2019. január 28. | 18:24

Álmodozni mindenkinek szabad és kell is! Főleg akkor, ha egyszer a listában szereplő autók valamelyikét ki tudom fizetni a megtelt malacperselyből

Végy egy ízléses kupét, adj neki izmosabb kinézetet, csipetnyivel told ki a határait és célozd meg vele a sztratoszférát – de csak akkor, ha már felmelegedett az olaj! V6, V8, sorhat - te melyiket választanád? Maradnál a német hármasnál? Vagy meglepnéd magad valami japánnal?

Mercedes-AMG C63 S Coupé

A Mercedes-AMG C63 S-t szétfeszíti az erő. Egy valamit mindig tudtak a Mercedesnél: elegáns coupéból brutális sportverziót készíteni. A duplaturbós 4.0 literes V8-nak nyilván nincs olyan varázsa, mint a 6.2 literes szívó V8-nak, de így is 510 lóerőt mutat, 3,9 alatt éri el a százat, végsebessége 290 km/h-ra rúg (a nem S-verzió 475-tel rendelkezik.) Lehet, hogy az Audi RS5 gyorsabb, a BMW szigorúbb és inkább pályára való, de nehezen tudnak versenyezni ezzel a tökélyre fejlesztett Mercedes-stílussal.

BMW M4 CS

A BMW M4 CS az egyébként sem elhanyagolható M4 Coupé és a versenypályára szánt, még ritkább M4 GTS közé érkezett a palettára. Utastere kettő helyett négyszemélyes, és 460 lóerő valamint 600 Nm jön ki a biturbós, 3.0 literes erőforrásból. 3,9 másodperc alatt van százon, az elektronika pedig 280 km/h-nál szabályoz. Az erőátvitelről egy 7 sebességes M DCT duplakuplungos váltó gondoskodik, futóműve a Competition Package-es M4-hez hasonló, manuális váltó viszont nem kérhető hozzá.

Alpina B4 S

Az Alpina B4 nyeregben érezhette magát egészen addig, amíg a B4 S a helyébe nem lépett. Nem a 30 lóerős növekedés miatt, mely most már 440-et mutat, hanem a 10%-kal több nyomaték okán, ami a 660 Nm-hez közelít. Az M4-hez képest ez egy lágyabb, kevésbé drasztikus megjelenésű autó, viszont tudja azt az élmény nyújtani, mint unokatesója – egészen félelmetes, 306 km/h a végsebessége és 4,2 másodperc gyorsul százra. Az Alpina modelleket nem lehet összehasonlítani semmivel, ezért is lesz továbbra is kelendő a piacon.

BMW M2 Competition

Miután felváltotta az M2-t, az M2 Competition az M-sport részleg legfiatalabb, legkisebb gyermeke lett. Sokak szerint a legjobban vezethető BMW-k egyike, a titok többek között az új motorban rejlik: az előd egyturbós hathengeresét lecserélték az M3 butított, 410 lóerős duplaturbós sorhatosára. A karosszéria merevítése, felfüggesztés módosítása tovább élezte az M2-t, mely 4,4 alatt van százon, végsebessége a 250 km/h-t érinti.

Lexus RC F

A Lexus RC F fontos modellje a teljesítményorientált divíziónak, a szegmens egyik üde színfoltja. Friss, merész, szerethető autó egy 5.0 literes V8-as szívómotorral, 477 lóerővel és 530 Nm maximális nyomatékkal. Nyáron próbáltuk a Lexus LC 500-at, melyben ugyanez a motor kapott helyett, az viszont nem tud 4,5 alatt százra gyorsulni viszont tud 270 km/h-s végsebességet produkálni.

Audi TT RS Coupé

Ha igazi kanyarvadász autót szeretnél, akkor az Audi TT RS lesz a te autód. Bizony, nem tud olyan szórakoztató lenni, ahogyan a listán szereplő hátsókerekes rémségek, de az üvöltő, 2,5 literes, öthengeres TFSI sokmindenért kárpótol a maga 400 lóerejével és 480 Nm-es nyomatékával, sőt, az 3,7 másodperces 0-100 egészen parádés a kis fenevadtól.

Audi RS5

Az Audi RS5-öt volt már szerencsém kipróbálni, és be kell vallanom, jobban is tetszett, mint a fent említett TT RS. Ez az én szubjektív véleményem, de kevésbé kisautós, kezesebb autó benyomását kelti. Jó indok volt akkoriban az RS5 megvételére a 4.2 literes V8, most viszont egy duplaturbós, 2.9 literes V6-tal kell beérned 450 lóerővel és 600 Nm-rel. Ha érdekel a 3,9-es gyorsulás no meg az eszeveszett hanghatás, nézd meg RS5 tesztvideónkat YouTube csatornánkon!

Infiniti Q60S

A közel 4,7 méter hosszú kupé a Nissan luxusmárkájának legpotensebb terméke, gyönyörűen megrajzolt, kecses formában. Csúcsmotorként a 3.0 literes ikerturbós V6 van jelen 405 lóerővel és 475 Nm-es maximális nyomatékkal, ez erő elosztásáról pedig az okos összkerékhajtás és a hétfokozatú automata váltó gondoskodik.

Jaguar F-Type SVR

Az F-type sorozat 2013-ban indult útnak, két éve pedig bemutatták a legkomolyabb, SVR kiadást. Sportosabb külső, 5.0 literes V8-as motor 575 lóerővel és 700 Nm-es nyomatékkal, összkerékhajtás és nyolcfokozatú automata váltó, valamint 3,7 másodperces 0-100 és 322 km/h-s végsebesség jellemzi. Szerinted van esélye ebben a mezőnyben?

Mercedes-AMG E53 Coupé

Az E-osztály félelmet keltő változata 435 lóerőt és 520 Nm-t hordoz az sorhatos turbós motorban, sőt mindezt még egy 21 lóerős generátor egészíti ki, alulról segítve a belsőégésű motor egészen sima és egyenletes gyorsulását. Igen, nem is lesz soha olyan öblösen zsíros, mint anno a V8 volt, viszont anyu is eljárhat vele a boltba, de vigyázni kell, mert könnyen kimutatja foga fehérjét!