A Subaru első tisztán elektromos modellje a Solterra nevet fogja viselni. A gyártó által kifejezetten az európai piacra szánt SUV a Toyotával közösen fejlesztett, e-TNGA platformra fog épülni. Méreteit tekintve a Solterra hasonló lesz, mint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt Forester.

A 2022-ben forgalomba kerülő C-szegmensű SUV gyakorlatilag a nemrégiben bemutatott Toyota bZ4X koncepció ikertestvére lesz. A két autót közösen fejlesztik a japán vállalatok között létrejött, szélesebb körű partneri megállapodás részeként.

Toyota bZ4X koncepció oldalról
Így mutat a Toyota bZ4X koncepcióautója

A Subaru elmondása alapján a Solterra név a latin nap és föld szavak ötvözéséből született, és azért ezt választották, mert ezzel is szeretnék kihangsúlyozni az anyatermészettel való harmonikus együttélést. Ez pedig a környezetbarát hajtásláncon túl abban is megnyilvánul, hogy a készülő EV a japán gyártó további modelljeihez hasonlóan bármilyen terepen megállja a helyét. A japán média viszont korábban arról számolt be, hogy az autó a keresztségben az Evoltis nevet kaphatja majd.

Az e-TNGA architektúrát úgy fejlesztették ki, hogy rendkívül széleskörű felhasználást tegyen lehetővé, különféle hosszúságú járművek számára is megfelelő legyen, illetve első-, hátsó- és összkerékhajtású kivitelben készülő autók esetében is lehessen alkalmazni. Emellett különböző méretű akkumulátorcsomagok befogadására is alkalmas, míg az elektromotort akár az első, akár a hátsó tengelyen is el lehet helyezni. A Toyota azt tervezi, hogy legalább hat különböző EV-t fog az e-TNGA platformra készíteni.

A közös padlólemez használatán túl a Subaru egyelőre nem hozott nyilvánosságra további műszaki részleteket az új EV-ről.

Subaru Solterra koncepció szemből
A Subaru januárban bemutatott koncepcióautója

Ez idei év elején a Subaru egy elektromos koncepcióautót mutatott be egy januárban megtartott technológiai bemutató alkalmával, és a szakemberek úgy vélik, formavilágát tekintve a Solterra nagyon hasonlítani fog erre az EV-re.

A Subaru első, tisztán elektromos autója egy jelentős lépésnek tekinthető a japán gyártó villanyosítási törekvéseit illetően. A cég nemrég mutatta be a mild-hibrid hajtáslánccal szerelt Forestert, Imprezát és XC-t. Emellett azt tervezi, hogy 2030-ra a globális eladásainak legalább 40 százalékát az elektromos, illetve hibrid modellek fogják adni.

 

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!