Az újonnan alapított vietnámi autógyártó, a VinFast bejelentette, hogy mennyibe fognak kerülni az első modelljei (két tisztán elektromos crossoverről van szó). Ezek az ázsiai, az amerikai és az európai piacon is kaphatók lesznek.

A Vietnámban gyártott VinFast VF8 középkategóriás, full elektromos SUV 43 350 eurótól (aktuális árfolyamon számítva 15,4 millió forinttól), a VF9 nagyméretű, szintén villanyos hobbiterepjáró pedig 59 150 eurótól (aktuális árfolyamon számítva 21,1 millió forinttól) indul majd. Egyik ár sem tartalmazza az akkumulátor bérleti díját.

A Vingroup JSC konglomerátumhoz tartozó autógyártó először 2019-ben dobott piacra BMW-alkatrészekkel, köztük belső égésű motorokkal szerelt autókat. De próbál önállósodni, határozott célja, hogy teljesen elektromos, globális márkává váljon, méghozzá a Pininfarina által tervezett modellcsaláddal.

A 4750 mm hosszú VF8 hatótávolsága 504, az 5120 mm hosszú VF9 hatótávja pedig 550 km egyetlen feltöltéssel. A VinFast azonban hozzátette, hogy mindkét hatótávolság csupán előzetes érték, vagyis ezek a számok nem tekinthetők kőbe vésettnek. A modellek korábban VFe35 és VFe36 néven voltak ismertek.

Azok az európai vásárlók, akik 150 euró (több mint 50 ezer forint) foglalót tesznek le, kedvezményben részesülnek, ha megveszik valamelyik járművet. A VF8-as modell esetében 2500 euró, a VF9-es esetében pedig 4200 euró jön le a vételárból ilyen esetben – közölte a VinFast. Észak-Amerikában hasonló vásárlásösztönző programot vezet be a cég.

A VinFast hovatovább azt is kijelentette, hogy a vásárló kérésére kicserélik az akkumulátort, amint annak hatékonysága eléri a 70 százalékot. A két modell 2022 közepén, vagy inkább második felében kerül piacra Vietnamban, Észak-Amerikában és Európában. Kezdetben Franciaországban, Németországban és Hollandiában lesznek elérhetőek, később más országok bemutatótermeiben is feltűnhetnek.

A VF8 és a VF9 több versenytárssal is kénytelen lesz szembenézni Európában (VW ID.5, Hyundai EV6, Hyundai Ioniq 5, Ford Mustang Mach E, Tesla Model Y), ettől függetlenül a cégnek elég nagyok az ambíciói. Az autógyártó a közelmúltban közölte, hogy Európában egy autógyárat, míg az Egyesült Államokban egy akkumulátorgyárat szeretne építeni.