A Mercedes azt ígéri, hogy 2030-ra teljes modellpalettáját tisztán elektromos autók fogják alkotni azokban a régiókban, ahol a „piaci feltételek ezt lehetővé teszik”. Az Audi 2026-tól már csak villanyautókat fog piacra dobni, mielőtt 2033-tól felhagyna a belső égésű motoros járművek gyártásával. De mi a helyzet a BMW-vel? A német trió harmadik tagja egyelőre nem hajlandó ilyen elkötelezettséget vállalni, mivel a bajorok szerint a benzines és dízel autók ideje még távolról sem járt le.

Frank Weber, a BMW fejlesztési vezetője az Automotive News Europe portálnak nyilatkozva elárulta, az elektromos járművekre történő átállás nem egyik pillanatról a másikra fog bekövetkezni, mivel előtte néhány fontos kérdésre választ kell találni.

„Vajon mikor áll készen a rendszer arra, hogy megtörténjen a váltás a hagyományos járművekről az akkumulátoros elektromos társaikra? Ez a kérdés leginkább a töltési infrastruktúráról és a megújuló energiákról szól. Egyáltalán az emberek készen állnak-e a váltásra? Készen áll-e a közlekedési rendszer? Készen áll-e a töltési infrastruktúra?" – fejtette ki Weber.

Mindezek mellett ott van a munkaerő kérdése is. Sok más autógyártóhoz hasonlóan a BMW-nél is rengeteg ember dolgozik a hagyományos hajtásláncok fejlesztésén. Ezeket a munkavállalókat most fokozatosan át kell képezni a villanyautó-gyártásra, ám ez egy összetett folyamat, ugyanis a megfelelő szaktudás elsajátítása sok időt igényel.

Ezalatt az új EURO 7-es károsanyag-kibocsátási előírások bevezetésének ideje egyre közeleg, ami Weber szerint egyet jelent majd az utolsó jelentős beruházással a benzin- és dízelmotorok számára.

Annak érdekében, hogy képesek legyenek megfelelni a szigorúbb emissziós szabályoknak, rengeteg pénzt költenek a kutatás-fejlesztére, így a belső égésű motorok technológiájának rövidebb távú jövője biztosítottnak tűnik. Legalábbis az évtized végéig mindenképpen. Mivel addig még kilenc év van hátra, ezért a bajor gyártó fejlesztési vezetője szerint korai lenne még a hagyományos motorok megszüntetésével kapcsolatos stratégiákról beszélgetni.

Weber azt is elárulta, hogy a BMW nem akar túl hamar kivonulni a belső égésű motoros autók piacáról, és ezzel arra kényszeríteni az embereket, hogy elektromos autókat vásároljanak. Kiváltképp úgy nem, hogy a töltéshez szükséges infrastruktúra jelen pillanatban távolról sem képes támogatni a villanyautók szélesebb körű elterjedését.

Ami az akkumulátoros elektromos járműveket illeti, a Neue Klasse 2025-ben érkezik, melynek részeként a bajorok egy egész elektromos modellcsaládot terveznek piacra dobni.

Prémium személyautót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!