Tisztán elektromos hajtást is kínál az új modell.
Az Opel szeptember első napján hivatalosan is bemutatta az új Astrát, amelyből tisztán elektromos kivitel is készül. Ez utóbbi lesz a német márka harmadik elektromos autója.
Az Opel 2023-ban kezdi meg az új Astra akkumulátoros változatának értékesítését. Az Astra új generációjának teljesen elektromos változata - amely az Astra-e nevet kapja - háromra növeli a márka akkumulátoros modelljeinek számát (a gyártó már árulja a Mokka és a Corsa elektromos verzióját). A márka egyébként elektromos kisbuszokat is értékesít.
Az új Astra bemutatásakor az Opel közölte, hogy 2024-re villanyosítani kívánja a termékpalettáját, 2028-ra pedig teljesen elektromos márkává szeretne válni Európában.
„Ez lesz az első alkalom, hogy elektromos és plug-in hibrid kivitelt is kínálunk ugyanahhoz a modellhez” - mondta Uwe Hochgeschurtz, az Opel vezérigazgatója az új Astrát bemutató sajtóeseményen.
Az autó szeptembertől lesz megrendelhető két plug-in hibrid opcióval (222 vagy 148 lóerővel), de egy 1,2 literes, háromhengeres benzines motorral vagy egy 1,5 literes, négyhengeres dízellel is kérhető. Az árak 22 465 eurónál kezdődnek majd Németországban.
A szélesebb hajtáslánc-választék segít az Astrának felvenni a versenyt a kompakt szegmens vezetőjével, a Volkswagen Golffal, amely szintén kínál plug-in hibridet. A VW nem forgalmaz tisztán elektromos változatot a Golfból, az Astra-e tehát a VW ID.3 riválisa lesz.
Az Astra ferdehátút egy kombi követi majd 2022 végén, közölte az Opel. Az új Astra belső égésű motoros modelljei, beleértve a plug-in hibridet is, a Stellantis EMP2-platformjára épülnek majd, amelyet olyan járművekkel osztanak meg, mint például az új Peugeot 308.
Ezt az architektúrát azonban nem tisztán elektromos hajtásláncokhoz tervezték, elképzelhető tehát, hogy az elektromos Astra a hamarosan megjelenő e-VMP architektúrára épül, amely az EMP2 akkumulátoros-elektromos adaptációja, és amely először a Peugeot 3008 következő generációjával debütál 2023-ban.
Az új Astra gyártása idén ősszel kezdődik az Opel rüsselsheimi gyárában, az első kiszállítások 2022 elején esedékesek. Az új Astra 4,374 mm hosszú, 1,860 mm széles és 4 mm-rel hosszabb elődjénél. A tengelytáv 13 millimétert nyúlt, így az autó csomagtere ledöntött hátsó ülésekkel akár 1250 liternyi teret is kínálhat.