Az Audi is beáll sorba sok gyártóval és országgal együtt, hogy betartsanak az EU kapkodó zöldpolitikájának.
Az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann már a sokadik magas pozícióban lévő ember, aki felszólal az EU legújabb kibocsátási normája ellen. Neki nem is feltétlenül a szabályozással, inkább a megvalósíthatóságával van problémája.
Szerinte a kitűzött 2025-ös céldátum nagyon közel van és az autóipar nem tud ilyen hamar reagálni. Egyfelől a teljes motorpalettájukat fel kell frissíteni, ami rengeteg pénz, idő, energia és mérnöki munka, másfelől mindegyikre meg kell szerezni a tanúsítványokat, ami szintén ezeket az erőforrásokat igényli.
Nem az Audi az egyetlen szereplője az iparnak, aki nem ért egyet az Euro 7 normával és az arra szánt idővel. A legtöbb európai autógyártó kiállt már a probléma miatt és voltak, akik az egész szabályozást élesen kritizálták.
A Stellantis-csoport vezetője egyenesen feleslegesnek és haszontalannak nevezte az Euro 7-et. Szerinte ez csak időt és energiát vesz el a gyártóktól a 2035-ös elektromos átállás előtt. Ugyanezen a véleményen van Luca De Meo is, aki a Renault-csoport vezetője. Szerinte rengeteg mérnöki munka és pénz, miközben a 2035-ös dátumhoz közeledve inkább az elektromos átállásra kéne fókuszálni.
Az EU ötlete kapcsán egyébként egyre erősebb az ellenállás, mert nemrég több ország közlekedési minisztere is összeült, hogy megvitassák az Euro 7 szabványt. Álláspontjuk szerint feleslegesen szigorú és csak tönkreteszi az ipart, ami amúgy is a vásárlók pénztárcáján fog csattanni, nem beszélve a leépítésekről.
Néhány ország az elejétől fogva már a 2035-ös átállást is bírálta, mint például Olaszország. Szerintük az, hogy az EU területén onnantól nem lehet belső égésű motorral szerelt autót forgalmazni, az öngyilkosság és ajándék a kínai piacnak.
Nemrég pedig Németország váratlanul elkaszálta a 2035-ös átállás ügymenetét, mert szerintük az EU azt nem dolgozta ki rendesen. Biztosítékokat akarnak arra, hogy zéró emissziós üzemanyagokkal 2035 után is futhassanak majd belső égésű motoros autók.
Egyre inkább port kavarnak az EU autóipart fojtogató környezetvédelmi szabályozásai, mert az ipar mellett már az országok is hevesen tiltakoznak. Bár a környezetvédelem fontos, nem biztos, hogy az autóipar teljes elektromosítása jelenti a legmegfelelőbb lépést. Egyelőre azzal a ténnyel még nem lehet mit kezdeni, hogy bár az elektromos autó közvetlenül tiszta, közvetett módon fokozottan szennyező.