2021. július 17. | 11:04

Összeszedtem a legnépszerűbb kategória legnépszerűbb modelljeit, és persze a legfontosabb tudnivalókat róluk.

Három millió forint nem kevés pénz, ennyiért már rendes városi szabadidő-autókat hirdetnek itthon. Használtan persze. Ebbe a vásárlási tanácsadóba azt a tizenkét kis- és közepes méretű, nem prémium típust sűrítettem bele, amelyekből jelentős kínálat van idehaza a 2,5 és 3 millió forintos ársávban. Ha ezek közül válogatnál, akkor most megismerheted a legfontosabb tudnivalókat, az erősségeiket és persze a gyenge pontjaikat, amelyekre figyelned kell a vásárláskor.

Chevrolet Captiva/Opel Antara

Az első generációs Chevrolet Captivát és Opel Antarát 2006-ban mutatta be a General Motors. Az autókat árulták még Holden Captiva (Ausztrália), Daewoo Winstorm (Dél-Korea), Vauxhall Antara (UK) és Saturn Vue (USA, Kanada) néven is. 2011-ben frissítették, a Chevy modellciklusa meglepően hosszúra sikerült, csak 2018-ban fejezték be a gyártását, míg az Antarát 2015-ben kivonták a forgalomból, amikor megérkezett az utódja, az Opel Grandland X. A Captivából készült második generáció is, amely a kínai Baojun 530 átemblémázott kivitele, de ez mifelénk nem ismert, mert Európában már nem forgalmazzák.

Évjáratok*: 2008 - 2014

 

Motorok*:

  • 2.0D/2.0 CDTi dízel, 1991 köbcenti; 150 LE (VM Motori által fejlesztett motor)
  • 2.2D /2.2 CDTi dízel, 2231 köbcenti; 163 és 184 LE (GM motor)
  • 2.4 benzin, 2405 köbcenti; 136 LE (Opel motor)

Erősségek:

  • erős, jól húzó dízelmotorok
  • kényelmes és méreteit tekintve is rendben van, a komfortot a kellemes futóműhangolás is támogatja

Gyenge pontok:

  • különösen jellemzőek a részecskeszűrő-regenerálással kapcsolatos problémák (dízelek), illetve sok tulajdonos életét keseríti meg az elvárhatónál sűrűbben jelentkező regenerálások
  • az autó viszonylagosan nagy súlya miatt a fogyasztás a dízelek esetében akár 10 liter környékén is alakulhat (főleg automata váltóval és összkerékhajtással)
  • a nagy fordulókörre is sokan panaszkodnak, szűk helyeken problémás a manőverezés
  • a típus sajnos nem kifejezetten rozsdaálló, elsősorban az ajtók alját, illetve a hátsó ajtót szereti a korrózió, de a műanyag burkolatok és díszlécek alatt bárhol megjelenhet
  • jellemző hiba még, hogy a hátsó kihajtásnál (összkerékhajtású kivitelek) a hajtóműolaj elfolyik, a csapágy pedig berágódik mely hibára menet közben rezonancia és rázkódás hívja fel a figyelmet, a javítás költséges
  • a frissített verziókban már módosított automata váltót építettek be, amelyik kevésbé bírja a ridegtartást (pl. az olajcserék elmaradását), javítása nagyon drága
  • előforduló hiba még az ABS-szenzor kábelének szakadása, amely minden vezetéstámogató elektronikától megfosztja az autót
  • a beltér nem sikerült túl tartósra, a bőr kárpit anyaga inkább linóleum, mint műbőr, és hajlamos berepedezni

Összegzés: nem érdemes keresni ezt a típust

Dacia Duster

A Duster – amely gyakorlatilag egy mezítlábas Nissan Qashqai - 2010-ben a Genfi Autószalonon debütált, és szó szerint berobbant a piacra. Habár eleinte sok kritikát kapott az általános alacsony minősége miatt, ám árával, terepjárási képességével és úttalan utakon mutatott kezelhetőségével hamar kiérdemelte az elismerést. 2011-ben még az „Év Autója” díjra is esélyes volt a Dacia Európában, amelyet egyébként a világ nagyobbik felén Renault Dusterként vagy Nissan Terranoként ismernek. A faceliftre 2013-ban került sor, a minőségibb második generációt pedig 2017 óta lehet kapni itthon.

Évjáratok*: 2010 - 2016

Motorok*:

  • 1.5 dCi dízel, 1461 köbcenti ; 90, 107, 109 és 110 LE (Renault motor)
  • 1.6 benzin, 1598 köbcenti; 105 LE, SCe 114 LE (Renault motor, van LPG-s kivitel is)
  • 1.2 TCe benzin, 1199 köbcenti; 125 LE (Nissan-eredetű motor)

Erősségek:

  • remek ár-érték arány használtan, és újként is az volt
  • nagy hasmagasság, jó terepszögek és kiváló terepjárási képesség jellemzi
  • puritán, de strapabíró a technika
  • megfelelő helykínálat, négy felnőttnek hosszú utakon is kényelmes
  • még a dízelmotorok is tartósak, nem kell félni tőlük

Gyenge pontok:

  • az anyagminőség és az összeszerelés nem a legjobb, idővel nyöszörgőssé, zörgőssé válik a beltér
  • az ülések szerkezete, szivacstömése, de még a huzat is gyengére sikerült
  • az utascella merevségét tekintve a gyengébbek közé sorolandó, miután nem alkalmaztak nagyszilárdságú acélt a gyártás során
  • az ergonómia kifogásolható (főleg a ráncfelvarrás előtti kivitelek), a kapcsolók hasraütés-szerűen vannak elhelyezve, a klímakonzol pedig túl alacsonyan van
  • a terepezésre hangolt futómű aszfaltozott utakon billegős
  • a fényezés minősége nem a legjobb, a terepezésre sűrűn használt példányok hamar kopottassá válnak, a festékréteg lepattog
  • ha valaki sokat jár úttalan utakon, a futómű elemei előbb-utóbb elfáradnak és kopogni kezdenek
  • erős rozsdásodási hajlam
  • a 1,6 literes benzinmotor hajlamos hengerfejessé válni

Összegzés: minősége hagy kívánnivalót maga után, de igénytelen, érdemes keresni

Ford Kuga

A Ford 2007-ben mutatta be a saját közepes méretű szabadidő-autóját, a típus ma már a remek harmadik generációnál tart. Az eredetileg Európában gyártott és Európának szánt modellt végül 2013-ban bevezették az észak-amerikai piacra is, ott Escape-nek hívják (és ott is gyártják). Abból a szempontból nem volt szerencsés a névválasztás, hogy a Kuga pestist jelent a délszláv régióban, ott vélhetően ezért érezhetően kisebb is a kereslet iránta. A facelift 2010-ben érte el, majd 2012-ben megérkezett az utód.

Évjáratok*: 2008 - 2013

Motorok*:

  • 2.0 TDCi dízel,  1997 köbcenti; 136 és 163 LE 4x4 (PSA-eredetű motor)
  • 2.5T benzin, 2521 köbcenti; 200 LE (Ford motor)

Erősségek:

  • kiváló futóműhangolásának köszönhetően annak ellenére remek vezetni kanyargós utakon, hogy magas építésű
  • a 2,5 literes, soros öthengeres turbómotor remek darab, jól megy, de szereti a benzint
  • a PSA-eredetű dízelmotorok kellően strapabíróak
  • a Kugák jellemzően jól felszereltek

Gyenge pontok:

  • a dízelmotoros Kugákra jellemző probléma a részecskeszűrő sűrű eltömődése, amelyet jellemzően azok tapasztalnak, akik főleg rövid utakon használják az autójukat
  • a Powershift automata váltó nagyon rossz konstrukció, mindegyik bedöglik előbb vagy utóbb, szervizelése anyagi csőd
  • az utastér kapcsolóinak festése gyenge minőségű, hamar lekopik

Összegzés: jó megjelenésű és megbízható autó, de az automata váltót el kell felejteni, az ellenőrizhető előéletű példányokat érdemes nézni

Honda CR-V III

A Honda CR-V első generációja 1995-ben mutatkozott be, de hozzánk csak 1997-ben érkezett meg. A második generáció eljövetelére 2001-ben került sor, az elődjénél már ránézésre is egy komolyabb autó benyomását keltette. A harmadik – számunkra érdekes – modellről 2006-ban hullt le a lepel. Az autóra akkora kereslet volt már az első évben is (2007), hogy a Honda komoly szervezeti átalakításokat, más modellekre nézve hátrányos gyártósor-cseréket kényszerült meglépni az igény kielégítése céljából. A ráncfelvarrást 2010-es modellévre kapta az autó, de 2011 év végén már meg is kezdődött az utód, a negyedik generáció értékesítése. A most futó ötödik CR-V 2017-től van jelen.

Évjáratok*: 2007 - 2010

Motorok*:

  • 2.2 i-CTDi dízel, 2204 köbcenti; 140 LE (Honda motor)
  • 2.2 i-DTEC dízel, 2199 köbcenti; 150 LE (Honda motor)
  • 2.0i benzin, 1997 köbcenti; 150 LE (Honda motor)

Erősségek:

  • „japános” tartósság jellemző a típusra
  • nyomatékos, jól fogyasztó és kellemes hangú dízelmotorok
  • a benzinmotor hiba nélkül kimegy a világból, de nem fogyaszt keveset
  • jó helykínálat, nagy csomagtartó
  • a kopogós kemény műanyagok ellenére korrekt összeszerelési minőség

Gyenge pontok:

  • rendszeres gondok az audiorendszerrel, amely sűrűn elfelejti a beprogramozott adókat vagy beállításokat
  • a kézi váltós modelleknél a 3. fokozat kiválasztása olykor nehézkes, a váltó nem veszi be a fokozatot vagy kidobja onnan
  • az i-CDTi motoroknál elszakadhat az olajpumpát meghajtó lánc, a motor pedig besülhet, ha nem veszik azonnal észre az olajnyomás hiányát

Összegzés: kissé unalmas megjelenés, de nagyon megbízható japán minőség, ezt keresd

Hyundai ix35

Legyen Hyundai Tucson a neve! Ne, inkább Hyundai ix35! Tudjátok mit? Maradjon mégiscsak Tucson. A Hyundai Tucson 2004-ben mutatkozott be és hasonlóan a második generációs Kia Sportage-hez, ez is a Hyundai Elantra alapjaira épült. A 2010-ben érkező, lágy vonalakkal határolt második széria Európában az ix35 nevet kapta, valószínűsíthetően azért, mert az előd eladásai erőteljesen visszaestek a gyártás utolsó két évében. Hatalmas siker egyébként az ix35 sem lett, aminek köze lehet ahhoz, hogy a 2015-ben megjelent harmadik generációt ismét Tucsonnak keresztelték el. Jelenleg már a 2020-ban megmutatott negyedik szériát lehet kapni a szalonokban.

Évjáratok*: 2010 - 2013

Motorok*:

  • 1.7 CRDi dízel, 1685 köbcenti; 116 LE (Hyundai motor)
  • 2.0 CRDi dízel, 1995 köbcenti; 136, 184 LE (Hyundai motor)
  • 1.6 GDi benzin, 1591 köbcenti; 135 LE (Hyundai motor)
  • 2.0 CVVT benzin, 1998 köbcenti; 163 LE (Hyundai motor)
  • 2.0 GDi benzin, 1999 köbcenti; 166 LE (Hyundai motor)

Erősségek:

  • a dízelmotorok jól bírják a strapát, de a nagyobb benzinessel sincsenek különösebb problémák
  • korrekt helykínálat, de a csomagtér azért lehetne nagyobb is
  • a legtöbb példány jól felszerelt
  • a dízelek remek fogyasztást produkálnak

Gyenge pontok:

  • az 1,6 literes GDi benzinmotor gyenge konstrukció, hamar csapágyas lesz és 10 liter felett fogyaszt
  • az utastér sivár kopogós műanyag, kissé igénytelen

Összegzés: ha meg tudsz barátkozni a műanyag beltérrel és az érdekes formavilággal, akkor bátran keresd, de a kisebb benzinmotort nem érdemes megvenni

KIA Sportage III

A Sportage már nem mai típus, az első modellek ezzel a névvel még 1995-ben kerültek tulajdonosaikhoz Európában. Az első generáció a Mazdával közös fejlesztés volt, a motor és a teljes erőátviteli rendszer is a japánoktól érkezett. Annak ellenére, hogy a Sportage világszinten sikertelennek számított, 2005-ben megérkezett a rövid életű második generáció, amely egy sokkal jobban sikerült, biztonságosabb és megbízhatóbb autónak bizonyult. A kijelölt jó irányt a 2010-es hármas Sportage folytatta. Ez a modell is kifejezetten kedvelt és megbízható, 2012-ben a JD Power megbízhatósági listájának élén volt, de ez sem élt sokáig, mert 2015 óta már a negyedik generációt árulják.

Évjáratok*: 2010 - 2013

Motorok*:

  • 1.7 CRDi dízel, 1685 köbcenti; 116 LE (Hyundai motor)
  • 2.0 CRDi dízel, 1995 köbcenti; 136, 184 LE (Hyundai motor)
  • 2.0 CVVT benzin, 1998 köbcenti; 163 LE (Hyundai motor)

Erősségek:

  • remek dizájn
  • megbízható motorok
  • kiemelkedően jó megbízhatósági statisztikák jellemzik
  • a dízelek nagyon jól fogyasztanak
  • feszes rugózásának hála jó úttartás jellemzi

Gyenge pontok:

  • kicsi csomagtartó
  • a beltér kemény műanyagai sérülékenyek
  • a benzinmotor fogyasztása magas

Összegzés: nagyon jó autó, érdemes és ajánlott is ezt keresni

Mitsubishi ASX

A 2010-ben bemutatott Mitsubishi ASX modellneve az „Active Sports Crossover” kifejezésből jön, de maga a típus a 1991 óta gyártott Mitsubishi RVR modellcsaládhoz tartozik, annak harmadik generációs leszármazottja. Az autó már a harmadik ráncfelvarrásánál tart és ma is gyártják még, de Európában már nem forgalmazzák, ami összecseng azzal a törekvéssel, hogy a márka valószínűleg kivonul Európából, de legalábbis átmenetileg biztosan felfüggeszti az itteni tevékenységét.

Évjáratok*: 2010 - 2013

Motorok*:

  • 1.8 DI-D dízel, 1798 köbcenti; 150 LE (Mitsubishi motor)
  • 1.6 MIVEC benzin, 1590 köbcenti; 117 LE (Mitsubishi motor)

Erősségek:

  • kényelmesre hangolt futómű, ami az ismert állapotú hazai utakon nagyon jól jön
  • megbízható motorok (benzines és dízel is)

Gyenge pontok:

  • kis csomagtartó
  • kissé kényelmetlen ülések hosszabb utakon
  • puritán beltér
  • mai viszonylatban hiányos felszereltség
  • csak két motor van hozzá

Összegzés: aki nem flancolni szeretne és nem bánja a kissé egyszerű belteret, az boldog lesz a Mitsubishivel

Nissan Qashqai

A japánok nagyon ráéreztek a Qashqai modellel, hogy mire van szüksége az embereknek: kompakt méretű szabadidő-autóra. A modell a 2006-os Párizsi Autószalonon mutatkozott be, de az eladások csak 2007-ben kezdődtek. A típus sikerességét jól mutatja, hogy a gyártó eredetileg a százezres éves értékesítési darabszámot célozta meg, de semmi nem mentette meg őket attól, hogy a 2010-es ráncfelvarrással átlépjék a 200 ezret, 2016-ban megvolt a 300 ezer (már a második generáció 2013-tól), egy évvel később pedig a 400 ezer eladott autó is. Az éppen a napokban idehaza is bemutatott új Nissan Qashqai valószínűleg még tovább növeli az autó sikerességét.

Évjáratok*: 2007 - 2013

Motorok*:

  • 1.5 dCi dízel, 1461 köbcenti; 106, 110 LE (Renault motor)
  • 1.6 dCi dízel, 1598 köbcenti; 131 LE (Renault motor)
  • 2.0 dCi dízel, 1995 köbcenti; 150 LE (Nissan-eredetű motor)
  • 1.6i benzin, 1598 köbcenti; 114 LE (Nissan motor)
  • 2.0i benzin, 1997 köbcenti; 141 LE (Nissan-eredetű motor)

Erősségek:

  • nagy motorválaszték
  • tetszetős, fiatalos dizájn
  • a kétliteres motorok jól bírják a strapát, az 1,6-os Nissan benzinmotor is elpusztíthatatlan

Gyenge pontok:

  • elektromos nyűgök jellemzik
  • nem túl tartós, kopásra hajlamos, olcsó műanyagokból épített a beltér, ami zörög is
  • sajnos szeret rozsdásodni
  • a futómű nem túl tartós, de erről részben a hazai utak tehetnek
  • a korai évjáratokban akadnak bajok az 1,5 literes, Renault-eredetű dízelmotorral
  • a benzinmotorok iszákosak és nem is túl izmosak, az 1,6-nak rövid a váltóáttételezése
  • A CVT fokozatmentes automata váltó gyenge minőségű, javítása nagyon drága

Összegzés: az Angliában gyártott Nissan sajnos már messze nem hozza a régi japán megbízhatóságot és minőséget, jobb elkerülni a típust főleg a kis dízelmotorral és automata váltóval

Nissan Juke

Ha a Qashqai nagy siker lett, akkor az eggyel kisebb Juke miért ne lenne az? Az európai piacra az Egyesült Királyságban készülő, a városi fiatalokat megcélzó, 2010-ben megjelent és 2019-ig gyártott crossover szintén szép karriert tudhat magáénak, bár a Qashqai eladási darabszámait meg sem tudta közelíteni. Panaszra azért nincs ok, a Juke szépen fogyott, igaz, a széria utolsó éveiben csökkent rá a kereslet, amin a 2014-es facelift sem sokat segített, így sok piacról kivezették. Érdekesség, hogy a felmérések szerint nem kizárólag a fiatalok rajongtak érte, hanem az idősebb, nyugdíjas generációból is rengeteg vásárló került ki. A második generáció 2019-ben érkezett és elsősorban Európára koncentrál, ahol nagyobb az igény a kisméretű városi szabadidő-autók iránt, mint a világ más tájain.

Évjáratok*: 2010 - 2014

Motorok*:

  • 1.5 dCi dízel, 1461 köbcenti; 94 LE, 110 LE (Renault motor)
  • 1.6i benzin, 1598 köbcenti; 117 LE (Nissan motor)
  • 1.6 DIG-T benzin, 1618 köbcenti; 190 LE (Nissan-Renault közös fejlesztésű motor)

Erősségek:

  • sikkes, fiatalos dizájn
  • az 1,6 literes szívó benzines tartós

Gyenge pontok:

  • műanyag beltér, ami se nem szép, se nem tartós és zörög is
  • szűkös helykínálat, kis csomagtér
  • a CVT váltós kiviteleknél számítani lehet a nagyon költséges javításokra
  • a 190 lóerős turbómotor méregzsákká változtatja az autót, de akadhatnak vele gondok

Összegzés: ez a modell sem hozza már a régi Nissan megbízhatóságot, ám akinek tetszik, az képes megbocsájtani a hibáit, viszont a CVT-váltós verziót lehetőleg ne keresse senki

Suzuki Grand Vitara

Magyarországon megkerülhetetlen a Suzuki Vitara, amelynek első generációját még 1988-ban vezették be. A típus megálmodói sosem hitték, hogy egyszer igazi terepjáró helyett szabadidő-autónak, crossovernek vagy bármi másnak fogják csúfolni az autójukat, de ma már kétségtelenül ez a helyzet, az aktuális modell meg sem próbál nem crossover lenni. A második generáció egyébként 1997-ben érkezett, amelyet 2005-ben követett a harmadik, teljesen újragondolt modell. Ezt a szériát itthon és a világ számos pontján Grand Vitarának keresztelték, igaz, néhány piacon a „Grand” szócskát a 3-ajtós kivitelek érthető módon nem kapták meg. A facelift 2008-ban, majd 2012-ben következett, a típus 2019-ig gyártásban volt, de Európában már 2015-ben átadta a helyét az aktuális negyedik generációnak.

Évjáratok*: 2006 - 2009

Motorok*:

  • 1.9 DDiS dízel, 1870 köbcenti; 129 LE (Renault motor)
  • 1.6i benzin, 1586 köbcenti; 106 LE (Suzuki motor)
  • 2.0i benzin, 1995 köbcenti; 140 LE (Suzuki motor)
  • 2.4i benzin, 2393 köbcenti; 169 LE (Suzuki motor)

Erősségek:

  • igénytelen Suzuki-technika
  • a benzinmotorok kétszer kimennek a világból, minden gond nélkül
  • tartós beltér

Gyenge pontok:

  • nagyon erős rozsdásodási hajlam
  • a Renault-eredetű dízelmotor nem a tartósságáról híres
  • a benzinesek sokat fogyasztanak és lomhák is
  • zörgős beltéri műanyagok
  • se terepre, se közútra nem való igazán

Összegzés: sajnos ezeket az idősebb Vitarákat már sokan befogták igáslónak és sok az erősen korrodált, elhasznált példány, ami újként sem volt igazán jó autó, kerülendő

Toyota RAV4 III

A Toyota RAV4 is szép múltra tekinthet vissza, Japánban és Európában 1994-ben mutatkozott be. Az autó három- és ötajtós kivitelekben is készült, előbbi vagányra, utóbbi kicsit bumfordira sikerült. A második évezred fordulóján érkezett az utód, amely az első generációhoz hasonlóan szintén elérhető volt kétféle karosszériaváltozattal, bár sikerült szebbre rajzolni az ötajtóst is. Csak 2005-ig kellett várni a harmadik RAV4-re, amit már kizárólag 5 ajtós karosszériával gyártottak, de bizonyos piacokon (pl. Észak-Amerika) nyújtott tengelytávú változat is elérhető volt. Az első facelift 2009-ben, a második 2012-ben érkezett. Még ebben az évben mutatták be Los Angelesben a következő szériát, ami már nem oldalra nyíló, hanem rendesen felfelé nyíló csomagtérajtót kapott. A negyedik, aktuális generációt szintén az USA-ban mutatták be 2018-ban.

Évjáratok*: 2006 - 2011

Motorok*:

  • 2.2 D4-D dízel, 2231 köbcenti; 136, 150 LE
  • 2.2 D-CAT dízel, 2231 köbcenti; 177 LE
  • 2.0 benzin, 1998 köbcenti; 150 LE

Erősségek:

  • jól tartja az értékét
  • korrekt összeszerelési minőség és tartós beltér
  • kényelmes futómű, ugyanakkor jó úttartás

Gyenge pontok:

  • 4 darab lambdaszonda van benne, amelyből kettő közvetlenül a leömlőben, ezért mindig megégnek, sűrűn kell őket cserélni (létezik rá egyébként elterjedt „házibarkács” megoldás)
  • az erős D-CAT dízelmotorra jellemző a hengerfej-meghibásodás, az EGR- és részecskeszűrő problémák, sokkal jobb választás a benzines vagy a 150 lóerős dízel, ugyanakkor ez utóbbi hajlamos az olajfogyasztásra
  • a benzinmotor nem meglepő módon sokat fogyaszt, de a 177 lovas dízel is tud 10 liter feletti értékeket produkálni
  • akadozó, pontatlan kézi váltó
  • nem túl tartós fékek

Összegzés: A Toyoták végtelen megbízhatósága sajnos erre a szériára annyira nem jellemző, az előd sokkal jobb autó, de nem rossz ez sem, csak kerülni kell az erős dízelt

Vannak tehát jobban sikerült és vannak kevésbé tartós modellek, de olyan nincs, amire nem kell előbb vagy utóbb pénzt költeni. A tartósakra később, a többire hamarabb, de biztosan eljön az idő, amikor mélyen a zsebbe kell nyúlni. A tizenéves, néhány százezer kilométert futott autók már kétségtelenül ez a kategória és az sem igaz feltétlenül, hogy jobb választás a benzines, mert a nagytestű SUV-k esetében a benzinkúton hagyjuk a pénzt a szerelőműhely helyett.

Tudom, egyáltalán nem könnyű megtalálni a legjobb vételeket, de persze nem is lehetetlen feladat, ha megfogadjuk a következő két tanácsot. Az első, hogy minél többet tudunk az autó múltjáról, annál jobb nekünk. Érte-e sérülés az autót, hiteles a futásteljesítmény, elvégezték-e rajta a szükséges karbantartásokat, kijavították-e már a típusra jellemző gyermekbetegségeket? Ha nincs információd és biztosra akarsz menni, kérdezd le a jármű előéletét!

A második, hogy az alapos helyszíni átvizsgálás elengedhetetlenül fontos részét képezi a vásárlás folyamatának, hiszen csak élőben vizsgálódva derül ki, hogy milyen állapotnak örvend egy használt autó. Amennyiben teheted, kérd szakember segítségét a szemlén, aki képes észrevenni az intő jeleket, képes felismerni, ha a járművet elhanyagolták és hanyagul szervizelték! Garantáltan az előélet-kutatásra és az átvizsgálásra fordított összeg lesz a legjobb befektetés, ha kiderül, hogy az autó egy guruló problémahalmaz és később csak a gond lenne vele.

Szeretnél többet megtudni egy ilyen járműelemzésről? Akkor az alábbi videó neked szól.

*A cikk írásakor 2,5 - 3 millió forintig elérhető évjáratok és motorok a magyar használtautó-piacon.