ha még ez sem volna elég, az EQE-hez is elérhető az EQS-ben bemutatott, 3 OLED kijelzőből álló Hypersceen, ami csak a 43 4MATIC modellhez rendelhető, viszont a helyszínen lévő tesztautók közül ezt egyik sem kapta meg.

mercedes-benz-eqe-alapjarat

A rövid tesztút alatt annyi biztosan kiderült, hogy meghitt dolog utazni az EQE-ben, bár a szélzaj a vártnál több volt és a műanyag borítással bőséggel ellátott beltér előszeretettel ropogott, miközben az autó az úthibákkal küzdött. A 350+ jelzésű autó 692 000 forintért megkapta az AIRMATIC légrugózást, amivel tetszés szerint emelhető az autó hasmagassága, de GPS koordináták alapján magától is megteszi ezt, ha egy meredekebb garázslejáróhoz érkeznénk és fennáll a veszélye annak, hogy leér az autó alja.

Alapból az S-osztályból ismerős tekercsrugós, elöl négy lengőkaros, hátul multilink futómű kerül az EQE alá. Kompakt autókat megszégyenítő módon, 10,7 méteren képes megfordulni az EQE, persze nem az alapáras verzió, hiszen első lépcsőben 4,5 fokkal (AMG modelleknél 3,6) képes elfordítani a hátsó kerekeit, 514 000 forintos felárért viszont 10 fokot is képes teljesíteni.

mercedes-benz-eqe-alapjarat

Az összes EQE 90,6 kWh-s lítium-ion, 10 cellamodulból (az EQS-nél van 12 modulos, 107,8 kWh-s) álló akkucsomaggal érkezik, amit a Mercedes a saját, németországi üzemében gyárt. A bázis 350+ nagy előretörést nem végez padlógázas gyorsításnál, de nem is emiatt fogják venni, hiszen papíron ez kínálja a legnagyobb hatótávot: a WLTP-szabvány szerint 650 kilométert.

Mindenre elegendő 292 lóerő és 530 Nm-es maximális nyomaték csalogatható elő a hátsó tengelyen elhelyezett, állandó mágneses szinkronmotorból. A 4MATIC, összkerekes modelleknél előre is kerül ebből egy, így a 43 AMG 476 lóerőt és 858 Nm-t mutat, 4,2 másodperc alatt teljesítve a 0-100-at. A rekuperáció három lépcsőben állítható a kormány mögötti fülekkel, azonban az EQE-ben ha hosszan meghúzzuk valamelyik fület, bekapcsol az egypedálos mód.

mercedes-benz-eqe-alapjarat

Váltóárammal egyelőre 11 kW-tal lehet tölteni, így kb. 8 órát vesz igénybe egy 0-ról 80%-ra történő töltés, de a későbbiekben már 22 kW-ra is képes lesz, némi felárért. DC töltés esetében 170 kW a maximum, amivel akár 15 perc alatt 250 kilométernyi elektromos árammal láthatjuk el az autót.

mercedes-benz-eqe-alapjarat

Egyelőre ez a két változat érhető el (350+ és 43 AMG), de hamarosan érkezik az AMG feliratot mellőző összkerék-meghajtású változat és a teljesítményre hangolt 53 AMG is. Az EQE 350+ alapára nettó 28 703 000 forinttól kezdődik, az általunk próbált, néhány plusz extrával ellátott modell ára áfával 41 974 979 millió forintba kerül. Ha azt nézzük, ez egészen kedvező, hiszen az AMG változat listaára 41,8 milliótól indul. Nem éppen halandó villanyautósra szabott árak ezek, de tény, hogy meg van a célközönsége, ahogyan a 39-63 milliós listaáron mozgó EQS-nek is.