szombat - 2023. február 04.
4.5 °C
erős felhőzet
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 671 Ft
D 684 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A villanyautók menthetik meg a német autópályákat a sebességkorlátoktól?

2023. január 25. | 13:08

Bár az utóbbi időben többször is feljött a német autópályák sebességkorlátozásának ügye, eddig mindig elhasalt a dolog.

Egy németországi lapnak adott interjút Volker Wissing, a németországi szövetségi közlekedési miniszter azzal kapcsolatban, hogy számíthatunk-e a közeljövőben sebességkorlátozásra autópályáikon. A válasz továbbra is összetett és több oldal érvelését is figyelembe kell venni.

A sebességkorlátozások bevezetése mellett környezetvédők kampányolnak, mivel a sebesség visszaszorításával csökkenne a károsanyag-kibocsátás. A másik érv az orosz-ukrán háborúból fakadó energiaválság mérséklése például azzal, hogy az autók sebességét - ezzel energiaigényüket - visszább veszik.

Az ellenérvek viszont sokkal inkább érzelem alapúak a közlekedési miniszter szavai alapján. Elmondása szerint ugyanis a német autópálya a szabadság jelképe is. Hozzátette, hogy a sebesség az állampolgárok saját felelőssége kell legyen, amíg azzal másokat nem veszélyeztetnek.

A jelenlegi helyzetre való tekintettel viszont úgy látja, hogy az energiaárak és az elektromos autók terjedése határozottan visszafogja az autópálya átlagos tempóját. Úgy látja, hogy az emberek a gazdaságosság érdekében lassabban fognak vezetni belső égésű motoros autókat, a hatótáv érdekében pedig az elektromos autókat.

Azzal viszont a kormányban szinte mindenki egyetért, hogy ezeket az autópályákat bővíteni kell, mivel a forgalom jelentősen megnőtt az utóbbi években. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az áruk iránti kereslet növekedése miatt a teherforgalom is jelentősen nőtt.

Wissing elmondta, hogy 2022-ben bruttó 3,7 milliárd tonna áru futott át a német autópályákon és a jelenlegi becslések alapján ez idén 50 millió tonnával emelkedhet. Elmondása szerint ha nem követik akár a vasúti, akár a közúti forgalom növekedését, akkor a gazdaság lelassulhat vagy akár megrekedhet egy bizonyos szinten.

Ezzel szemben a környezetvédelmi minisztérium szerint ez pont a klímacélokkal ellentétes lenne. Erre Wissing azzal reagált, hogy a német kultúra része a jó utakon való autózás olyan megválasztott sebességgel, ami kényelmessé teszi az utazást.

Depositphotos
Ellopott egy BMW-t a 16 éves lány, majd egy tóba hajtott vele Bírságot fizettet egy versenypálya, mert túl hangos volt a 10 éves F1-es autó

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!