A japán gyártó vezető kutatója szerint a hibridek jelenleg fenntarthatóbb megoldást jelentenek.
Már Magyarországon is rendelhető a bZ4x, a Toyota első elektromos modellje. A japán vállalat talán a globális nyomásnak engedve adta be a derekát, azonban továbbra is világosan látszik, ők inkább a hibrid technológiában hisznek.
Az Európai Unió szigorú határidőket szabott meg az átállásra, az autógyártók többsége pedig a 2030-2035 közti időszakban részben, vagy teljesen búcsút int a belső égésű motoroknak. A Toyota próbál szembeni az árral, a törekvéseket a japán vállalat vezető kutatójának szavai is alátámasztják.
Gill Pratt, a Toyota Kutatóintézet vezérigazgatója a G7 csúcstalálkozó előtt arról beszélt az újságíróknak, hogy szerinte az elektromos átállás a vártnál hosszabb időt vehet igénybe, a gyártóknak pedig lépésről-lépésre kell megközelíteniük a kérdést. Az átmenetet a hibrid és hidrogénmeghajtású járművek jelenthetik, melyek terén történetesen a Toyota a világ élvonalába tartozik.
„Az erőforrásokra vonatkozó korlátozásoknak egyszer vége lesz, ám évekig nem áll majd rendelkezésre elég nyersanyag az akkumulátorok gyártásához, így a totális elektromos átállás nem lesz gyorsan megvalósítható. Eljön majd az idő, amikor hatalmas készletből gazdálkodhatunk majd, ehhez azonban sok időre van szükség” – fogalmazott a Toyota szakembere.
A japán vállalat stratégiáját környezetvédelmi szervezetek mellett a saját befektetőik is kritizálják. Többen úgy vélik, a Toyota szükségtelen előnyt adott a versenytársaknak az elektromos járművek piacán, illetve a riválisok időközben komoly technológiai tudást is felhalmoztak.
A tervek szerint a Toyota 2026-ig évente 1,5 millió tisztán elektromos meghajtású járművet kíván értékesíteni, az addig rendelkezésre álló időben az ígéretek alapján 10 új villanyautót mutathat be a japán gyártó.
A Toyota elkötelezettsége a hibrid technológia és az alternatív megoldások irányába ezzel együtt valószínűleg változatlanul fennmarad. A CO2-kibocsátás jelentős csökkentésére továbbra is a 2035-ös céldátumot határozták meg a vezető nagyhatalmak döntéshozói, ez azonban nem automatikusan egyenlő a belső égésű motorral hajtott autók halálos ítéletével.