A német zöldséges visszavág – Mercedes W123

Közzétéve:
2018-10-12, 14:38

A ’80-as évek szinte elpusztíthatatlan autója, ami ma is megállja a helyét

A ’80-as évekről mindenkinek más jut eszébe. Divat, Vissza a jövőbe, a Berlini Fal lebontása, diszkógömb, a mára már ciki táncmozdulatok, régi együttesek és ma is ismert slágereik. Ha szeretnél ráhangolódni a ’80-es évek hullámhosszára, hallgasd meg Nenától a 99 Luftballons-t:

A 99 lufin kívül a német retro korszak számos más ikonnal is rendelkezik. Autós szempontból például a Mercedes W123-mal. Az 1976 és ’85 között gyártott Merci az egész világon népszerű volt, amit az is bizonyít, hogy a stuttgarti vállalat 2 696 915 darabot adott el belőle.

 Mercedes-Benz W123, kombi station wagon
Kombi formájában is elegáns volt a 123-as

A majdnem 5 méteres autó kupé, limuzin és kombi kivitelben készült. Az anyagilag jobb helyzetben lévő vásárlók nyújtott limuzin formájában is megrendelhették. Gyártották az NSZK-ban, Angliában és a Dél-afrikai köztársaságban.

Miután a Trabantok kora végleg leáldozott, természetesen Magyarországra is megérkezett a középkategóriás óriás. Nálunk a „zöldséges Merci” becenevet kapta, mivel nagyon felkapott volt a kisvállalkozók körében.

Mercedes-Benz W123 motor

Nem csak kivitelből volt választék, motor terén is volt pár lehetőség. Motor tekintetében a 2.0 literes volt a legkisebb, ez bővíthető volt 3.0 literig. A választék méretéhez az is hozzájárult, hogy benzines és dízel változatban is kapható volt. A palettán szerepelt a 4 és 5 sebességes kézi, és a 4 sebességes automata váltó. A széria legkisebb teljesítményű tagja 55 lóerős volt, míg a legerősebb 185.

Műszakilag nem sokban különbözött az elődjéül szolgáló W114/115 állólámpástól. A Kaffer Merci műszaki tulajdonágai megelőzték saját korukat, még 10 éves koruk után is bátran lehetett őket hajtani.  A W123 esetében a vállalat a részletekre összpontosított. A tengelytáv megnőtt, a farrész kerekebb és magasabb lett.

Egy jó Mercihez illően számtalan extra és biztonsági felszerelés kapott helyet a géptestben. 1982-ben még csak opcionális extraként szerepelt a katalógusban a légzsák, mára már az alapfelszereltség része. További extra volt a sötétített üveg, az ABS, a szervó, a kombi esetében a csomagtérben elhelyezett 2 extra ülés vagy a beépített autótelefon. Ez utóbbi áráért akkoriban egy új Passatot lehetett venni…

Hogy megtudd mennyire is voltak strapabíróak a ’80-as Mercik, tekintsd meg a videót:

A kárpitot nagyjából 10 különböző színből lehetett kiválasztani, rengeteg kombináció létezett. A legnépszerűbb árnyalatok közé tartozott a kék, vajszínű, drapp, zöld és fekete. A színek erőssége gyártási szériánként változott. Kapható volt bőr, műbőr, velúr és szövet formájában is.

Korában nem nagyon akadt vetélytársa, legnagyobb riválisa a BMW E12 volt. Mindkét autóra úgy tekintünk vissza, mint a ’80-as évek „ikonikus járgányai”, mégis a Mercedes vált közismertté. Már csak azért is, mert 42 évvel később is láthatjuk az utakon. Utódjául a W124-et választották, belőle is jó pár rója még az utakat.

Ha Te is szeretnél egy különleges német autót, hagyatkozz a zöldségesek megérzéseire. Egy jó állapotú példány lehet, hogy sokba kerülne, da ha hobbiként akarsz egyet felújítani, nem csak spórolsz, de a hétvégi családi programok is legalább 1-2 évre előre meg lesznek oldva.

További autós hírek

Sok ilyen sztorit láthattok naponta Budapest útjain sajnos. Ebben az esetben az alapproblémán felül az is baj, hogy olvasónk teljesen…

Sokkoló videón egy újabb zebrán gázolás. Most egy betegszállító ütött el egy nőt a 18. kerületben, Budapesten. A balesetről videó…

Egy nő vesztette életét hétfőn délelőtt a 86-os főúton, ahol egy Mazda személyautó és egy kamion ütközött frontálisan – adta…

Meghalt a műszaki hibás busznak ütköző személygépkocsi utasa a vezetője pedig súlyos sérüléseket szenvedett Noszlop és Bakonygyepes között. Az eset…

Szamarak és juhok százai akadályozták a forgalmat a romániai A2-es autópályán kedden, mivel egy pásztor az autópálya Duna-hídján terelte át…

Kapcsolódó írások

1958 Mercedes-Benz 300d (W189) Adenauer, fekete limuzin, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 06.
1957-ben a Mercedes átdolgozta a W186-os zászlóshajót. A W189-est „Adeanuer” néven is emlegetik, mely utat mutatott a valaha gyártott legkülönlegesebb Mercedes, a 600-as megszületéséhez
Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.
2019. május 25.
1963-ban a Mercedes bemutatta a valaha volt legelitebb limuzinját, a W100-ast. A luxus csillagból kevesebb, mint 2800 készült, főbb vásárlói hírességek és diktátorok voltak
2019. december 20.
Vagy elég fanatikus, hogy felismerd mind a 9 Mercedes-Benzt?