2023. június 09. | 10:54

Néhány kellemetlen incidens és arrogáns ügyfélpanaszkezelés után most elért a gyártó a visszahívásig.

A Tesla egyelőre gyerekcipőben jár, ha autógyártásról van szó. Azt el kell ismerni, hogy rövid idő alatt fejlődtek fel a világ nagyjai közé, de a tapasztalatgyűjtés még messze nem ért véget.

Például azon a téren, hogy miként kezeljenek egy súlyosabb ügyfélpanaszt. Például egy olyan mértékűt, amikor az általuk gyártott autónak menet közben leesik a kormánykereke.

Hiszen ez nemrég megtörtént, nem is egy alkalommal. Egyszer egy autópályán engedte el magát a kormány menet közben egy előző nap átvett Model Y-ban, de szerencsére nem történt baleset.

Még korábban valakinek csak a kapubeállójában esett le a kormánya minden előjel nélkül a Tesla Model 3-asában. Ezek elég kínos hibák és a Tesla nem is kezelte valami jól, főleg az első esetben.

Hiszen eleinte nem akartak garanciát vállalni az autóra és a tulajjal akarták megfizettetni a hibajavítást. Végül aztán addig ment a huzavona, hogy a Tesla kicserélte az ügyfél autóját, de nem kért elnézést, csupán annyit írtak, hogy jószándékú gesztusként cserélik az autót.

Az ügy egyébként az Amerikai Közlekedési Hivatalt (NHTSA) is aggasztotta, és ezért vizsgálatot rendeltek el. Kiderült, hogy korábban már Tesla márkaszerviz is találkozott ilyen hibával, pedig nem is azt szerelték az autón.

Azóta kiderült, hogy egyetlen csavar tartja a helyén a kormányt, és ez hajlamos kilazulni néhány autón, mert rosszul állították be a csavarozógépet. Emiatt az amerikai gyártó most 137 Tesla Model Y-ra rendelt el visszahívást, amelyek érintettek lehetnek az ügyben.

Korábban is volt már visszahívása a gyártónak, akkor 363 ezer autót kellett javítani. Viszont akkor csak szoftveres probléma volt az önvezető rendszerrel, így Elon Musk szerint túlzott és lejárató kifejezés a visszahívás, hiszen ez csak egy egyszerű frissítés volt.

Tesla