Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a Volkswagen-csoport kétszáz topmenedzsere előtt tartott beszédet egy videókonferencia keretében, eleget téve Herbert Diess meghívásának, aki az elektromos autókra történő átállás felgyorsítására bíztatja a konszern vezető beosztású alkalmazottjait.

Az ausztriai Alpbachban megrendezett konferenciát követően Diess a Handelsblatt német napilapnak nyilatkozva elárulta, Musk - akivel régóta igen jó kapcsolatot ápol - beszédében az autóipar ikonjának, a Tesla legnagyobb ellenfelének nevezte a VW-t.

A rendezvény során Diess azon kérdésére, vajon minek köszönhető a Tesla előnye a riválisokkal szemben, Musk elmondta, ez minden bizonnyal vezetési stílusából fakad és abból, hogy ő elsősorban mérnöki szemmel nézi a dolgokat, így képes meglátni a beszállítói lánc, a logisztika és gyártás területén kínálkozó lehetőségeket.

Egy LinkedIn-bejegyzésben a német szakember elárulta, hogy Muskot egyfajta meglepetésvendégnek szánta, hogy ezzel is kihangsúlyozza, szerinte a Volkswagennek gyorsabb döntéshozatalra és kevésbé bürokratikus működésre van szüksége, aminek a megvalósítása a legnagyobb átalakulást jelentené a márka történelmében.

„Öröm azt hallani, hogy még a legerősebb ellenfelünk is úgy gondolja, sikerrel fogunk járni az elektromos autókra történő átállásban, amennyiben mindent beleadunk ebbe a folyamatba” – írta Diess.

A VW vezérigazgatója kiemelte, jól mutatja a Teslában rejlő potenciált, hogy az amerikai cégnek mindössze két-három hétre volt szüksége ahhoz, hogy átírja az autók szoftverét, így zökkenőmentesen válthatott az egyik, éppen készlethiányos mikrochipről egy másikra.

Diess abból sem csinált titkot, hogy bár a két vállalat komoly harcot folytat az elektromos autók értékesítésének területén, a jövőben továbbra is jó viszont szeretnének ápolni, és folytatni a korábban megkezdett párbeszédet.

Mivel a Tesla első európai üzemében, a német főváros szomszédságában nemrég elkészült Giga Berlinben hamarosan megkezdődhet a termelés, a Volkswagen vezérigazgatója kihangsúlyozta, ez a helyi ipart is arra fogja kényszeríteni, hogy magasabb sebességi fokozatba kapcsoljon, ha nem akar komoly lépéshátrányba kerülni a gyorsan fejlődő amerikai villanyautó-gyártó mögött.

A Tesla jelenleg már csupán a végső engedélyt várja a helyi hatóságoktól, hogy birtokba vehesse az 5,8 milliárd euróból felépített Giga Berlint, ahol első körben Model 3-asok és Model Y-ok készülnek majd.

Ezzel párhuzamosan a VW bejelentette, hogy 2030-ig hat akkumulátorgyárat fog létrehozni Európában, hogy ezáltal biztosítsa a szükséges mennyiségű akkumulátort villanyautói számára.

Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a mah-ev.hu weboldalt! Král Ádám (adam.kral@mahzrt.hu), és Luczek Dávid (david.luczek@mahzrt.hu) készséggel állnak rendelkezésedre telefonon (+36-20-666-8888) vagy e-mailben.