A 964-esben található 53 kilowattórás akkucsomag 240 kilométeres hatótávot biztosít.
Egyre több cég kínál olyan elektromos átalakítást az idősebb autók számára, amelynek köszönhetően a nagy becsben tartott klasszikus modellek az egyre inkább a zéró károsanyag-kibocsátást előtérbe helyező világban is képesek gond nélkül megállni a helyüket.
Az egyik ilyen vállalat az Egyesült Királyságban tevékenykedő Everrati, amelyet 2019-ben hoztak létre, és eredetileg az Ionic Cars nevet viselte, ám máris a szektor egyik legkiforrottabb termékkínálatával rendelkezik.
Az Everrati első átépítése egy Mercedes-Benz SL „Pagoda” volt az 1960-as évekből, de készítettek már többek között egy IIA szériás Land Rovert is, ugyancsak ebből az időszakból. A cég legambiciózusabb munkáját azonban egy Porsche 911-es jelenti. Egészen pontosan egy 964-es modell, amelyet a ’90-es évek elején gyártottak.
Az átalakítási folyamat nem csupán a hajtáslánc cseréjét jelenti. Minden a donor alvázzal kezdődik, amelynek szilárd, balesetmentes állapotban kell lennie. Az alvázat ezután magasnyomású vízsugár segítségével megszabadítják mindenféle szennyeződéstől, ezt követően pedig megfelelő kezelésben részesítik, és ellátják rozsdásodás elleni védelemmel. Emellett a szerkezetet a mai modern anyagok és gyártási technikák felhasználásával megerősítik, hogy ezáltal merevebbé váljon, mint az eredeti.
Ezután következik a karosszéria. Ebben az esetben az Everrati a szélesített karosszériás kivitelt készítette el kellő mennyiségű szénszál és acél ötvözetével, és aki szereti az iróniát, az akár a klasszikus Gulf Oil festéssel is megrendelheti a Porschét. A karbon használata azért is fontos, mivel így ellensúlyozni lehet az akkumulátorcsomag jelentette súlygyarapodást. Az Everrati adatai alapján az egy feltöltéssel körülbelül 240 kilométeres hatótávot biztosító 53 kilowattórás akkumulátorpakk beépítésével együtt is az elektromos 911-es súlyelosztása nagyjából megegyezik az eredeti, belső égésű motoros verzióéval.
Az elektromos hajtáslánc 507 lóerős teljesítménnyel és 499 newtonméter forgatónyomatékkal rendelkezik, szemben az eredeti, 3,6 literes, hathengeres boxermotor 250 lóerejével és 310 newtonméterével. Ez pedig azt jelenti, hogy az elektromos 911-es kereken 4 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, amivel már sokkal inkább egy modern 911-es teljesítményéhez közelít.
„Az elektromos hajtásra történő átállás magába foglalja a súlyelosztásnak, a futómű reakciójának és a biztonsági fejlesztéseknek az optimalizálását is az eredeti teljesítmény növelése, az autó karakterének és lelkének megőrzése érdekében” – nyilatkozta Mike Kerr, az Everrati mérnöki csapatának vezetője.
Az utastér is alapos átalakításon esett át. Itt az ügyfél szabadon választhat számos különböző felszereltségi szint közül. Minden bizonnyal a leginkább látványos megoldást az EV hajtáslánc adatainak egyedi visszajelző műszeregységei jelentik. Emellett többek között a modern klímaberendezés, a Porsche infotainment rendszere, valamint az Apple CarPlay is a csomag részét képezi.
Az átépítésre teljes egészében az Everrati központjában kerül sor az angliai Oxfordshire-ben. Az ár tekintetében a 911-es Porsche villanyosítása 250 ezer fontról (aktuális árfolyamon számolva 101 millió forintról) indul, ami meglehetősen meredek, figyelembe véve, hogy ez az összeg nem tartalmazza a donor autó beszerzésének árát. Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ezért az összegért az ember egy egyedileg, kézzel készített 911-est kap, amely a legmodernebb technológiát és megnövelt teljesítményt kínálja.
Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!