2021. március 12. | 11:01

Az akkucellák gyártásának felgyorsítása segíthet a környezetvédelmi célok elérésében.

2025-ig legalább 7 millió elektromos autóhoz elegendő akkumulátorcellát gyártanának az Európai Unióban, áll a német és francia gazdasági miniszter, illetve egy vezető EU-s tisztségviselő által, a német Handelsblatt napilapban megjelent cikkben.

Az Európai Unió tavaly decemberben közzétett mobilitási stratégiájában célul tűzte ki, hogy 2030-ra 55 százalékkal csökkentsék a károsanyag-kibocsátást, 2050-re pedig elérjék a teljesen karbonsemleges állapotot. Az európai akkumulátorgyártás élénkítése egyfelől segítené a törekvések elérését, valamint csökkentené a kontinens importtól való függőségét.

„Az EU a közelmúltban hatalmas lépéseket tett az elektromos autós iparág felépítésében. Az akkumulátorcellák gyártásának felgyorsításával Európa nagyobb gazdasági szuverenitást és függetlenséget szerezhet egy stratégiai szempontból kiemelten fontos szegmensben” - állítja Peter Altmaier, német, valamint Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter, illetve Maros Sefcovic, az Európai Bizottság alelnöke.

Egy hónappal ezelőtt látott napvilágot a hír, mely szerint az Európai Autógyártók Szövetsége 2024-ig 1 millió elektromos töltőpont létesítését tartja indokoltnak. A szervezet fogyasztói és fenntartható közlekedést elősegítő csoportokkal karöltve úgy véli, Brüsszelnek határozott célokat kell kitűznie, ezáltal az autógyártók és az elektromos hálózatot kiépítők is könnyebben tudnának tervezni.

A héten került nyilvánosságra az a 9 ország által aláírt levél, melyben az érintettek sürgetik az Európai Uniót, hogy határozzon meg egy világos határidőt az elektromos átállásra. A pontos céldátum ösztönözné az autógyártókat, hogy gyorsítsák fel az alternatív meghajtású modellek előállítását. Az e-töltők száma is megugorhat meredeken, ha nagyobb sebességi fokozatba kapcsol az ipar. A dán klímaügyi miniszer szó szerint azt mondta, ideje felpörgetni a közúti közlekedés zöld átmenetét. Az irományt Dánia, Hollandia, Ausztria, Belgium, Görögország, Írország, Litvánia, Luxemburg és Málta írta alá.