2022. november 23. | 08:48

A márkánál azt mondják, hogy az új Fiat 500e alapjaira építkező modell Abarthabb, mint valaha.

Az Abarth nagy múltra tekint vissza, szinte végig csak a fiattal dolgoztak és anno az 500-as szériából faragott modelljük hatalmas siker volt. Azóta sem nagyon változtak a dolgok, ugyanúgy a Fiat 500-ast reszelik utcai sporteszköztől egészen kétüléses pályautóig. Most viszont haladtak a korral, nem is volt más választásuk, hiszen az alapot adó Fiat 500 elektromossá vált, így az Abarth is erre az útra lépett.

Forrás: Stellantis

Azt már tudjuk, hogy vannak elég penge elektromos sportautók, így a műfaj nem lehetetlen, de az elektromos hot hatch egyelőre kevés gyártó zsánere. Az Abarth mégsem szerénykedte el és eleve azzal a reklámszöveggel nyitnak, hogy Abarthabb, mint valaha.

A nagyon Abarth modell ugye az 500e alapjaira épült ez egyértelműen látszik, inkább a rikító színe teszi kiugróvá első blikkre. Ez a szín azért is érdekes, mert amikor a Mercedes elektromos testvért csinált az akkor futó csúcsmodelljének, az SLS AMG-nek, akkor az ugyanebben a színben volt elérhető.

Persze az Abarth nem SLS AMG, kezdetben csak 155 lóerővel és 235 Nm nyomatékkal dolgozik, amit mind az első kerékre ad le. Ezzel elméletileg hét másodperces 0-100-ra képes az 1365 kilós autó, ami nem kifejezetten izgalmas szám napjainkban, de kiemelték, hogy a hagyományos 500e-nél 2 másodperccel, illetve egy 160 lóerős 595 Pistánál 3 tizedmásodperccel gyorsabb.

Forrás: Stellantis

Ennél még lényegesebb, hogy versenypályán, egészen pontosan a Misto Alfa Romeo pályán gyorsabb egy másodperccel, mint az Abarth 695, ami már egy 180 lóerős és 250 Nm-t tudó sport-gyösz. Tehát az Abarth 500e nem is egyenesben, inkább kanyarban gyors. Ebben segít a feszesebb és szélesebb futómű, a közvetlenebb kormányzás és a módosított aerodinamika.

Kérdés, hogy ki engedhet meg magának egy ilyen csapatós második vagy sokadik autót otthonra. Lehet, hogy valakinek ez lesz a közlekedőeszköze, ehhez pedig érdemes tisztában lenni az elektromos autós tulajdonságaival is. Például a hatótávval, amit az Abarth nem adott meg, csupán annyit, hogy mivel az autó képes 85 kW-tos gyorstöltésre, így 5 perc alatt lehet bele tölteni akár 40 kilométert.

Ha a hagyományos 500e-ből indulok ki, ott az ugyanekkora 42 kWh-s akkumulátor - aminek a hasznos kapacitása valójában csak 37,3 kWh - 320 kilométer megtételére elég, bár a teszten kiderült, hogy ez inkább csak bő 250.

Forrás: Stellantis

Első körben az Abarth egy 1949 darabos Scorpionissima belépőszériát készít, amit vagy savzöld vagy méregkék fantázianevű színekben lehet majd megrendelni. Emellett olyan extrákat kapnak, mint a 18-as alufelni, a fix üvegtető, a sötétített hátsó ablakok vagy a fémborítású pedálok.

A műszerfalon a kormányközépben mászó skorpió és a táblán indításkor megjelenő Abarth feliraton kívül nincs érdemi változás, talán csak a sportos ülések és a magas felszereltség azok, amik megkülönböztetik majd az olcsóbb Fiat 500e-től.

A nyitószériás Abarthokat már lehet rendelni, várhatóan 2023-ban érkeznek az első darabok. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy a ehhez is elérhető lesz majd a tolótető. Az árát sem közölték, viszont jelenleg itthon kapható 500e-nél - ami olyan 8 millióról indul kis akksival és fapadosan - jelentősen drágább lesz.

Ha pedig érdekelne egy igazán penge Abarth még a belsőégésű motoros korból, akkor nézd meg róla videónkat:

Stellantis