Az iPhone legnagyobb külsős gyártója, a tajvani Foxconn lerántotta a leplet az első három elektromos járműjéről, az eseményen a prototípusok voltak láthatók a színpadon.

A hétfőn bemutatott szabadidő-autó (Model C) és szedán (Model E) olyan koncepciójárművek, amelyeket a gyártó nem a saját márkaneve alatt kíván értékesíteni, hanem az autóipari ügyfelek számára tervez megépíteni. A prototípusokat a Foxtron készítette, ami a Foxconn és a szintén tajvani Yulon Motor autógyártó közös cége.

Foxconn Model C
Model C (Fotó: Foxconn)

A szedánt – amelyet az olasz Pininfarina formatervező céggel közösen fejlesztettek ki – egy meg nem nevezett autógyártó fogja értékesíteni Tajvanon kívül az elkövetkező években. A városi terepjárót a Yulon egyik márkájaként forgalmazzák majd, a tervek szerint 2023-ban kerül a tajvani piacra. A Foxconn az elektromos buszát (Model T) is bemutatta, amelyet 2022-ben szállítanak le egy helyi közlekedési szolgáltatónak.

Foxconn Model E
Model E (Fotó: Foxconn)

A Foxconn az iPhone-ok legnagyobb összeszerelője, ami előnyt jelent az Apple potenciális autógyártó partnereként, mivel az amerikai vállalat mérlegeli az autóiparban történő terjeszkedést. A Foxconn szeptember végén beleegyezett abba, hogy 280 millió dollárért megvásárolja a bajba jutott Lordstown Motors ohiói üzemét.

Foxconn Model T
Model T (Fotó: Foxconn)

A Model C 4,64 méter hosszú, a tengelytávja 2,86 méter, és egyszerre akár 7 személyt is szállíthat. A modell 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a hatótávja pedig állítólag 700 km lehet egyetlen feltöltéssel. A 750 lóerős Model E 2,8 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, a hatótávja pedig a 700 km-t is meghaladhatja. A Model T (ez eléggé hasonlít a Ford Model T névre, kérdés, ez mennyire bántja az amerikai autógyártó szemét) a tajvaniak bevallása szerint már 200 000 kilométert futott a tesztek során. Ez utóbbi esetében 400 km-es hatótávval számolhatunk, ha minden igaz.

A vállalat az akkumulátorról egyik prototípus esetében sem kívánt nyilatkozni. A külső hátráltató tényezőkkel szemben is próbálja megóvni magát a Foxconn, amely nemrég megvásárolt egy chip-gyárat Tajvanban.