Ami most furcsának tűnik, az 30-40 év múlva természetesnek hat majd?
Októberben a Honda bejelentette, hogy öt új elektromos járművet tervez piacra dobni Kínában, a 2021-es Kantoni Autószalonra pedig elvitte az e:N SUV Concept járművét. Amiről nem biztos, hogy megmondanánk, melyik autógyártó készítette, ha nem lenne ott az embléma.
A belengetett öt új elektromos autóból kettő jövőre érkezik e:NS1 és e:NP1 néven. A Honda két helyi vegyesvállalata (Dongfeng Honda, GAC Honda) által épített járművek lényegében a HR-V teljesen elektromos hajtású változatai.
A Honda ezeken kívül három koncepciójárművet is bemutatott, betekintést engedve a következő generációs elektromos autók formavilágába. Ezek az e:N sorozat számára kifejlesztett, kizárólag elektromos autóknak szánt e:N architektúrán alapulnak. Az e:N Coupe, e:N SUV és e:N GT nevű modellekről van szó, ezek közül legalább egy 2024-ben gyártásba kerülhet a GAC Honda és a Dongfeng Honda által épített új autógyárban, ahol elektromos kocsik készülnek majd.
Az e:N Design nevű formanyelv stílusjegyeit hordozó koncepcióautók monolitikus arányokkal, éles élekkel és elülső elrendezéssel rendelkeznek, beleértve a fényjelzéseket is. Az e:N SUV Concept a Kantoni Autószalonra is ellátogatott, az alábbi videó a rendezvényen készült.
A koncepció nagyon vadul néz ki, és a H-logón kívül semmi köze nincs a Honda jelenlegi formanyelvéhez. Egyesek szerint jobban hasonlít a Tesla Cybertruckra, mint a japán autógyártó bármelyik jelenleg kapható modelljére. Az autó erőteljes élekkel és egy szokatlan hátsó ajtóval rendelkezik, az ablakok pedig teljesen sötétítettek, az utasteret egyelőre nem akarta felfedni a japán autógyártó.
Az e:N SUV, az e:N GT és az e:N Coupe koncepciók szériaváltozatai a következő öt évben kerülnek forgalmazásba, így a Hondának még bőven lesz ideje a formatervek finomhangolására. A cég összesen 10 e:N sorozatú modellt kíván piacra dobni Kínában.