A VinFast komoly ambíciókkal rendelkezik, és nem retten vissza a konkurenciától.
Az újonnan alapított vietnámi autógyártó, a VinFast bejelentette, hogy mennyibe fognak kerülni az első modelljei (két tisztán elektromos crossoverről van szó). Ezek az ázsiai, az amerikai és az európai piacon is kaphatók lesznek.
A Vietnámban gyártott VinFast VF8 középkategóriás, full elektromos SUV 43 350 eurótól (aktuális árfolyamon számítva 15,4 millió forinttól), a VF9 nagyméretű, szintén villanyos hobbiterepjáró pedig 59 150 eurótól (aktuális árfolyamon számítva 21,1 millió forinttól) indul majd. Egyik ár sem tartalmazza az akkumulátor bérleti díját.
The future of mobility is coming. Be among the first to reserve a VinFast EV and secure your place in history. https://t.co/121j1bglUG
— VinFast (@VinFastofficial) January 4, 2022
Images and videos shown contain pre-production level vehicles. Actual production vehicles may differ slightly.#VinFast #JoinTheCharge #CES2022 pic.twitter.com/PdRxZq2y6M
A Vingroup JSC konglomerátumhoz tartozó autógyártó először 2019-ben dobott piacra BMW-alkatrészekkel, köztük belső égésű motorokkal szerelt autókat. De próbál önállósodni, határozott célja, hogy teljesen elektromos, globális márkává váljon, méghozzá a Pininfarina által tervezett modellcsaláddal.
A 4750 mm hosszú VF8 hatótávolsága 504, az 5120 mm hosszú VF9 hatótávja pedig 550 km egyetlen feltöltéssel. A VinFast azonban hozzátette, hogy mindkét hatótávolság csupán előzetes érték, vagyis ezek a számok nem tekinthetők kőbe vésettnek. A modellek korábban VFe35 és VFe36 néven voltak ismertek.
Azok az európai vásárlók, akik 150 euró (több mint 50 ezer forint) foglalót tesznek le, kedvezményben részesülnek, ha megveszik valamelyik járművet. A VF8-as modell esetében 2500 euró, a VF9-es esetében pedig 4200 euró jön le a vételárból ilyen esetben – közölte a VinFast. Észak-Amerikában hasonló vásárlásösztönző programot vezet be a cég.
A VinFast hovatovább azt is kijelentette, hogy a vásárló kérésére kicserélik az akkumulátort, amint annak hatékonysága eléri a 70 százalékot. A két modell 2022 közepén, vagy inkább második felében kerül piacra Vietnamban, Észak-Amerikában és Európában. Kezdetben Franciaországban, Németországban és Hollandiában lesznek elérhetőek, később más országok bemutatótermeiben is feltűnhetnek.
A VF8 és a VF9 több versenytárssal is kénytelen lesz szembenézni Európában (VW ID.5, Hyundai EV6, Hyundai Ioniq 5, Ford Mustang Mach E, Tesla Model Y), ettől függetlenül a cégnek elég nagyok az ambíciói. Az autógyártó a közelmúltban közölte, hogy Európában egy autógyárat, míg az Egyesült Államokban egy akkumulátorgyárat szeretne építeni.