2022. december 01. | 11:16

Érdekesen indokolta a Ferrari, hogy leállították a Purosangue előrendelését, amire egyébként már most két éves várólista van.

Nemrég megjelent a Ferrari első szabadidő-autója (SUV), a Purosangue. A kor divatját követve nekik is kellett egy pufibb, emelt, négyajtós autó, hiszen manapság bárki nyúl bele ebbe a műfajba a nagyok közül, az azonnal elkönyvelheti a sikert.

Ennek ellenére a Ferrari erősen köti magát a hagyományokhoz és megszabták azt, hogy az eladott autók mindössze 20 százaléka lehet a Purosangue. Ez azt jelenti, hogy csak minden ötödik Ferrari modell lehet hobbiterepjáró, ezzel némileg belassítva a gyártást és annak megkezdését. Emellett ráadásul tonnaszámra érkeznek be az előrendelések, ezért a Ferrari most húzta meg a határt.

Mivel az érdeklődés és a 20 százalékos határ megszabása miatt elérte a 2 éves várakozási időt a várólista, ezért a márka befagyasztott az előrendelés lehetőségét - mondta el egy interjúban a Ferrari marketing és kereskedelmi igazgatója, Enrica Galliera. Emellett fontosnak tartják, hogy visszatérő vásárlóikat szolgálják ki először, tehát aki most az első Ferrariára nevezett be, az később juthat majd csak autóhoz.

A Purosangue egyébként nem lett klasszikus értelembe vett SUV, inkább egy terepkombi-szerűség, bár ma már ezt a fogalmat annyira megnyújtották, hogy szinte nincs is egzakt definíciója. Ezért a mérnökök is játszhattak, így Ferrarihoz híven sportos tudott maradni a magasabb építésű négyajtós, négyüléses modell.

A hajtás lelke egy 6,5 literes szívó V12-es motor, ami 7750-es fordulaton képes leadni 725 lóerőt és kicsit lejjebb 716 Nm forgatónyomatékot. Ezt egy nyolcfokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja mind a négy kerékre, mert a Purosangue összkerekes. Ezekkel az adatokkal 3,3 másodperc alatt megvan a 0-100-as sprint és valahol 310 km/óra körül áll meg a menetelés.

Az autó sajtóértesülések szerint olyan 390 ezer euróba kerülne most, ha lehetne kapni, ez átszámolva majdnem 160 millió forint.

Ferrari