Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a Volkswagen-csoport kétszáz topmenedzsere előtt tartott beszédet egy videókonferencia keretében, eleget téve Herbert Diess meghívásának, aki az elektromos autókra történő átállás felgyorsítására bíztatja a konszern vezető beosztású alkalmazottjait.

Az ausztriai Alpbachban megrendezett konferenciát követően Diess a Handelsblatt német napilapnak nyilatkozva elárulta, Musk - akivel régóta igen jó kapcsolatot ápol - beszédében az autóipar ikonjának, a Tesla legnagyobb ellenfelének nevezte a VW-t.

A rendezvény során Diess azon kérdésére, vajon minek köszönhető a Tesla előnye a riválisokkal szemben, Musk elmondta, ez minden bizonnyal vezetési stílusából fakad és abból, hogy ő elsősorban mérnöki szemmel nézi a dolgokat, így képes meglátni a beszállítói lánc, a logisztika és gyártás területén kínálkozó lehetőségeket.

Egy LinkedIn-bejegyzésben a német szakember elárulta, hogy Muskot egyfajta meglepetésvendégnek szánta, hogy ezzel is kihangsúlyozza, szerinte a Volkswagennek gyorsabb döntéshozatalra és kevésbé bürokratikus működésre van szüksége, aminek a megvalósítása a legnagyobb átalakulást jelentené a márka történelmében.

„Öröm azt hallani, hogy még a legerősebb ellenfelünk is úgy gondolja, sikerrel fogunk járni az elektromos autókra történő átállásban, amennyiben mindent beleadunk ebbe a folyamatba” – írta Diess.

A VW vezérigazgatója kiemelte, jól mutatja a Teslában rejlő potenciált, hogy az amerikai cégnek mindössze két-három hétre volt szüksége ahhoz, hogy átírja az autók szoftverét, így zökkenőmentesen válthatott az egyik, éppen készlethiányos mikrochipről egy másikra.

Herbert Diess egy elektromos Volkswagen volánja mögött

Diess abból sem csinált titkot, hogy bár a két vállalat komoly harcot folytat az elektromos autók értékesítésének területén, a jövőben továbbra is jó viszont szeretnének ápolni, és folytatni a korábban megkezdett párbeszédet.

Mivel a Tesla első európai üzemében, a német főváros szomszédságában nemrég elkészült Giga Berlinben hamarosan megkezdődhet a termelés, a Volkswagen vezérigazgatója kihangsúlyozta, ez a helyi ipart is arra fogja kényszeríteni, hogy magasabb sebességi fokozatba kapcsoljon, ha nem akar komoly lépéshátrányba kerülni a gyorsan fejlődő amerikai villanyautó-gyártó mögött.

A Tesla jelenleg már csupán a végső engedélyt várja a helyi hatóságoktól, hogy birtokba vehesse az 5,8 milliárd euróból felépített Giga Berlint, ahol első körben Model 3-asok és Model Y-ok készülnek majd.

Ezzel párhuzamosan a VW bejelentette, hogy 2030-ig hat akkumulátorgyárat fog létrehozni Európában, hogy ezáltal biztosítsa a szükséges mennyiségű akkumulátort villanyautói számára.

Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a mah-ev.hu weboldalt! Král Ádám (adam.kral@mahzrt.hu), és Luczek Dávid (david.luczek@mahzrt.hu) készséggel állnak rendelkezésedre telefonon (+36-20-666-8888) vagy e-mailben.