Alaposan próbára tették a kiválasztott elektromos autókat.
A Német Autóklub (ADAC) kontrollált körülmények közt próbálta ki, mennyi idő alatt fűtik be a kiválasztott villanyautók az utasteret komolyabb hidegben, ehhez mennyi energiát használnak fel és hogy mennyi idő után hűlnek vissza a fűtés kikapcsolása után.
A teszt során -10 celsius fokra hűtötték az autókat, ezután pedig +20 celsius fokot akartak elérni az egyes tesztpéldányokban. A kiválasztott modellek a következők voltak:
- Renault Zoe
- Volkswagen e-up!
- Fiat 500e
- Volkswagen ID.3
- Hyundai Kona Electric
- Tesla Model Y
- BMW iX
Mennyi energiát fogyasztanak a villanyautók a fűtéshez?
A Hyundai és a Fiat elektromos autója 1,5 kilowattóra energiát használt fel a folyamat során, a Teslának 1,6 kWh, míg a Renault kisautójának 1,8 kilowattóra kellett a teszt közben. Az e-up! és a BMW iX 2,0 kilowattórát, az ID.3 pedig 2,3 kWh-t szívott le az akksiból.
Mennyi időbe telik felfűteni az elektromos autók utasterét?
A kormányfűtést és az ülésfűtést nem használták a teszt során, a legjobb időeredménnyel a BMW SUV-ja zárt: 12,5 perc alatt érte el a mínusz 10 celsius fokról a kívánt plusz 20-as értéket az egész kabinban. Ezután az ID.3 következett 24,5 perccel, aztán a Hyundai 25,5-tel, majd pedig a Fiat kisautója kicsivel több mint 30 perccel.
A Renault, a Tesla és az e-up! azonban egyáltalán nem tudta a teljes kabint 20 fokosra felhúzni, még 40 perc eltelte után sem. Ezekben az is közrejátszott, hogy ezeknél a modelleknél nem olyan jól megoldott a hátsó légbefúvás, így hátul nem tudták elérni a kívánt hőmérsékletet.
Mennyi idő alatt hűlt le a villanyautók utastere?
Azt is megvizsgálták, mennyire jól hőszigeteltek ezek az autók. A BMW, az ID.3, a Fiat és a Hyundai öt perc elteltével 14-16 fok környékére hűlt vissza, a másik három pedig 10 celsius fok környékére.
Harminc perc alatt a BMW, az ID.3 és a Fiat utasterében 10 fok környékére süllyedt a hőmérséklet, míg a többi modellnél ez inkább 5 fok volt.
Megfagy az elektromos autóban az, aki elakad a hóban huzamosabb ideig?
Nem kell aggódni annak sem, aki nem tudja a belső égésű motoros autókhoz hasonlóan járatni a motort a fűtéshez, ha dugóban ül vagy elakad az autójával huzamosabb ideig. A kívánt hőmérséklet tartásához egysgényi idő alatt a villanyautók kb. 1,5-2 kilowattórát használnak fel, így ezzel egész sokáig ki lehet húzni adott esetben.
Az e-up! és az 500e kivételével mindegyik autó rendelkezett hőszivattyús fűtéssel, ám az ADAC tesztje azt mutatta, hogy nincs szignifikáns eltérés sem fogyasztásban, sem időben akkor, ha ezt a fajta fűtést használták a teszt során.